Izberite

Rovanperä in TOYOTA GAZOO Racing prevzela vodstvo po prvi etapi.

Začel se je reli na Švedskem, edini povsem zimski reli na koledarju serije WRC, na katerem je Kalle Rovanperä za ekipo TOYOTA GAZOO Racing na uvodni hitrostni preizkušnji dosegel najhitrejši čas.

Dogajanje na zasneženih in poledenelih švedskih cestah se je začelo z jutranjim »ogrevanjem«: ekipe in vozniki so imeli priložnost, da se prilagodijo razmeram in prilagodijo nastavitve pred začetkom relija. GR YARIS Rally1 HYBRID je ob koncu »ogrevanja« zasedel tri od prvih štirih mest, najhitrejši pa je bil aktualni svetovni prvak in zmagovalec lanskega relija na Švedskem, Rovanperä. Njegova moštvena kolega Takamoto Katsuta in Elfyn Evans sta zasedla tretje oziroma četrto mesto, oba pa sta na 5,45 km dolgi preizkušnji zaostala za manj kot sekundo. 

Prva hitrostna preizkušnja je potekala v Umeåju, največjem mestu na severu Švedske, ki reli gosti že drugo leto. Preizkušnja Umeå Sprint je bila dolga 5,16 kilometra: začela se je na hitrih gozdnih cestah, končala pa s tehnično bolj zahtevnim delom v areni za gledalce. Rovanperä je bil najhitrejši s prednostjo 1,6 sekunde, Evans je bil tretji, Katsuta, ki ima prvič možnost, da zbira točke za TGR, pa šesti.

IZJAVE:

Jari-Matti Latvala (vodja ekipe):

»Na reliju na Švedskem je vedno super in res lepo je bilo videti veliko navijačev na današnji prvi hitrostni preizkušnji. Kalle je bil med vožnjo videti zelo samozavesten, Elfyn in Taka pa sta prav tako dobro vozila, tako da je naša ekipa dobro začela. Zdi se, da se dirkalnik dobro obnese na snegu, in na splošno sem zelo zadovoljen s tem, kar nas čaka do konca tedna.

Čeprav je bilo vreme danes nekoliko toplejše, bodo v prihodnjih dneh temperature pod ničlo, kar bo dobro za reli. Jutrišnja prva hitrostna preizkušnja bi lahko prinesla presenečanje, saj smo opazili nekaj kolesnic, ponovitev vožnje pa bi lahko bila malce zahtevnejša, vendar na splošno ni slabo, da bomo začeli v ospredju.« 

Kalle Rovanperä (voznik dirkalnika 69):

»Lepo je reli začeti nocoj in videti vse te navijače na Švedskem. Super je, da smo zelo blizu Finske, ker je od tam prišlo precej navijačev. Prva etapa je bila zelo tehnična, zato so tudi razlike večje.

Poskušal sem voziti mirno in zbrano in pravzaprav sem mislil, da nisem dovolj hiter, vendar sem na koncu zadovoljen s časom. Mislim, da bodo letošnje razmere nekoliko težje za nas, ki bomo jutri med prvimi na progi.

Proga je mehkejša, zato se bolj čisti in postaja hitrejša za dirkalnike v ozadju, kot smo videli med prvo vožnjo pri »ogrevanju«. Velik izziv bo tudi ponovitev voženj, a se bomo seveda potrudili po najboljših močeh.«

Kaj sledi?

Prvi dan relija, poln preizkušenj, se začne z etapama Brattby in Sarsjöliden zahodno od mesta Umeå, ki sta bili lani odpeljani v soboto oziroma nedeljo. Sledi jima nova hitrostna preizkušnja na severu: Botsmark, ki je s 25,81 kilometra hkrati tudi najdaljša preizkušnja dneva. Vse tri se ponovijo po vmesnem servisu, ponovitev Botsmarka pa bo v mraku, preden se dan zaključi s ponovitvijo hitrostne preizkušnje v areni Umeå Sprint v četrtek.