Preskoči na glavno vsebino (Press Enter)

Popolnoma novi Toyota RAV4 doživel svetovno premiero

  • Nova era za Toyotin ikonični SUV pionir z učinkovito zmogljivostjo, napredno digitalno izkušnjo in najnovejšo tehnologijo v popolnoma novem RAV4
  • Močna drža in robusten nov slog poskrbita, da novi RAV4 deluje prefinjeno v mestu in zmogljivo na terenu
  • Nov priključno-hibridni sistem naslednje generacije omogoča popoln izkoristek zmogljivosti in učinkovitosti novega RAV4 s 100 km* električnega dosega ter hitrejšim AC in DC polnjenjem
  • Napredna nova platforma za razvoj programske opreme Arene omogoča naslednjo generacijo varnostnega sistema Toyota T-Mate ter prvo uvedbo nove generacije Toyotinega multimedijskega Sistema

Toyota predstavlja robustno, popolnoma novo šesto generacijo modela RAV4, ki nadgrajuje zapuščino svojih ikoničnih in prelomnih predhodnikov z uvedbo naprednih tehnologij, ki na novo opredeljujejo zmogljivost in učinkovitost ter postavljajo nove standarde na področju varnosti in digitalne uporabniške izkušnje.

Zaradi svoje vsestranskosti in zanesljivosti je RAV4 že generacije priljubljen med kupci po vsej Evropi, kjer je bilo od leta 1993 prodanih več kot 2,5 milijona vozil, skupno po vsem svetu pa več kot 15 milijonov.

Popolnoma novi RAV4 ima robusten zunanji videz, ki odraža pristni SUV značaj, poudarjen z izrazitim in močnim novim logotipom modela. Močna sprednja zasnova in dinamična silhueta izražata prave terenske zmogljivosti in pristno identiteto RAV4, pri čemer so mere ostale podobne kot pri predhodniku. V notranjosti prenovljena kabina spodbuja samozavestno in intuitivno vožnjo ter hkrati vsem potnikom nudi občutek prostornosti in izpopolnjenega, premijskega udobja.
Uvedba Toyotine nove platforme za razvoj programske opreme Arene je prvi korak k popolnoma programsko definiranim vozilom, saj omogoča razvoj in uvedbo naprednih varnostnih in zabavnih funkcij v digitalnem okolju. Platforma Arene poganja najnovejše Toyotine varnostne tehnologije, ki so prvič predstavljene prav v novem RAV4 in bistveno prispevajo k večji varnosti ter vključujejo nove napredne sisteme za pomoč vozniku pri vožnji in parkiranju. Prav tako debi doživlja najnovejši multimedijski sistem, ki omogoča izboljšano povezljivost, navigacijo in varnostne funkcije, vse hitrejše kot kadarkoli prej, zahvaljujoč platformi Arene.
Izjemno učinkoviti popolnoma novi priključno-hibridni RAV4 izraža dvojno DNK pravega električnega vozila in priročnega hibrida. Kot priključni hibrid omogoča doseg 100 km* (WLTP kombinirano) v popolnoma električnem načinu – kar zadostuje za dnevne potrebe večine evropskih uporabnikov – hkrati pa ponuja prilagodljivost in zanesljivost najnovejše Toyotine hibridne tehnologije. Nova generacija priključno-hibridnega sistema vključuje baterijo s 30 % večjo kapaciteto, kar prinaša več moči, boljše pospeške in večjo učinkovitost, obenem pa tudi hitrejše rešitve za polnjenje. Prenovljena postavitev komponent omogoča še bolj dinamično vožnjo in prostorno notranjost.

Popolnoma novi RAV4 bo v Evropi na voljo izključno kot priključni hibrid ali kot polni hibrid, kar poudarja Toyotin več potni pristop k ogljični nevtralnosti. To uporabnikom omogoča izbiro trajnostnih možnosti, ne glede na njihovo lokacijo ali individualne potrebe.

