Izberite

Intervju: Cedric Borremans, vodja olimpijskega in paralimpijskega partnerstva

"Kampanja 'Start Your Impossible' je bil notranji poziv k akciji."
Do največjega športnega dogodka na svetu – olimpijskih in paralimpijskih iger v Parizu – nas loči manj kot leto dni. Pogovarjali smo se s Cedricom Borremansom, ki pri Toyota Motor Europe skrbi za globalno olimpijsko in paralimpijsko partnerstvo. Z nami je delil podrobnosti sodelovanja, širši vpliv kampanje »Start Your Impossible«, poglede na prihodnost mobilnosti ter pričakovanja pred OI Pariz 2024, kjer bo Toyota na pomemben način prispevala k trajnostnim in inkluzivnim mobilnostnim rešitvam. Cedric je prepričan, da bi morala imeti mobilnost vlogo pospeševalke razvoja ter z veseljem pričakuje spektakularni otvoritveni slovesnosti iger na reki Seni in v središču Pariza.
  • Cedric Borremans
  • S svojim osrednjim sporočilom »Start Your Impossible« (začnite svoje nemogoče) je Toyota postala TOP partner Mednarodnega olimpijskega komiteja in globalni paralimpijski partner v letu 2015. Kako doživljate to olimpijsko in paralimpijsko zgodbo tako za znamko kot za podjetje Toyota?

    Z vidika znamke je bilo to prvič, da smo pri Toyoti izvedli svetovno kampanjo. Naše sporočilo »Start Your Impossible« je naletelo na tako velik odziv v različnih regijah po svetu, da so ga sprejeli prav vsi. Nasprotno pa so v preteklosti distributerji največkrat prilagajali regionalne kampanje lokalnemu trgu.

    Za nas kot znamko je bilo pomembno, da se s tem sporočilom predstavimo kot mobilnostno  podjetje in tudi kot podjetje, ki najde navdih pri športnikih in parašportnikih – njih smo postavili v središče komunikacije. Najpomembnejši namen kampanje je bil namreč postaviti samo sporočilo – skupaj s športniki in ne avtomobili – v ospredje. Ena od zmag tega partnerstva je bila, da so to sporočilo dobro razumeli in sprejeli tudi naši trgovci.
S »Start Your Impossible« smo želeli tudi sporočiti, da je Toyota na poti transformacije v  mobilnostno podjetje, in svetu povedati, da pri mobilnosti ne gre le za avtomobile, ampak da prinaša tudi rešitve za ljudi, ki jih mobilnost omejuje. Kot je dejal naš predsednik odbora (takratni predsednik) Akio Toyoda: »Če se lahko svobodno gibamo, je vse mogoče. Lahko uresničimo svoje sanje.«
Na ta način ima kampanja »Start Your Impossible« dvojno sporočilo – za znamko in za nas, naj se spremenimo kot podjetje. Če to zmorejo (para)športniki s svojim »nikoli ne obupaj« pristopom, potem tudi pri Toyoti nimamo izgovora, da ne bi uresničili naše vizije o mobilnostnem podjetju. 
Kako je filozofija »Start Your Impossible« vplivala na celotno organizacijo v zadnjih letih? Ali lahko izpostavite katero od aktivacij na lokalnih trgih?

»Start Your Impossible« in olimpijsko/paralimpijsko partnerstvo predstavljata ravno toliko notranji poziv k akciji kot marketinško kampanjo. Vprašanje g. Toyode »kaj za vas predstavlja pričetek nemogočega?« je bilo sporočilo vsem zaposlenim pri Toyoti, naj tudi mi izkoristimo to priložnost. Tako smo tudi zaposleni, znotraj naših pisarn, začeli uporabljati ta slogan kot motivacijo pri soočanju z večjimi izzivi.
V povezavi z lokalnimi aktivacijami lahko povem, da so na določenih trgih distributerji odprli paralimpijski sklad, v katerega prispevajo tudi vsi trgovci. V ZDA je 95 % paralimpijcev, ki so odšli na igre v Peking, podprlo tako Toyotino centralno podjetje kot trgovci. Toyota Nemčija je skupaj z izjemno parašportnico Andreo Eskau sodelovala pri izboljšavah za njeno ročno kolo ter sedišče za tek na smučeh. V Franciji smo imeli primer trgovca, ki je začel sodelovati s slepimi kolesarji …. Toyota tovrstnih aktivnosti ni vpeljala kot obveznost, temveč so se zanje odločili trgovci, distributerji ali zaposleni sami.
Andrea Eskau
Vsi zaposleni v podjetju po Evropi so bili povabljeni, da se pridružijo Toyotini aplikaciji »Start Your Impossible« s ciljem doseganja sprememb zase, za sodelavce in za družbo na splošno.  

