Izberite

Povsem nova Toyota bZ4X

· Povsem novi srednje veliki električni športni terenec je prvi model Toyotine podznamke bZ – Beyond Zero, ki je posvečena baterijsko-električnim vozilom.

· Prvi model, nastal na platformi eTNGA, ki omogoča integracijo baterijske enote v strukturo vozila, to pa omogoča povečano togost, nizko težišče in boljšo vozno dinamiko.

· eTNGA je v svojem bistvu modularna arhitektura, ki omogoča preprosto prilagoditev tudi za druga vozila različnih velikosti in vrst.

· Na voljo sta različici s sprednjim pogonom in pogonom na vsa štiri kolesa.

· bZ4X z opcijskim štirikolesnim pogonom omogoča najboljše terenske zmogljivosti v razredu električnih vozil.

· Doseg različice s sprednjim pogonom znaša 516 km, različica s štirikolesnim pogonom AWD pa zmore 470 km.
 

bZ4X je prvo baterijsko-električno vozilo (BEV) znamke Toyota. To je hkrati tudi avtomobil, ki odpira nove temelje pri uveljavljanju podznamke bZ – Beyond Zero, ki je bila ustvarjena za snovanje brezemisijskih vozil. Hkrati je bZ4X tudi avtomobil, ki v svet baterijskih električnih vozil prinaša pristne terenske zmogljivosti. Znamka Toyota pa bo s tem modelom še lažje uresničila svojo zavezo cilju ogljične nevtralnosti.

Kakovost in zmogljivosti novega bZ4X temeljijo na izkušnjah in dediščini, ki si jih je znamka Toyota na področju avtomobilske elektrifikacije pridobila v več kot 25 letih. Pri razvoju modela bZ4X je Toyota sodelovala tudi z znamko Subaru, ki se lahko pohvali z izjemno bogatimi izkušnjami na področju razvoja pogonov na vsa štiri kolesa.

bZ4X nikakor ni predelava že obstoječega modela, temveč gre za popolnoma originalen in na novo zasnovan avtomobil, ki je hkrati tudi prvi z oznako bZ. Nastal je na podlagi povsem nove platforme, ki je namenjena izključno baterijsko-električnim vozilom. Platforma eTNGA namreč integrira baterijsko enoto v šasijo. To pomeni, da je baterija v celoti pod tlemi vozila. Rezultat so močan in zelo tog okvir ter nizko težišče, ki opredeljujeta dejavnike za stabilno in dinamično delovanje. Modularna zasnova omogoča preprosto prilagajanje in uporabo v široki paleti vozil različnih tipov in velikosti.

BZ4X je na voljo v različici s sprednjim in štirikolesnim pogonom. Model s sprednjim pogonom ima spredaj nameščeno električno pogonsko os (150 kW), ki proizvede 204 konjske moči in zmore navor 265 Nm. Model s štirikolesnim pogonom je opremljen z električnima pogonskima osema na sprednjih in zadnjih kolesih (obe po 80 kW) s skupno močjo do 218 konjskih moči in 366 Nm navora. Vrhunsko terensko zmogljivost pa zagotavlja sistem AWD z načinom X-MODE, ki omogoča varno in stabilno delovanje v blatu in snegu.

Litij-ionska baterija ponuja zmogljivost 71,4 kWh. Sestavlja jo 96 celic, ki so vodno hlajene. Poseben nadzorni sistem pa ves čas budno spremlja njihovo delovanje in zazna vsako morebitno nepravilnost ali okvaro. Inženirji znamke Toyota zagotavljajo, da bo baterija tudi po desetih letih uporabe ali po milijonu prevoženih kilometrov še vedno ohranila najmanj 70 odstotkov svoje osnovne zmogljivosti (pod pogojem, da bo baterija redno opravljala potrebne letne preglede Toyota EV Health Check).

bZ4X po standardnem ciklu WLTP ponuja doseg do 516 km za različico s sprednjim pogonom in do 470 km za različico s štirikolesnim pogonom. Hitro polnjenje do 80 odstotkov zmogljivosti je mogoče doseči v približno 30 minutah pri normalnih temperaturnih razmerah. Vozilo ima vgrajen polnilnik z močjo 6,6 kW. Avtomobili, ki bodo proizvedeni proti koncu leta 2022, bodo izdelani z enoto z močjo 11 kW za hitrejše polnjenje.