 

Največji potencial z najnovejšo hibridno tehnologijo

V središču popolnoma novega RAV4 je najnovejša hibridna tehnologija, ki dosega novo raven z novo razvito generacijo Toyotinega priključno-hibridnega sistema.

Nova visoko zmogljiva litij-ionska baterija s kapaciteto 22,68 kWh omogoča podaljšan električni doseg 100 km* (WLTP kombinirano), kar zadošča za vsakodnevne potrebe večine uporabnikov. Baterijski sklop izhaja iz Toyotinega razvoja električnih vozil in omogoča bistveno hitrejše polnjenje. Priključno polnjenje prek 50 kW DC polnilnika – kar je redkost pri SUV vozilih D-segmenta – napolni baterijo od 10 % do 80 % v zgolj 30 minutah, odvisno od pogojev. Polnjenje doma ali prek standardnih javnih polnilnic je prav tako hitrejše, saj novi 11 kW AC polnilnik omogoča dvakrat hitrejše polnjenje kot prej, baterijo pa lahko napolni že v približno treh urah.
Novi baterijski sklop je združen z izboljšanim sprednjim elektromotorjem, ki zdaj razvije 150 kW moči – kar je 16 kW več kot prej – in zagotavlja izjemno pospeševanje. Inteligentni štirikolesni pogon (AWD-i) v tem modelu omogoča skupno sistemsko moč 304 DIN KM, kar prispeva k izjemni pospešitvi od 0 do 100 km/h v samo 5,8 sekunde.
Poleg bolj vznemirljive vožnje novi baterijski sklop zagotavlja zanesljivo in stabilno delovanje tudi v zahtevnih pogojih, zahvaljujoč izboljšanim rešitvam za hlajenje. Termalni upravljalni sistem samodejno preklaplja med hladilnimi krogi, odvisno od delovnih pogojev, ter ohranja optimalno temperaturo baterije za največjo učinkovitost. Prav tako zagotavlja zmogljivo delovanje tudi med polnjenjem v hladnejših vremenskih pogojih.
Nova generacija priključno-hibridnega sistema poleg izboljšav pri zmogljivosti in polnjenju prispeva tudi k boljši vozni dinamiki, saj je težišče nižje, kar skupaj z večjo togostjo karoserije omogoča še bolj stabilno vožnjo. To so pri Toyoti dosegli z vgradnjo baterije v tla vozila in integracijo DC pretvornika v enoto za nadzor moči (PCU), ki je bila pomanjšana in vključena v menjalni sklop.
Popolnoma novi priključno-hibridni RAV4 pametno izkorišča svojih 100 km* (WLTP kombinirano) električnega dosega s pomočjo tehnologije geo-fencinga, ki samodejno optimizira električno vožnjo glede na potek poti. Sistem uporablja podatke iz oblačne navigacije v realnem času ter podatke o voznikovih običajnih poteh in voznih navadah, s čimer lahko samodejno preklaplja med hibridnim in električnim načinom ter tako optimizira doseg. Če je cilj potovanja v območju z nizkimi emisijami ali vključuje vožnjo skozi takšno območje, geo-fencing zagotovi dovolj napolnjenosti baterije za popolnoma električno vožnjo.

Prvič je pri modelu RAV4 Plug-in Hybrid na voljo tudi konfiguracija s pogonom na prednja kolesa (FWD), imenovana RAV4 Plug-in Hybrid 270, ki omogoča dostopnejšo elektrificirano izkušnjo in razvije 268 DIN KM moči.

V izvedbi s polnim hibridnim pogonom novi RAV4 prav tako vključuje najnovejšo Toyotino tehnologijo. Z izboljšavami menjalnika, enote za nadzor moči, baterije in drugih komponent je dosežena višja moč elektromotorja, kar zagotavlja tekoče pospeševanje, odzivnost in neposreden občutek pri vožnji. Različica AWD-i zdaj dosega skupno sistemsko moč 191 DIN KM, medtem ko različica FWD razvije 183 DIN KM.

