Svet je postal pametnejši in bolj ozaveščen glede recikliranja, pri čemer se zmanjšujejo zahteve po svetovnih naravnih virih in količina odpadkov, ki jih ustvarimo.

Zavedamo se velike vrednosti, ki jo ima recikliranje pri varovanju okolja z zmanjšanjem naših zahtev za naravne vire in količine ustvarjenih odpadkov, ki jih ni mogoče naknadno uporabiti. Pri načrtovanju vozil uporabljamo dele in materiale, ki jih je mogoče ponovno uporabiti, pri čemer ni važno, ali se predelajo za uporabo v proizvodnji, reciklirajo ali uporabijo na popolnoma drugačen način, kot npr. alternativen vir energije.

Po evropski zakonodaji smo zavezani k zagotavljanju, da so naša vozila vsaj v 85 % izdelana iz reciklažnih in v 95 % iz obnovljivih virov, vendar želimo ta proces še poenostaviti in ga narediti čim učinkovitejšega. Pri tem uporabljamo pobude, kot npr. označevanje delov in aktivno sodelovanje s specializiranimi partnerji, da bi v prihodnosti odkrili še boljše načine recikliranja vozil.

"Preden rečete, da ne morete za to nič storiti, poizkusite."

Sakiči Tojoda, ustanovitelj Toyote

Ob koncu življenjske dobe vozila varno in učinkovito odstranjevanje na odpad zagotavlja, da čim več njegovih delov ponovno uporabimo, recikliramo in predelamo.

Recikliranje vozil

Od 70. let prejšnjega stoletja, dolgo preden je to postala zakonodajna zahteva, že iščemo učinkovite načine recikliranja naših vozil. Trenutna evropska direktiva od vseh proizvajalcev avtomobilov zahteva, da reciklirajo svoja vozila ob koncu njihove življenjske dobe, na primer zaradi škode pri nezgodi oziroma ko ta postanejo neekonomična ali jih je tehnično nemogoče popraviti.

Zaradi dobro znane dolgotrajne kakovosti je to lahko pri Toyotinih in Lexusovih modelih kar precej dolgo obdobje. Od 1. januarja 2015 je treba 85 % vsakega vozila ponovno uporabiti ali reciklirati in 95 % predelati. S postopkom se identificirajo deli, ki jih je mogoče ponovno uporabiti, kot npr. motor, akumulator, alternatorji in krmilni sistemi. Pri tem se tekočine, plini ter drugi materiali in deli varno zberejo in po potrebi reciklirajo. Razstavljene kovinske karoserije se nato pogosto stisnejo in pošljejo v drobljenje.

Po tem postopku se lahko za ponovno uporabo ekstrahirajo kovine različnih vrst, pri čemer preostane le majhna količina ostanka. Za spodbujanje odgovornega in učinkovitega odstranjevanja vozil na odpad smo po vsej Evropi odprli pooblaščene demontažne centre, kjer prevzemajo v reciklažo Toyotina in Lexusova vozila. Njihovo lokacijo v vaši državi in več informacij o tem, kako reciklirati svoj avtomobil, najdete na tej povezavi.

/
Postopek recikliranja izrabljenih vozil (ELV)
/
Rabljene pnevmatike so dragocen vir za cementno industrijo.
/
Cilj za ponovno uporabo in predelavo izrabljenih vozil, kot je določen z evropsko direktivo 2000/53.

Stalno iščemo nove in boljše načine recikliranja, in to ne samo vozil, ki jih proizvajamo zdaj, ampak tudi vozil, ki jih bomo nudili v prihodnosti.

Prihodnost recikliranja

Ko v vozila uvajamo nove tehnologije in nove materiale, moramo biti prepričani, da lahko ohranjamo ali celo izboljšamo način, na katerega jih lahko predelamo ob koncu njihove življenjske dobe.