Aplikacija »Start Your Impossible« je bila še en primer pobude zaposlenih, ki se je sprva zdela misija nemogoče. Nemogoče se nam je zdelo, da bi lahko komunikacijo za ta projekt razširili na vse naše zaposlene in trgovce, zdaj pa se bo paralimpijskih iger v Parizu udeležilo 4000 zaposlenih iz cele Evrope. 
Vse je stvar perspektive – nehajmo s postavljanjem ovir in raje poiščimo načine, kako jih podreti na svoji poti. Enako velja za mobilnost. Mobilnost ne bi smela predstavljati ovire. Morala bi biti pospeševalnik k rešitvam.
»Start Your Impossible« sporočilo je s slovensko baklo lani potovalo po celi Sloveniji
Katere so najboljše priložnosti in kateri so največji izzivi podjetja pri sodelovanju z olimpijskim in paralimpijskim gibanjem?

Velika priložnost in prednost je možnost vzpostavljanja stikov s športniki, kar nam omogoča razumeti njihovo zgodbo in prejeti navdih. Brez tega ne bi mogli razumeti izzivov. Zahvaljujoč paralimpijskemu partnerstvu smo se začeli dosti bolj osredotočati na mobilnost za vse, torej tudi na 15 odstotkov ljudi v družbi s kakršnimi koli ovirami. Iskanje in ustvarjanje mobilnostnih rešitev za različne situacije pa je največji izkupiček za Toyoto. 
Največji izziv sodelovanja pa je morda dejstvo, da imajo vsake igre različne organizacijske odbore. Pri Toyoti delujemo v skladu z metodo Kaizen, nenehne postopne izboljšave, in to je pri organizaciji olimpijskih iger težje doseči, ker ima vsak nov lokalni organizacijski odbor svoje načrte in pristope. Kot mobilnostni partner želimo graditi na predhodnih igrah in to zaradi določenih omejitev predstavlja izziv.

Za Pariz 2024 lahko rečemo, da bodo na nek način »domače« igre za Toyoto Motor Europe. Kako potekajo priprave?

Ne moremo reči, da smo pripravljeni, ker je še prezgodaj. Vendar pa bomo pripravljeni. To je priložnost, ki se ponudi enkrat v življenju. Je pa zahtevno z vidika, da za izvedbo ni priročnika z usmeritvami. Poskušamo ravnati čimbolj proaktivno, obenem pa si zapomniti, zakaj smo sploh tukaj – da podpremo športnike. Poiščimo torej rešitve, ki bodo športnikom olajšale življenje. V oktobru bomo uradno naznanili, kakšen bo Toyotin prispevek k igram v Parizu. 

O podrobnostih še ne morem govoriti, vendar je mobilnost športnikov jedro tega, kar počnemo. Predvsem je naša želja, ko gre za paralimpijske športnike, da bi imeli enako svobodo gibanja v njihovi vasi in na tekmovalnih prizoriščih kot olimpijci.
Toyota je najavila, da bo 500 vozil Mirai, ki za pogon uporablja energijo iz vodikovih gorivnih celic, postalo del uradne flote vozil iger v Parizu 2024
Toyota je v procesu preobrazbe iz podjetja, ki proizvaja avtomobile, v mobilnostno podjetje. Kakšna je po vašem mnenju prihodnost mobilnosti, tako z vidika Toyote kot na splošno?

O tej temi bi lahko debatirali ure in ure. Pri Toyoti vedno pravimo, da ne vemo, katera tehnologija bo »prava«, prepričani pa smo, da bo temeljila na potrebah kupcev, zato nudimo različne tehnologije: hibridna, priključna in električna vozila ter vozila na vodikove gorivne celice. Moj osebni vtis je, da bo prihodnost kombinacija številnih stvari. 
Samo vozeči avtomobili se bodo uporabljali za dolge razdalje, mesta – evropska mesta so z arhitekturnega vidika stara – bodo soočena z izzivom razvoja in združevanja različnih tipov mobilnosti na harmoničen način. S pandemijo se je pospešilo kolesarjenje, obenem se je s prepovedjo električnih skuterjev v nekaterih mestih naredil tudi korak nazaj. V našem podjetju smo vzpostavili laboratorij (Toyota Woven City), ki nam bo pomagal bolje razumeti, kako lahko sobivajo različni tipi mobilnosti.
Poleg tega bo vse več prilagojene in deljene mobilnosti v mestih, kjer ljudje ne kupujejo več lastnih vozil, temveč jih najamejo, ko jih potrebujejo. Mešanica skupnega in zasebnega lastništva bo predstavljala največji izziv. Nihče še ni odkril vseh rešitev, zato je to področje zelo vznemirljivo.
Trajnost je ena od ključnih tem olimpijske agende 2030 in Toyota tudi na tem področju tesno sodeluje z organizatorji. Na kakšen način bo trajnost vključena v okviru iger v Parizu?

