Zgodba o Supri

Življenje legende

Supra - latinska beseda, ki pomeni "nad" ali "presežek". Zato je povsem logično, da je Toyota tako poimenovala slavni športni avtomobil, ki že vrsto let navdušuje številne ljubitelje po svetu.

Čeprav je od konca proizvodnje četrte generacije minilo že 16 let, Supra med oboževalci še vedno uživa status avtomobilske ikone. Od vloge v filmu Hitri in drzni ter nastopa v videoigrici Gran Turismo® do posebnega mesta v srcih navdušencev nad avtomobilskim drsenjem. Supra si je za vedno priborila svoje mesto v popularni kulturi.

/

Vplivna ikona

Zgodba o Supri se pravzaprav začne že z legendarnim modelom Toyota 2000GT iz šestdesetih let. Dolg pokrov motorja, nazaj potisnjena potniška kabina, 6-valnji motor, pogon na zadnja kolesa so sestavine, ki dokazujejo, da je Supra v v svojem bistvu reinkarnacija Toyote 2000GT.

Evolucija črke A
V več kot 24 letih izdelave se je Supra iz avtomobila GT prelevila v brezkompromisno športnico, kakršno smo spoznali v devetdesetih letih. Kot večino legendarnih modelov ljubitelji tudi štiri generacije Supre poznajo predvsem po njihovih kodnih oznakah: A40, A60, A70 in A80.

Suprina duša

Vse generacije Supre povezujeta dve bistveni sestavini, ki izvirata iz modela 2000GT. To sta odzivni 6-valnjik, ki je nameščen spredaj, in pogon na zadnja kolesa. Ta lastnost je osnova najčistejše vozniške izkušnje.

/
“Športniki svoje zmogljivosti preizkušajo na olimpijskih igrah. Izdelovalci avtomobilov pa dirke izkoriščajo za preverjanje skrajnih meja svojih avtomobilov, kar jim omogoča ustvarjanje novih načinov izdelave in snovanje novih tehnologij."

Kiičiro Tojoda (Ustanovitelj Toyote Motor Corporation), 1952

Dirkaške korenine

Zaradi GR Supra Concepta, ki so ga zasnovali pri TOYOTA GAZOO Racing, povezava med dirkanjem in GR Supro A90 še nikoli ni bila izrazitejša. A za Toyoto je bilo udejstvovanje v avto-moto športu že od nekdaj izjemnega pomena.

Odkrijte dirkaško zasnovo

Mož na misiji

V ozadnju vsakega odličnega avtomobila je veliki um. V primeru nove GR Supre je to Toyotin inženirski veteran Tecuja Tada, ki so mu zaupali vodenje projekta A90.

Kot sin reli voznika je bil že kot otrok bolj kot z manga stripi zasvojen z avtomobilskimi revijami. Zato ni presenetljivo, da Tada San že vse svoje življenje najbolj uživa v vonju bencinskih hlapov. Nekaj časa je bil celo sovoznik svojega očeta. Potem pa je tudi sam začel dirkati in si po svojih željah prilagodil Corollo AE86.

Ko se je leta 1987 pridružil Toyoti, se je najprej ukvarjal s snovanjem tehnologije ABS za Toyotino reli moštvo. V devetdesetih letih pa je sodeloval z legendarnim inženirjem Isaom Cozukijem, ta pa se je podpisal pod številne ikonične modele, med katerimi so tudi Celica, MR2 in A80 Supra. Poleg tega je s svojimi bogatimi izkušnjami in znanjem snoval tudi družinska vozila, kakršna je bila na primer Toyota Raum.

/
/
Suprina vrnitev

Vedno je sanjal o snovanju avtomobila s čisto dirkaško zasnovo, s katerim bi spet navdušil ljubitelje Toyote. Čez nekaj let se mu je ponudila priložnost, na katero je čakal. Ta avtomobil je bila Toyota GT86, ki ponuja izjemne vozne lastnosti in voznika navdaja s kombinacijo užitka in samozavesti.

Ko je Toyota GT86 leta 2012 zapeljala na ceste, je Tada San dobil novo, še bolj vznemirljivo nalogo. S svojim znanjem, izkušnjami in predanostjo je zasnoval brezkompromisni športni avtomobil, ki je predstavljal vrhunec vozniškega užitka in spet nosil ime, ki so ga ljubitelji tako dolgo pogrešali.

Suprina vrnitev

Več o ekipi TOYOTA GAZOO Racing

Toyota Gazoo Racing z Andrejem Jerebom tudi v Sloveniji Toyota Gazoo Racing z Andrejem Jerebom tudi v Sloveniji Toyota Gazoo Racing Slovenija združuje težnjo Toyote po izdelavi vse boljših avtomobilov, izpostavlja njihovo vozno dinamiko in dopolnjuje serijske športne avtomobile tudi s tekmovalnim programom. Dvojna zmaga ekipe TOYOTA GAZOO Racing v Spa-Francorchampsu Dvojna zmaga ekipe TOYOTA GAZOO Racing v Spa-Francorchampsu Ekipa TOYOTA GAZOO Racing je začela Svetovno vzdržljivostno prvenstvo FIA (WEC) 2018-19 z dvojno zmago na dirki 6 ur Spa-Francorchampsa. Dirkalnika TOYOTA GAZOO Racing sta vzdržljivostno dirko 24 ur Le Mansa začela iz prve vrste Dirkalnika TOYOTA GAZOO Racing sta vzdržljivostno dirko 24 ur Le Mansa začela iz prve vrste Ekipa TOYOTA GAZOO Racing je odlično začela letošnjo dirko 24 ur Le Mansa, ki je glavna postaja svetovne vzdržljivostne serije 2018-19 FIA World Endurance Championship (WEC). TOYOTA GAZOO Racing se posveča vzdržljivostnim dirkam TOYOTA GAZOO Racing se posveča vzdržljivostnim dirkam Tudi v sezoni 2018–2019 bo ekipa Toyota Gazoo Racing sodelovala na dirkah svetovnega vzdržljivostnega prvenstva WEC, ki poteka pod okriljem svetovne avtomobilistične organizacije FIA.
Vaše nastavitve piškotkov

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev. Če se strinjate s tem, nadaljujte z uporabo te spletne strani ali pa si oglejte, kako spremeniti nastavitve piškotkov na tej povezavi.