Z novo generacijo Toyota ne uvaja le najsodobnejšega modela RAV4 PHEV na trg, temveč tudi celovito razvit PHEV ekosistem, ki vključuje zavarovanje za priključno-hibridna vozila ter rešitve za polnjenje Toyota. Namen je izboljšati uporabniško izkušnjo z enostavnim in učinkovitim polnjenjem ter zagotoviti prijetno in koristno lastništvo. Toyota si hkrati prizadeva za čim manjši dejanski vpliv na okolje z maksimalnim izkoristkom električne vožnje v vsakodnevni rabi.

GR SPORT

Popolnoma novi RAV4 v različici GR SPORT ponuja bolj dinamično vozno izkušnjo in prefinjen značaj, navdihnjen z avtomoto-športom.

20 mm širše koloteko dopolnjuje zasnova visoko zmogljivih blažilnikov, ojačano zadnje vzmetenje ter namensko na novo nastavljeno vzmetenje in volanski sistem, kar zagotavlja bolj stabilno in dinamično vožnjo. Lahka 20-palčna črna aluminijasta platišča – z ekskluzivnim pet-krakim, dvojno-krakim GR SPORT dizajnom – dodatno prispevajo k optimiziranemu pretoku zraka.

RAV4 GR SPORT izpostavlja svojo povezanost z večkrat nagrajenimi ekipami TOYOTA GAZOO Racing v svetovnem prvenstvu z dodatki, kot so oblazinjeni vložki ob konzoli za kolena, aluminijaste stopalke za zavoro in plin ter športni sedeži, ki poudarjajo čisto vozno izkušnjo.

Za močan prvi vtis poskrbi funkcionalna in prepoznavna maska hladilnika v ekskluzivnem GR šesterokotnem G-mesh vzorcu, ki ustvarja izrazit tridimenzionalni učinek. Notranjost zaznamuje elegantna črna barvna shema, ki spodbuja osredotočenost na vožnjo. Diskretni GR logotipi in izraziti rdeči poudarki – na volanu, kolenskih oblogah ter sedežih iz umetnega usnja in alkantare – ustvarjajo športen ambient, značilen izključno za različico GR SPORT.

Napredna programska oprema omogoča nove varnostne tehnologije

Platforma za razvoj programske opreme Arene v popolnoma novem RAV4 pomeni začetek nove ere programsko definiranih vozil, kjer napredna digitalna tehnologija odpira nove možnosti za izboljšanje varnosti in prispeva k Toyotinemu končnemu cilju: popolna odprava prometnih nesreč.

Arene omogoča delovanje najnovejših sistemov Toyota T-Mate, vključno z novo generacijo sistema Toyota Safety Sense, ki je prvič uvedena prav v tem modelu. Sistem vključuje še obsežnejši nabor varnostnih in vozniških asistenčnih funkcij, ki delujejo hitreje kot kdajkoli prej – in so vključene v osnovno opremo.

Nove varnostne funkcije za še večjo zaščito
Nova funkcija Front Cross Traffic Alert opozarja na prečni promet na križiščih, saj zazna vozila, ki prihajajo z leve ali desne, in najprej sproži vizualno opozorilo, nato pa tudi zvočno, če obstaja visoko tveganje za trk. Ta sistem dopolnjuje nov sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu (BSM), ki voznika opozori na vozila, ki jih morda ni opazil v stranskih ogledalih. BSM zdaj vključuje tudi indikator približevanja vozila od zadaj (Rear Vehicle Approach Indicator), ki zmanjšuje stres med vožnjo po avtocesti – sistem zvočno opozori voznika, če se od zadaj hitro približuje drugo vozilo, kar omogoča pravočasno in varno reakcijo.
Izpopolnjena funkcija Lane Change Assist zdaj še učinkoviteje pomaga pri menjavi voznega pasu na avtocestah. Ko voznik vključi smernik, sistem preveri, ali je vozilo v mrtvem kotu, in če je prehitevanje varno, s pomočjo krmilne asistence samodejno izvede menjavo pasu. Funkcija deluje, ko sta aktivirana prilagodljivi tempomat (Adaptive Cruise Control) in sistem za ohranjanje voznega pasu (Lane Tracing Assist).
Predtrčni sistem (Pre-Collision System) je nadgrajen s širšim zaznavanjem čelnih trkov in izboljšanim prepoznavanjem ovir, kolesarjev in motoristov. Sistem najprej voznika opozori zvočno in vizualno ter po potrebi doda pomoč pri zaviranju. Če voznik ne reagira pravočasno, se zavorni sistem samodejno aktivira, da prepreči ali omili trčenje. Ob trku, ki sproži zračne blazine, novi sistem sekundarnega zaviranja po trku (Secondary Collision Brake) samodejno ustavi vozilo, če voznik tega ni zmožen storiti sam.

