1. Discover Toyota
  2. Sustainability
  3. Circularity
Izberite

Krožnost

Ustvarjanje krožnega gospodarstva
Pospešujemo priložnosti za razvoj trajnostnega krožnega gospodarstva, s čimer dodatno krepimo naš 360-stopinjski pristop, ki temelji na zmanjševanju, ponovni uporabi, recikliranju in predelavi.

Začetek z oblikovanjem

Mantra štirih R-jev – Reduce, Reuse, Recycle, Recover (zmanjševanje, ponovna uporaba, reciklaža, predelava) – pomaga definirati naše nenehne izboljšave v načinu oblikovanja vozil. Pomaga nam pri premisleku, kako izdelati vozila, ki bodo še čistejša in učinkovitejša. To dosegamo z uporabo inovativnih materialov in alternativnih sistemov napajanja, hkrati pa zmanjšujemo emisije ogljika in skrbno ravnamo z dragocenimi naravnimi viri. Naša vozila načrtujemo s konceptom, ki omogoča enostavno razstavljanjei, pri čemer dajemo prednost delom in materialom, ki jih je mogoče ponovno uporabiti. Te je mogoče ponovno predelati za uporabo v proizvodnji, reciklirati ali celo uporabiti kot alternativni vir energije.

Učinkovitost virov in zniževanje stroškov proizvodnje

Nenehno iščemo več načinov za ponovno uporabo predmetov in virov. To zmanjšuje povpraševanje po surovinah, prihrani energijo in pomaga varovati okolje. Pri naših proizvodnih operacijah poskrbimo, da vire ponovno uporabimo, namesto da jih izrabljamo. To velja za vodo in morebitne odvečne materiale iz naših proizvodnih procesov. Z recikliranjem zmanjšujemo potrebo po novih virih in materialih. Pri izdelavi novih avtomobilov uporabljamo reciklirane materiale. Poleg tega iščemo načine za recikliranje sestavnih delov iz naših vozil, med katerimi so tudi deli naših hibridnih pogonskih sklopov. Možnost recikliranja je zasnovana v vseh naših vozilih.

Podaljšanje življenjske dobe sestavnih delov vozil

V času, ko je avtomobil na cesti, je mogoče številne njegove dele obnoviti in ponovno uporabiti. Ista načela veljajo, ko je vozilo pripravljeno za razrez. Morda še vedno vsebuje veliko delov, ki jih je mogoče obnoviti in ponovno uporabiti. Izvajamo obsežen program predelave delov, ki rabljene dele pridobiva prek naše evropske maloprodajne mreže. Vrnjeni deli so pregledani in obnovljeni v centru za predelavo, pri čemer se vsi elementi, ki so izrabljeni, zamenjajo. Del je ponovno sestavljen, zapakiran in po konkurenčnih cenah na voljo strankam.

Od motorjev in baterij do sklopov gorivnih celic

Glavni predmeti, ki jih lahko obnovimo in uporabimo, vključujejo kompresorje klimatskih naprav, avtomatske menjalnike, letve servo volana, glave cilindrov, motorje in komplete sklopk. Iščemo tudi načine, kako kar najbolje izkoristiti sestavne dele in jih ponovno uporabiti. Našim skladom gorivnih celic omogočamo novo življenje, tako da jih uporabimo kot generatorje energije. Na globalni ravni se ukvarjamo s hibridnimi baterijami, ki jih pridobivamo iz rabljenih vozil in jih uporabljamo za shranjevanje čiste energije, proizvedene s sončno energijo.

Izogibanje odpadkom

Naše proizvodne operacije smo zasnovali tako, da producirajo čim manj odpadkov. Sodelujemo s specializiranimi partnerji, s katerimi ustvarjamo najboljše možne postopke odstranjevanja naših vozil. Tudi najmanjše ostanke odpadkov je mogoče predelati in uporabiti, na primer kot alternativni vir goriva za industrijo. Vodo varčujemo z manjšo in premišljeno uporabo ter recikliranjem odpadne vode, ki nastaja v naših proizvodnih procesih. Naša pozornost do detajlov pomeni, da celo poskrbimo, da so škatle, v katerih so dobavljeni naši deli, zasnovane tako, da jih je mogoče ponovno uporabiti.
  • Zbiranje in recikliranje baterij

    Pri zbiranju hibridnih baterij, ki jih ni mogoče ponovno uporabiti (na primer kot nadomestno baterijo v drugem vozilu ali kot samostojne enote za shranjevanje energije), sodelujemo z visoko usposobljenimi partnerji, ki izvajajo postopke zbiranja in recikliranja.

    Podjetje SNAM s sedežem v Franciji je odgovorno za ravnanje z nikelj-metal-hidridnimi baterijami, ki se uporabljajo v večini naših hibridnih električnih vozil. Podjetje Umicore se ukvarja z litij-ionskimi baterijami, ki jih trenutno uporabljamo v modelih Prius+ in Prius Plug-in v Belgiji. Pri zbiranju litij-ionske baterij drugod po Evropi sodelujemo z mrežo nacionalnih sistemov za zbiranje in reciklažo baterij Reneos. Vsi naši partnerji uporabljajo najnovejše tehnike, s katerimi zagotovijo, da ni škode za okolje.

  • Recikliranje plastike

    Do leta 2050 želi Toyota zgraditi družbo, ki bo v svetovnem merilu povečala recikliranje plastike. V ta namen želimo do leta 2030 povečati uporabo reciklirane plastike za več kot trikrat v primerjavi s sedanjimi ravnmi. Poleg tega želimo in do takrat popolnoma preiti na notranjost avtomobilov brez usnja.

    Poleg obstoječih pobud za zbiranje in recikliranje odbijačev, ki smo jih zamenjali med popravili, načrtujemo uporabo recikliranih plastičnih materialov v novih vozilih z uporabo tehnologij drobljenja in sortiranja Toyota Metal Co., Ltd.

  • Ravnanje z izrabljenih vozil

    V okviru projekta Toyota Global 100 Dismantlers smo s Comet Group, belgijskim podjetjem, specializiranim za obdelavo izrabljenih vozil, v Belgiji postavili svoj prvi modelni obrat v Evropi. S Cometom smo izvedli demonstracijo ustrezne razgradnje električnega vozila na gorivne celice (FCEV) v skladu z video priročnikom o ustreznem ravnanju in recikliranju.
    Evropi se bomo širili z vzorčnimi obrati, da bi razjasnili zahteve za objekte, delovanje, obdelavo odpadkov in recikliranje na lokaciji ter prispevali k vzpostavitvi družbenih sistemov za ustrezno obdelavo in recikliranje izrabljenih vozil.