1. Discover Toyota
  2. Okoljska trajnost
  3. Cleaner mobility
  4. Fuel cell electric
  5. How do we answer critics of fuel cell technology?
Izberite

Kako odgovarjamo kritikom tehnologije gorivnih celic?

"Električna vozila na vodikove gorivne celice so predraga"

Že na primeru hibridnega pogona smo se naučili, da se določena revolucionarna novost uveljavi. Nekaj podobnega se sedaj dogaja z električni avtomobili na vodikove gorivne celice. Da bi jih začeli množično uporabljati, moramo zagotoviti tudi njihovo cenovno dostopnost. Med razvojem modela Mirai smo lahko znižali stroške sistema gorivnih celic za 95 % v primerjavi z njegovim predhodnikom. To smo dosegli s snovanjem manjših sestavnih delov, znižali smo njihovo težo in povečali učinkovitost.  

Sistem ima tudi skupne dele z našimi hibridnimi električnimi modeli, vključno z elektromotorjem, kar prihrani stroške in poveča zanesljivost. Prepričani smo, da bodo, tako kot pri hibridnih električnih vozilih, tudi električna vozila na gorivne celice z rastjo prodaje postajala vse bolj dostopna. Naš cilj je, da do leta 2020 po vsem svetu letno prodamo več deset tisoč električnih vozil na gorivne celice.

“Ustrezne infrastrukture ni na voljo"

Res je, da smo še vedno v zgodnji fazi razvoja proizvodno- distribucijsko-prodajne mreže vodikovega goriva. In zavedamo se, da je zagotavljanje teh zmogljivosti bistvenega pomena za podporo kupcem prvih električnih vozil na gorivne celice. Zato kot proizvajalec skupaj z industrijo in vladnimi partnerji dejavno spodbujamo razvoj infrastrukture, na primer s sodelovanjem v evropskem projektu Hyfive. Aktivno sodelujemo tudi v partnerstvu Clean Energy Partnership največjem evropskem predstavitvenem projektu vodikove mobilnosti, in UKH2Mobility, ki spodbuja komercialno uvajanje električnih vozil na vodikove gorivne celice v Veliki Britaniji. 

A v času od predstavitve prve generacije modela Mirai leta 2015 je bil dosežen velik napredek. Leta 2015 je bilo v evropskih državah 40 polnilnih postaj. Na stotine pa jih je bilo v nastajanju. Poleg zagotavljanja velikega števila lokacij je pomembno, da so tudi strateško locirane. Priporočljivo je, da se nahajajo v večjih mestih in ob glavnih prometnih poteh.  

 

“Proizvodnja vodika je odvisna od fosilnih goriv”

Vodikovo gorivo lahko dobimo iz številnih različnih virov, ki jih je v izobilju. V Evropi se večina vodika trenutno proizvaja s pomočjo parnega preoblikovanja, ki kot izvorni material uporablja zemeljski plin, ali iz elektrolize, ki loči vodik iz vode. Za postopek elektrolize je že mogoče uporabiti obnovljive vire, kot so sončna energija, veter ali hidroelektrarne.

To je ključnega pomena za zagotovitev odlične učinkovitosti vodika. Vsa proizvodnja vodika na Danskem poteka iz obnovljivih virov. Tudi Nemčija in druge države pa naj bi v prihodnjih letih prešle na podobno "zeleno" vrsto proizvodnje vodika.

"Baterijska električna vozila so učinkovitejša od vozil na vodikove celice."

Vprašanje učinkovitosti različnih tehnologij vozil ne zadeva le tega, kaj je danes mogoče doseči. Pomembno je tudi razmisliti, kako lahko koristi ohranimo v prihodnosti. Tukaj vidimo dragoceno vlogo vodika kot glavnega vira energije z nizkimi emisijami, ki ga lahko proizvedemo iz obnovljivih virov.

Model Mirai in naša električna tehnologijo na vodikove gorivne celice ponujata tudi praktično rešitev.  To je limuzina polne velikosti, ki ne potrebuje polnjenja čez noč in lahko s polnim rezervoarjem goriva prevozi enako razdaljo kot podoben bencinski avtomobil. Poleg tega navdušuje s svojim udobjem, zmogljivostmi in okoljsko učinkovitostjo.