Napredno parkiranje in nadzor preko pametnega telefona

Funkcija Advanced Park, ki omogoča parkiranje na daljavo, prinaša več udobja – voznik lahko s pomočjo pametnega telefona nadzoruje postopek parkiranja, medtem ko stoji zunaj vozila. Zaradi dodatne varnosti se vozilo takoj ustavi, če uporabnik umakne prst z naprave. Ročno parkiranje je poenostavljeno z izboljšano panoramsko kamero (Panoramic View Monitor), ki zdaj vključuje tridimenzionalni prikaz okolice za popolnejši pogled na območje okoli vozila.

Poleg vsega tega posodobitve prek spleta (OTA) omogočajo, da je sistem Toyota Safety Sense vedno opremljen z najnovejšimi funkcijami in izboljšavami, kar dodatno podaljšuje uporabno vrednost vozila in skrbi za nenehno varnost na cesti.

 

Popolnoma nova digitalna izkušnja

Najnovejši RAV4 predstavlja premiero najnovejšega multimedijskega sistema, ki je hitrejši in bolj kompakten ter je del popolnoma novega digitalnega ekosistema, ki ga poganja platforma Arene. Ta omogoča brezhibno digitalno uporabniško izkušnjo v vozilu.

Informacije so prikazane v višji kakovosti z jasnimi vizualnimi elementi, vključno z Google točkami zanimanja ter podatki o vožnji v realnem času, kot so opozorila na hitrostne kamere in okolja z nizkimi emisijami (LEZ), kar vozniku pomaga pri spoštovanju okoljskih predpisov. Integracija navigacijskega zemljevida z tridimenzionalnim prikazom pasov neposredno v voznikovem 12,3 inčnem (31,24 cm) prikazovalniku zmanjšuje možnost motenj in omogoča enostavnejše sledenje navodilom.
Novi koncept 12,9 inčnega (32,77 cm) začetnega zaslona, razvit z mislijo na evropske uporabnike, ponuja vse ključne informacije na enem mestu. Njegov intuitiven in uporabniku prijazen dizajn – s prilagodljivimi bližnjicami, hitrim menijem nastavitev in možnostmi za varovanje zasebnosti – omogoča enostavno personalizacijo in navigacijo po digitalnem okolju v vozilu. Digitalno izkušnjo v kabini dodatno izboljša odziven in natančen glasovni pomočnik, ki upravlja navigacijo, medije, temperaturo v vozilu in druge funkcije. Sistem bo redno prejemal brezžične posodobitve programske opreme (OTA), kar bo zagotavljalo stalne izboljšave funkcij.

Uporabniško izkušnjo novega RAV4, osredotočeno na voznika, dopolnjuje tudi najnovejša aplikacija MyToyota. Uporabniki lahko preko naročniških paketov prilagodijo storitve, ki vključujejo hitrejše oddaljene funkcije, nov digitalni pametni ključ Smart Digital Key+, izboljšanega glasovnega pomočnika, snemalnik vožnje in možnost pretočnega predvajanja glasbe.

*Podatek predstavlja pričakovano vrednost po WLTP in je v postopku homologacije pred končno potrditvijo.