Zaradi širitve prodaje naših hibridnih vozil smo že razvili več pobud na Japonskem, ki so novost v svetovnem merilu, vključno z ustanovitvijo mreže za recikliranje akumulatorjev za izrabljene akumulatorje – njihovo število se bo po pričakovanjih v prihodnosti še povečalo – in sistema za recikliranje vozil ter učinkovitimi tehnologijami razstavljanja za magnete, ki vsebujejo neodim, disprozij in druge redke zemeljske kovine. Te pobude so predmet raziskav za Evropo. Tako bo Toyota še naprej spodbujala vrhunske pobude na področju recikliranja virov.

Recikliranje hibridnih vozil Toyota

S podjetjem Groupe Comet s sedežem v Belgiji, ki je specializirano za drobljenje vozil, smo sodelovali pri testnem projektu odstranjevanja 150 prototipnih vozil Prius Plug-in, ki so bila uporabljena v pilotni shemi za zakup avtomobilov v Evropi. Želeli smo izmeriti učinkovitost celotnega postopka recikliranja. S pridobljenimi izkušnjami lahko zagotovimo nadaljnje izpolnjevanje 95-odstotne stopnje recikliranja/predelave za vozila prihodnosti.

Očiščenje in razstavljanje

Prva stopnja postopka je očiščenje. To vključuje odstranjevanje vseh tekočin, goriva in morebitno nevarnih komponent, kot so akumulatorji in zračne blazine. V naslednjem koraku se odstranijo vsi deli, ki jih je mogoče reciklirati, na primer pnevmatike in katalizator. Razstavljanje se nadaljuje z odstranitvijo hibridne baterije. V primeru modela Prius Plug-in gre za litij-ionsko baterijo, ki uporablja enako vrsto tehnologije napajanja kot pametni telefon ali baterija prenosnega računalnika, zato smo jo predali v predelavo našemu specializiranemu partnerju Umicore.

/
Priprava testnega vozila Prius Plug-in za recikliranje.

Preprostejše razstavljanje

Izdelava vozila, ki ga je mogoče preprosto razstaviti ob koncu življenjske dobe, pomaga zmanjšati emisije ogljika med življenjskim ciklom in prav tako omogoča učinkovito recikliranje nekaterih uporabnih materialov, ki jih vsebuje. Vozila načrtujemo z mislijo na razstavljanje. Tako na primer izdelamo žlebove v obliki črke V na mestih karoserije, kjer je pritrjena armaturna plošča z instrumenti, da jo je lažje odstraniti.

Nekatere dele tudi označimo s simbolom za lahko razstavljanje, ki kaže, kje jih je najlažje odstraniti in sortirati v različne materialne tokove za recikliranje. Informacije o najboljših praksah pri razstavljanju so na voljo prek mednarodnega sistema za informacije o razstavljanju (www.idis2.com).

/
/

Drobljenje

Razstavljene karoserije avtomobilov se transportirajo v zmogljive stroje za mletje in drobilnike, ki jih zmeljejo na majhne delce. Razrezan material se nato obdela tako, da se ločijo različne vrste kovin in nekovinskih snovi, na primer umetne snovi in steklo. Večina tega materiala se lahko ponovno uporabi za različne industrijske namene. Predelane umetne snovi iz naših vozil smo uporabili celo za izdelavo klopi za naš evropski sedež!

/
Obrat za recikliranje kovine COMETSAMBRE v Châteletu, Belgija.
/

Tehnologije drobljenja

Pri testnem pilotnem drobljenju smo uspeli doseči 91,2-odstotno stopnjo recikliranja materialov in 96,9-odstotno stopnjo predelave, vključno s pridobivanjem energije iz odpadkov. Ti rezultati kažejo, da je cilj v skupni vrednosti 95 % dosegljiv, kar nam je tudi uspelo. To je bilo mogoče zaradi zasnovane možnosti recikliranja modela Prius Plug-in ter kakovosti tehnologij in opreme, ki jih uporablja podjetje Groupe Comet.

/
Obrat za recikliranje z drobljenjem COMETTRAITEMENTS v Châteletu, Belgija.
/
/
Umetna snov iz recikliranih testnih vozil Prius Plug-in je bila uporabljena pri izdelavi klopi za naš sedež v Bruslju, Belgija.
/
Test z drobilnikom je dosegel 96,9-odstotno stopnjo ponovne uporabe in predelave.