Z vidika trajnosti je ključni cilj, da se na OI in POI v Parizu doseže 50-odstotno znižanje emisij CO2 v primerjavi z igrami v Londonu in Riu. Prispevati želimo tako z našimi vozili (ki bodo prvič popolnoma električna) kot z nič ali skoraj nič emisijami pri prevozu gostov in zaposlenih ter hkrati pri vsem, kar počnemo. Prizadevanja za zmanjšanje emisij so spodbudila celotno podjetje in vse naše partnerje. 
Odločili smo se, da si postavimo izziv in za Pariz izdelamo značke iz recikliranega Yarisa. To je le eden od primerov, kako trajnost spodbuja naše podjetje k nadaljnjim korakom in razvoju.
Toyotino avtonomno električno vozilo, predstavljeno na OI v Tokiju
Vodik je pomemben dejavnik za čisto mobilnost v prihodnosti. Vaše ključno sporočilo na dogodku Logiconomi Forum je bilo, da »pri družbi, ki uporablja vodikove gorivne celice, ne gre za sanje … možnosti za uporabo so že tukaj in pripravljene, da jih vpeljemo ter tako prispevamo k boljši družbi.« Bi lahko povzeli trenutni napredek in načrte podjetja na tem področju, tudi za Pariz 2024?

Prvotno smo gorivne celice razvili za naše vozilo Toyota Mirai. V Evropi smo zelo hitro začeli z vlaganji v rešitve Energy Observer Developments, kjer so uporabili naše gorivne celice za  izdelovanje vodikovih generatorjev. 
Ti generatorji zdaj v mestnih središčih omogočajo cestna dela z nič emisijami in nič hrupa. Enako velja za dogodke, zato resnično verjamemo, da bo to naša prihodnost. Naša vizija za gorivne celice je zgraditi partnerstva, kjer druga podjetja uporabljajo naše znanje za pospeševanje dekarbonizacije po svetu.
Razkošno jadranje je bilo včasih zelo zeleno, zdaj pa se je to spremenilo zaradi uporabe dizelskih generatorjev. To lahko rešimo z vodikovimi gorivnimi celicami. 
Vendar pa smo pri Toyoti najbolj osredotočeni na težka vozila, kot so tovornjaki in avtobusi. Verjamemo, da bodo ta vozila najhitreje in najbolj potrebovala vodikove gorivne celice; zaradi dolgih razdalj in hitre oskrbe z gorivom. Veliko priložnosti je tudi za komercialna vozila, npr. taksije. Poskušamo iti še dlje – govorimo celo o lunarnem vozilu za Japonsko agencijo za raziskovanje vesolja –, ampak vodikove gorivne celice lahko v kombinaciji z električnimi akumulatorji uporablja skoraj vsako vozilo, tako majhno kot veliko. V Parizu želimo predstaviti ta raznovrsten in uporaben ekosistem vodikovih gorivnih celic ter prikazati, da družba, ki ga bo uporabljala, že obstaja.
Toyota je razvila in opremila posebej zasnovan sistem gorivnih celic za Energy Observer, prvo  plovilo na vodik, ki je objadralo zemeljsko oblo

Kakšna so vaša osebna pričakovanja pred olimpijskimi in paralimpijskimi igrami v Parizu? Katerih tekmovanj se najbolj veselite? Ali poznate katerega od slovenskih športnikov?

Po igrah v Tokiu in Pekingu, kjer je bil občuten vpliv pandemije, verjamem, da bo Pariz javnosti prinesel veliko praznovanje, že z otvoritvenimi slovesnostmi na reki Seni (olimpijske igre) ter na trgu Concorde in Elizejskih poljanah (paralimpijske igre). Doživeti otvoritveni slovesnosti zunaj stadiona bo resnično nekaj edinstvenega. Obe otvoritveni slovesnosti bosta pomembni tudi z vidika Toyotinega prispevka.

Sam sem imel priložnost, da sem se lahko udeležil dveh testnih dogodkov, triatlona in lokostrelstva, in prepričan sem, da bodo fotografije s tekmovanj čudovite. Lokacije z zgodovinskimi znamenitostmi ter samo mestno središče nudijo slikovito ozadje in družbena omrežja, predvsem Instagram in TikTok, bodo eksplodirala. Pomembno je tudi to, da Tony Estanguet, predsednik olimpijskih iger Paris 2024, zares želi, da so v ospredju športniki skupaj z občinstvom.
Na osebni ravni pa… sem Belgijec in velik kolesarski navdušenec. Seveda poznam vaša odlična kolesarja Primoža Rogliča in Tadeja Pogačarja, toda tudi mi imamo Wouta van Aerta in Remca Evenepoela (v Belgiji sem živel v istem mestu kot on) in upam, da bo eden od njiju osvojil zlato medaljo. Poznam tudi Janjo Garnbret in bil sem med občinstvom na zgodovinski tekmi v Tokiu, ko je osvojila zlato medaljo v športnem plezanju, ki je doživelo premiero na OI in za katerega menim, da je sodoben in zelo zanimiv šport.