BEYOND ZERO: NOVA TOYOTINA PODZNAMKA

·  bZ4X izžareva Toyotino filozofijo Beyond Zero, ki v središče postavlja človeka in ogljično nevtralnost.

·  Prvi model iz serije izdelkov bo predstavljen v Evropi.

· Nova tehnologija je utelešenje več kot četrtstoletnega vodilnega položaja znamke Toyota na področju avtomobilske elektrifikacije.
 

bZ4X je prvi model nove Toyotine podznamke bZ – Beyond Zero, ki se osredotoča na snovanje brezemisijskih baterijsko-električnih vozil in tehnologij, ki tlakujejo pot do ogljične nevtralnosti. Toyota s filozofijo Beyond Zero predstavlja svojo vizijo baterijsko-električnih vozil, ki pripomorejo k boljši mobilnosti za vse in z omogočanjem svobode gibanja pomagajo izboljšati življenje ljudi ter zagotoviti varnost in brezskrbnost.

bZ4X je prvi model nove serije vozil bZ, ki bodo v prihodnjih letih predstavljeni po vsem svetu. Tudi ime izžareva velikost in namembnost vozila – številka 4 označuje vozilo srednje velikosti, črka X pa terenskega križanca športnoterenskega značaja.

Znamka Toyota je že pred več kot četrt stoletja predstavila model Prius, ki velja za prvi serijski avtomobil na hibridni pogon. Takrat se je podala na pot avtomobilske elektrifikacije in si v dobrega četrt stoletja priigrala vodilni položaj na tem področju. Beyond Zero pa le še krepi okoljsko zavezo ničelnih stopenj emisij. V vsem tem času je Toyota nenehno razvijala in izboljševala svojo hibridno tehnologijo, s katero je ves čas pomagala pri občutnem zmanjševanju škodljivih emisij. Poleg električnih hibridnih modelov ponuja tudi vozila na priključno-hibridni pogon, vozila, ki jih poganjajo vodikove gorivne celice in povsem baterijsko-električna vozila.

Beyond Zero je filozofija, ki je v celoti osredotočena na človeka. Prinaša nove izdelke in storitve, ki povečujejo užitek v vožnji, izboljšujejo varnost vseh udeležencev v prometu in pomagajo graditi boljšo družbo po vsem svetu.

Filozofija Beyond Zero temelji na štirih temeljnih vrednotah:

Vi in drugi

bZ4X se ponaša z zračno in prostorno kabino, ki ustvarja prijetno domače udobje. Potnikom na zadnjih sedežih ponuja veliko prostora za noge. Zaradi tišjega električnega pogona in odlične zvočne izolacije je vzdušje povsem mirno in tiho.

Vi in vaš avtomobil

bZ4X je več kot avtomobil ali prevozno sredstvo. Je inteligentni prevozni partner. Zasnovan je za tekočo in intuitivno vožnjo, poleg tega pa ima pristne terenske zmogljivosti športnega terenca. Omogoča izjemno izkušnjo električne vožnje. Pohvali se lahko z elegantno kabino in prefinjeno zunanjostjo. Najnovejše multimedijske tehnologije pa zagotavljajo brezhibno povezljivost in več načinov za komunikacijo z avtomobilom, za informacije, zabavo in udobje.

Vi in okolje

Zmanjševanje emisij pomeni tudi aktivno izboljševanje okolja. bZ4X lahko zaradi opcijske strehe s sončnimi celicami ustvarja lastno energijo.

Vi in družba

Vozila lahko pozitivno pripomorejo k družbi. S svojo celovito preventivno varnostjo Toyota
T-Mate in naprednimi sistemi za pomoč vozniku bZ4X izboljšuje varnost vseh udeležencev v prometu. Poleg varnostnih sistemov Toyota Safety Sense so na voljo tudi posebni sistemi za spremljanje delovanja baterije in zaščito ob morebitnem trku. 