Naše hibridne baterije so zasnovane tako, da delujejo vsaj za čas življenjske dobe vozila. Ko pa jih je treba reciklirati, imamo okoljsko varen in odgovoren način, kako ravnati z njimi.

Recikliranje hibridnih baterij

Pogosto nas sprašujejo, ali je treba naše hibridne baterije menjati in ali škodujejo okolju, ko se zavržejo. Zaradi inteligentnih sistemov upravljanja, ki zagotavljajo stalno doslednost pri njihovem delovanju, so vse baterije za naša hibridna vozila zasnovane tako, da zdržijo življenjsko dobo avtomobila.

Imamo vpeljano shemo za prevzem baterij ob koncu njihove življenjske dobe, s čimer zagotovimo, da se z njimi ravna varno in odgovorno. Trenutno prek prodajnih omrežij prevzamemo več kot 90 % naših baterij v Evropi, vendar želimo doseči 100-odstotno stopnjo prevzema na vseh področjih poslovanja.

/
Obrat za recikliranje baterij Umicore, Hoboken, Belgija.

Partnerji pri recikliranju baterij

Če prevzete hibridne baterije ni mogoče ponovno uporabiti, na primer kot nadomestne baterije v drugem vozilu ali kot samostojne enote za shranjevanje električne energije, sodelujemo z dvema zelo uveljavljenima in pooblaščenima specializiranima podjetjema, ki izvajata postopke recikliranja in odlaganja med odpadke.

Podjetje SNAM s sedežem v Franciji je odgovorno za ravnanje z nikelj-kovinsko hidridnimi baterijami, ki se uporabljajo v večini naših hibridnih vozil. Podjetje Umicore v Belgiji ravna z litij-ionskimi baterijami, ki jih trenutno uporabljamo v modelih Prius+ in Prius Plug-in. Obe podjetji uporabljata najnovejše, sodobne tehnike za predelavo čim več materiala in zagotavljanje, da ne škodujemo okolju.

/
/
/
Označuje najnižjo raven učinkovitosti pri recikliranju, ki mora biti dosežena za industrijske baterije po teži.
/

Močno si prizadevamo zagotoviti, da vse odpadke iz proizvodnje zberemo in recikliramo, ne da bi pri tem škodovali okolju.

Recikliranje pri naših dejavnostih

Poskrbimo, da zberemo vse odpadke iz proizvodnje in z njimi ravnamo ustrezno, pri čemer se izogibamo povzročitvi škode na okolju. Pri tem je ključnega pomena uporaba pravih metod za predelavo.

Pri Toyoti nikoli in v nobenem primeru ne prenašamo slabih kakovosti z enega na drug proces, kar velja tako za način ravnanja z odpadki kakor tudi za proizvodne linije. Če lahko odpadke sortiramo na mestu nastanka, je z njimi lažje ravnati na točki recikliranja.

Na primer, odpadne umetne snovi se sortirajo glede na vrsto in barvo tako, da jih lahko delavci našega partnerja za ravnanje z odpadki, Green Metals, preprosto prenesejo v recikliranje. Podjetje Green Metals je član skupine Toyota, ki podpira naše dejavnosti na 21 lokacijah po vsem svetu, kjer sortirajo, predelujejo in prodajajo kovinske in nekovinske odpadke ter vodijo celoten program za ravnanje z odpadki.

/
/
/
Odpadno vodo iz postopka barvanja v proizvodnji lahko uporabijo cementarnah.
/
Fosfatni mulj iz postopka barvanja v proizvodnji lahko uporabijo v cementarnah.
/
Nestisnjen jekleni odpadek iz stiskalnice Toyota Motor Manufacturing France.
/
Z baliranim jeklenim odpadkom se ravna z magnetom in mostnim žerjavom. Toyota Motor Manufacturing France.

Več ...

