Multitehnološka pot do ogljične nevtralnosti znamke Toyota
Toyota je proizvajalec vozil, ki na vseh koncih sveta pomaga zmanjševati ogljični odtis. Tovrstne cilje dosega s svojimi električno-hibridnimi vozili, priključno-hibridnimi električnimi vozili, električnimi vozili na gorivne celice in povsem baterijsko-električnimi vozili. Ponudba teh se bo izrazito povečala z ustanovitvijo podznamke bZ Beyond Zero. Športni terenec bZ4X pa je prvi model iz bogate palete prihajajočih novih vozil.
Od predstavitve prvega Priusa leta 1997 je znamka Toyota na ceste poslala več kot 20 milijonov elektrificiranih vozil. Ves čas so poudarjali, da so okoljsko učinkovita vozila lahko učinkovita le s široko uporabo. To pomeni, da morajo biti cenovno dostopna, množično zaželena in morajo izpolnjevati splošne potrebe po mobilnosti.
Ker se elektrifikacijski ritem pospešuje, Toyota pričakuje, da bo do leta 2025 po vsem svetu na leto prodala 5,5 milijona elektrificiranih vozil. V svoji paleti načrtuje 70 različnih modelov, vključno s 15 brezemisijskimi modeli.
V Evropi predvidevajo, da bo do leta 2025 na zahodnoevropskih trgih dosegla 90 odstotkov prodaje elektrificiranih vozil, od tega najmanj deset odstotkov brezemisijskih vozil. Ta številka naj bi se do konca desetletja povečala na 100 odstotkov elektrificiranih vozil z najmanj 50 odstotki brezemisijskih vozil (delež bi lahko bil še večji, če bosta to dopuščala povpraševanje na trgu in razvoj infrastrukture). Cilj po letu 2035 je 100-odstotno zmanjšanje emisij CO2 novih vozil (morda prej na nekaterih posameznih nacionalnih trgih).
To ambicijo je na forumu Kenshiki lani decembra predstavil Matt Harrison, predsednik in direktor Toyote Motor Europe (TME): »Po letu 2030 pričakujemo nadaljnje pospeševanje povpraševanja po brezemisijskih vozilih. Toyota bo pripravljena doseči 100-odstotno zmanjšanje CO2 v vseh novih vozilih do leta 2035 v zahodni Evropi, ob predpostavki, da bo do takrat vzpostavljena zadostna infrastruktura za električno polnjenje in preskrbo z vodikom.«
Ogljična nevtralnost in okoljski izziv 2050
Izničenje emisij ogljikovega dioksida je temeljni cilj Toyotinega okoljskega izziva 2050. Gre za šest okoljskih ciljev, ki si jih je družba zadala že leta 2015. Toyotina globalna ambicija je odpraviti emisije CO2 iz svojih novih vozil, vseh svojih poslovnih operacij in celotnega življenjskega cikla vozila, vključno s proizvodnjo delov in materialov, logistike in postopkov reciklaže in odlaganja vozil ob koncu njihove življenjske dobe.
Do leta 2050 želi Toyota zmanjšati emisije CO2 iz svojih vozil za 90 odstotkov v primerjavi z ravnmi iz leta 2010. Z razvojem novih proizvodnih tehnologij ter prevzemom čistih in obnovljivih virov energije želi izničiti tudi emisije svojih poslovnih obratov.
Okoljski izziv se osredotoča tudi na to optimizacijo porabe vode in na vzpostavitev družbe in sistemov, ki temeljijo na recikliranju. Poleg tega se ukvarja tudi z iskanjem načinov, ki bi pomagali pri večjem sožitju. Več informacij o Toyotinem okoljskem izzivu 2050 in vmesnih ciljih, določenih za leto 2030, je na voljo na spletni strani.