Multitehnološka pot do ogljične nevtralnosti znamke Toyota

Toyota je proizvajalec vozil, ki na vseh koncih sveta pomaga zmanjševati ogljični odtis. Tovrstne cilje dosega s svojimi električno-hibridnimi vozili, priključno-hibridnimi električnimi vozili, električnimi vozili na gorivne celice in povsem baterijsko-električnimi vozili. Ponudba teh se bo izrazito povečala z ustanovitvijo podznamke bZ Beyond Zero. Športni terenec bZ4X pa je prvi model iz bogate palete prihajajočih novih vozil.

Od predstavitve prvega Priusa leta 1997 je znamka Toyota na ceste poslala več kot 20 milijonov elektrificiranih vozil. Ves čas so poudarjali, da so okoljsko učinkovita vozila lahko učinkovita le s široko uporabo. To pomeni, da morajo biti cenovno dostopna, množično zaželena in morajo izpolnjevati splošne potrebe po mobilnosti.

Ker se elektrifikacijski ritem pospešuje, Toyota pričakuje, da bo do leta 2025 po vsem svetu na leto prodala 5,5 milijona elektrificiranih vozil. V svoji paleti načrtuje 70 različnih modelov, vključno s 15 brezemisijskimi modeli.

V Evropi predvidevajo, da bo do leta 2025 na zahodnoevropskih trgih dosegla 90 odstotkov prodaje elektrificiranih vozil, od tega najmanj deset odstotkov brezemisijskih vozil. Ta številka naj bi se do konca desetletja povečala na 100 odstotkov elektrificiranih vozil z najmanj 50 odstotki brezemisijskih vozil (delež bi lahko bil še večji, če bosta to dopuščala povpraševanje na trgu in razvoj infrastrukture). Cilj po letu 2035 je 100-odstotno zmanjšanje emisij CO2 novih vozil (morda prej na nekaterih posameznih nacionalnih trgih).

To ambicijo je na forumu Kenshiki lani decembra predstavil Matt Harrison, predsednik in direktor Toyote Motor Europe (TME): »Po letu 2030 pričakujemo nadaljnje pospeševanje povpraševanja po brezemisijskih vozilih. Toyota bo pripravljena doseči 100-odstotno zmanjšanje CO2 v vseh novih vozilih do leta 2035 v zahodni Evropi, ob predpostavki, da bo do takrat vzpostavljena zadostna infrastruktura za električno polnjenje in preskrbo z vodikom.«

Ogljična nevtralnost in okoljski izziv 2050

Izničenje emisij ogljikovega dioksida je temeljni cilj Toyotinega okoljskega izziva 2050. Gre za šest okoljskih ciljev, ki si jih je družba zadala že leta 2015. Toyotina globalna ambicija je odpraviti emisije CO2 iz svojih novih vozil, vseh svojih poslovnih operacij in celotnega življenjskega cikla vozila, vključno s proizvodnjo delov in materialov, logistike in postopkov reciklaže in odlaganja vozil ob koncu njihove življenjske dobe.

Do leta 2050 želi Toyota zmanjšati emisije CO2 iz svojih vozil za 90 odstotkov v primerjavi z ravnmi iz leta 2010. Z razvojem novih proizvodnih tehnologij ter prevzemom čistih in obnovljivih virov energije želi izničiti tudi emisije svojih poslovnih obratov.

Okoljski izziv se osredotoča tudi na to optimizacijo porabe vode in na vzpostavitev družbe in sistemov, ki temeljijo na recikliranju. Poleg tega se ukvarja tudi z iskanjem načinov, ki bi pomagali pri večjem sožitju. Več informacij o Toyotinem okoljskem izzivu 2050 in vmesnih ciljih, določenih za leto 2030, je na voljo na spletni strani.

Prizorišče CopenHill, Kopenhagen, Danska

CopenHill, ki je znan tudi kot Amager Bakke, je nova znamenitost danske prestolnice Kopenhagen. Gre za energijsko elektrarno, ki pretvarja mestne odpadke v ogrevanje in elektriko za 150.000 gospodinjstev. Je ena najučinkovitejših elektrarn za proizvodnjo energije iz odpadkov na svetu, njen sistem za shranjevanje ogljika pa je ključni element v misiji Kopenhagna, da postane ogljično nevtralno mesto.

CopenHill je hkrati tudi primer, ki odlično izraža in hkrati uteleša filozofijo Beyond Zero. Območje poleg funkcionalnosti služi tudi kot center za javno rekreacijo s smučiščem in zelenim parkom.