Naša eko zgodba Naša eko zgodba V sodelovanju s časnikom Finance drugo leto organiziramo družinski dogodek Moja eko zgodba. Zeleni volan z zeleno Toyoto Zeleni volan z zeleno Toyoto Ob petkih popoldan ob 16. uri se zbiramo v različnih mestih po Sloveniji. Toyota kot olimpijski in paraolimpijski partner Toyota kot olimpijski in paraolimpijski partner Ponosno oznanjamo, da smo z Mednarodnim olimpijskim komitejem in Mednarodnim paraolimpijskim komitejem sklenili partnerstvo do leta 2024. Prodaja Toyotinih hibridov je presegla 10 milijonski mejnik Prodaja Toyotinih hibridov je presegla 10 milijonski mejnik Toyota stopa po stopinjah legendarnega modela Prius, ki je prvi začrtal to pot, in danes ponuja 33 različnih hibridnih modelov v več kot 90 državah in regijah po vsem svetu. YUKO 2016 YUKO 2016 Toyota v okviru pilotnega programa souporabe vozil kot prva ekskluzivno ponuja polne hibride Uresničujemo želje s Toyoto hibrid Uresničujemo želje s Toyoto hibrid Toyota uresničuje želje. Poskrbi, da bo uresničila prav tvojo! Toyota Road Show Toyota Road Show Vozimo se iz mesta v mesto. Predstavljamo Toyotine hibride. Spoznavamo z legendarnimi Toyotinimi terenci. Poskrbimo za naše najmlajše. Avtomobilski salon v Parizu 2016 Avtomobilski salon v Parizu 2016 Svet avtomobilizma se zgrinja v mesto luči, ki se ponaša z bogato zgodovino kulture in inovacij, zato je avtomobilski salon v Parizu odlična priložnost, da Toyota predstavi svojo vizijo prihodnosti vožnje. Organizacija WWF in družba Toyota Motor Corporation sta podpisali dogovor Organizacija WWF in družba Toyota Motor Corporation sta podpisali dogovor Organizacija WWF in družba Toyota Motor Corporation sta podpisali dogovor o petletnem sodelovanju na področju pospeševanja globalnega prehoda k trajnosti. En hibrid. Eno drevo. En hibrid. Eno drevo. Za vsak prodan Toyotin hibrid bomo posadili novo drevo v okolju, kjer je to najbolj potrebno. Več kot devet milijonov prodanih Toyotinih hibridov Več kot devet milijonov prodanih Toyotinih hibridov Družba Toyota Motor Corporation je s ponosom objavila, da je skupna globalna prodaja njihovih hibridnih vozil 30. aprila dosegla številko 9,014 milijona. Nova priključna hibridna Toyota Prius Nova priključna hibridna Toyota Prius Druga generacija Toyotinega revolucionarnega priključnega hibridnega električnega vozila (PHEV) bo svojo svetovno premiero doživela na letošnjem mednarodnem avtomobilskem salonu v New Yorku. Yaris 2016 je še elegantnejši in privlačnejši Yaris 2016 je še elegantnejši in privlačnejši Dvobarvnost (Yaris Bi-TONE) – nov pridih dinamike in elegance. Projekt Eko vozni park 2015 Projekt Eko vozni park 2015 Včeraj se je s slavnostno podelitvijo v Smledniku zaključil projekt EKO vozni park 2015 v organizaciji časnika Finance in pod pokroviteljstvom Toyote Adria d.o.o. Hibridni izziv Hibridni izziv V sodelovanju z medijem Volan pripravljamo nadaljevanje hibridnega izziva. Toyota ostaja najbolj cenjena avtomobilska znamka Toyota ostaja najbolj cenjena avtomobilska znamka Vrednost blagovne znamke Toyota je zrasla za 16 % in ostaja na prvem mestu v avtomobilskem sektorju. Toyota v Frankfurtu Toyota v Frankfurtu Toyota na prihajajočem avtomobilskem salonu IAA v Frankfurtu (od 15. do 16. septembra za novinarje, od 19. do 27. septembra za javnost). Zanesljivost Toyotinih hibridov Zanesljivost Toyotinih hibridov Taksist Toyote Prius v Avstriji prevozil 1.000.000 km brez okvare. Priusova zgodovina Priusova zgodovina Odkrijte zgodovino o Priusu, prvem serijskem hibridu. Toyotina in Lexusova hibridna vozila prihranijo denar Toyotina in Lexusova hibridna vozila prihranijo denar Raziskava, izvedena na inštitutu Tec-RMI v Nemčiji, potrjuje, da Toyotina in Lexusova hibridna vozila prihranijo denar. Prihodnost je prispela v Evropo Prihodnost je prispela v Evropo Evropa pozdravlja novo Toyoto Mirai, prvo serijsko limuzino na svetu s pogonom na gorivne celice. Yaris hibrid Yaris hibrid Toyota je pionir v hibridni tehnologiji, saj smo prvi serijski hibrid predstavili leta 1997. Boštjan Bajc zmagovalec hibridnega izziva Boštjan Bajc zmagovalec hibridnega izziva 7. maja smo na idilični lokaciji Posestva Trnulja v Črni vasi organizirali zaključni dogodek hibridnega izziva. Spa vabi svetovne prvake Spa vabi svetovne prvake Moštvo TOYOTA GAZOO Racing se bo podalo v bližnjo Belgijo, kjer bo ta konec tedna druga dirka svetovnega prvenstva vzdržljivostnih dirk. Novo obdobje za svetovne prvake Novo obdobje za svetovne prvake Moštvo TOYOTA Racing vstopa v sezono 2015 svetovnega prvenstva vzdržljivostnih dirk pripravljeno, da začne novo obdobje z obrambo obeh naslovov prvaka. Toyota predstavlja novi hibridni RAV4 Toyota predstavlja novi hibridni RAV4 Toyota na mednarodnem avtosalonu v New Yorku predstavlja novi hibridni RAV4 s štirikolesnim pogonom. Japonska vlada donirala hibridna vozila v Republiki Srbiji Japonska vlada donirala hibridna vozila v Republiki Srbiji Japonska vlada donirala hibridna vozila Toyota in Lexus vladi v Republiki Srbiji. RAV4 hibrid RAV4 hibrid Na salonu v NY se bo Toyotini družini pridružil novi hibrid, RAV4 hibrid. Četrti nastop slovenske posadke na reliju v Monte Carlu Četrti nastop slovenske posadke na reliju v Monte Carlu Gregor Zdovc po nove točke v pokalu FIA. Toyota Motor Europe želi nazaj svoje baterije Toyota Motor Europe želi nazaj svoje baterije Hibridne baterije imajo običajno daljšo življenjsko dobo kot vozila, zato njihovo zbiranje poteka le ob koncu življenjske dobe vozila ali v primeru nezgode. Naš pregled leta 2014 Naš pregled leta 2014 Kaj je Toyota dosegla v Evropi v letu 2014? Ekipa TOYOTA Racing zmagala Ekipa TOYOTA Racing zmagala Ekipa TOYOTA Racing zmagala in osvojila naslov prvaka med vozniki. Eko vozni park 2014 Eko vozni park 2014 Toyota je v sodelovanju s časnikom Finance že drugo leto zapored izvedla natečaj »Eko vozni park« in nagradila podjetja. Toyota širi obseg napajalnih storitev Toyota širi obseg napajalnih storitev Toyota širi obseg napajalnih storitev za priključne hibride (PHV) na Japonskem. Moštvo TOYOTA Racing prevladovalo na Kitajskem Moštvo TOYOTA Racing prevladovalo na Kitajskem Moštvo TOYOTA Racing je z zmago s prednostjo več kot enega kroga na dirki 6 ur Šanghaja doseglo drugo zaporedno dvojno zmago. Sedem milijonov prodanih Toyotinih hibridov Sedem milijonov prodanih Toyotinih hibridov Toyota je objavila, da je skupna globalna prodaja njihovih hibridnih vozil presegla sedem milijonov vozil.
Naš pravilnik o zasebnosti na spletni strani

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev.  Če se z uporabo piškotkov strinjate, lahko nemoteno nadaljujete z uporabo spletne strani, lahko pa si ogledate tudi nastavitve piškotkov.