ŠEF

Kako je biti predsednik uprave korporacije, ki na vseh koncih sveta zaposluje več kot 300.000 ljudi, na leto proizvede 10 milijonov avtomobilov in je najbolj vredno podjetje na tokijski borzi? Akio Tojoda, mož, ki je že osem let na čelu Toyota Motor Corporation, je pravzaprav utelešenje odgovora na to vprašanje.

Avtor: ………. / Foto: ………. / Čas branja: ………….

Če res drži teorija, da je človeku usoda položena že v zibelko, potem se je moral Akio Tojoda roditi z izdatno mero vizionarstva, poslovne žilice in avtomobilistične strasti. Le kako bi si drugače razlagali dejstvo, da je bil njegov praded Sakiči Tojoda, ki je v dvajsetih letih dvajsetega stoletja izumil avtomatske statve in na ta način začel industrijsko revolucijo v deželi vzhajajočega sonca.

V prid zgornji izjavi govori tudi to, da je njegov ded Kiičiro Tojoda, človek, ki je najbolj zaslužen, da je Toyota danes v vseh kotičkih sveta znana predvsem po svojih avtomobilih, ki jih odlikujejo izjemna kakovost, zanesljivost, varnost in okoljska prijaznost. Poleg tega pa je bil tudi njegov oče Šoičiro Tojoda v devetdesetih letih prejšnjega stoletja predsednik korporacije Toyota.

Vzpon po lestvici

Za človeka s takšnim družinskim pedigrejem je bilo pravzaprav razumljivo, da bo svojo kariero posvetil "družinski" tradiciji. Akio Tojoda se je korporaciji Toyota pridružil že leta 1984, ko mu je bilo osemindvajset let. Dve leti pred tem je diplomiral na inštitutu Babson v Wellesleyu v ameriški zvezni državi Massachusetts, ki velja za eno izmed najbolj prestižnih poslovnih šol na svetu. Že pred tem pa je diplomiral iz prava na univerzi Keio.

Kljub slavnemu imenu in legendarnima prednikoma, v korporaciji ni bil deležen posebnih privilegijev. Pravzaprav je spoznal skoraj vse pomembne oddelke in produkcijske faze podjetja. Delal je v proizvodnji, marketingu, razvoju in kar nekaj časa služboval tudi v Toyotini ameriški podružnici, kjer je bil vodja skupnega projekta z General Motors.

/

Ko se je leta 2000 vrnil na Japonsko, je bil imenovan za člana upravnega odbora. Takrat je predvsem bdel nad ustanovitvijo spletne platforme gazoo.com, ki so jo sestavljale številne virtualne prodajalne avtomobilov, kjer so kupci lahko pridobivali uporabne nasvete o novih in rabljenih vozilih. Poleg tega pa je bil precej dejaven tudi v marketinških aktivnostih.

Leta 2005 je postal podpredsednik družbe. Mozaik se je sestavil v celoto leta 2009, ko je bil takrat 53-letni Tojoda-San imenovan za predsednika uprave korporacije Toyota.

Akio Tojoda se je vseskozi zavedal družinskega izročila. Odlično je razumel filozofijo, način razmišljanja in mentaliteto svojega pradeda, deda in očeta. A hkrati se je zavedal njihovih razlik, predvsem pa je razumel kontekst svojega časa. Vedno znova je poudarjal, da je osnova Toyotinega uspeha v prepričanju njegovega deda, da je treba postati globalni igralec.

"Pravzaprav je tako razmišljal tudi moj praded Sakiči Tojoda, ki je leta 1929 prodal patent za svoje znamenite avtomatske statve britanskemu podjetju Platts Brothers. Po zaslugi te finančne injekcije je Toyota sploh lahko vstopila v avtomobilsko industrijo. Ta kapital je nekakšno seme," še dodaja. Akio Tojoda je znan po izjemno učinkovitem soočanju s problemi in reševanju le-teh. Njegova naloga ima v primerjavi s pradedom in dedom občutno razliko. Medtem ko sta se onadva borila za blagostanje svoje domovine, se Akio sooča s precej drugačnim izzivom.

Ker je Toyota globalno podjetje, se seveda pogosto sooča z vprašanjem, za katero deželo se pravzaprav mora boriti: "Kjerkoli smo prisotni, pred interese države postavljamo interese mesta. Želimo si rasti skupaj z mestom, kjer imamo tovarno, prispevati lokalni skupnosti in biti del lokalnega dogajanja." Na Japonskem je takšno mesto Toyota City, v Veliki Britaniji, na primer, pa Derby. In takšnih "Toyotinih" mest je na našem planetu še kar nekaj.

/

Seveda pa se vseskozi zaveda tako imenovane »japonskosti«. "Naše korenine vedno ostajajo na Japonskem. To je kot češnjev cvet, ki je povsod po svetu simbol Japonske. A po drugi strani si želimo, da si nas ljudje zapomnijo predvsem po reku 'Made by Toyota'"

Vplivni poslovnež

Akio Toyoda je navajen delovanja na najvišjem nivoju. S kombinacijo japonske spoštljivosti in prijaznosti ter osebnostne samozavesti se povsem enakovredno pogovarja z najbolj vplivnimi možmi sveta. Njegova naloga ni lahka. Ne nazadnje je vodenje korporacije prevzel v času, ko je svet pretresala globalna gospodarska kriza. Že v prvem letu službovanja na najvišjem položaju je bil poklican na zagovor v ameriški kongres, kjer je moral razložiti vzroke za vpoklic 6 milijonov avtomobilov, pri katerih so odkrili napako pri pospeševanju. Takrat se je vsem prizadetim iskreno opravičil.

Pod vodstvom Akia Tojode je Toyota leta 2015 postala prvo avtomobilsko podjetje na svetu, ki je v enem letu proizvedlo več kot deset milijonov avtomobilov. Kot obraz korporacije ima izjemen ugled in vpliv. Ne nazadnje je on tisti, ki s pravilnostjo svojih potez določa usodo vseh zaposlenih, glede na velikost podjetja pa ima tudi izjemen vpliv na japonsko gospodarstvo, zato je tudi tesno povezan s premierjem Šinzom Abejem.

Vizionar

A Akio Tojoda je v svojem bistvu predvsem ljubitelj avtomobilov. Zanima ga vse, kar je v zvezi z njimi - od dirk, novih tehnologij in vplivov na okolje. "Zadnjih sto let so zaznamovali motorji z notranjim izgorevanjem na bencinski in dizelski pogon. Verjetno bo naslednjih sto let precej drugačnih. Že sedaj so na voljo hibridni in električni pogoni pa tudi gorivne celice so zelo aktualne. Pravzaprav ne vemo, kateri izmed njih se bo dejansko »prijel« kot množični pogon naslednjih generacij."

Svoje mnenje ima tudi o avtonomni vožnji, za katero se zdi, da bo v naslednjih nekaj letih postala realnost: "Za prevoz od točke A do točke B je samovozeči avtomobil verjetno odlična rešitev. A ob tem se mi postavlja vprašanje, ali je to sploh še avtomobil. Voznik namreč ne bo imel vpliva na hitrost vožnje, pospeševanje, prehitevanje ... Avtomobil je bil vedno tudi simbol svobode. A če se bosta ob vsem tem povečala varnost in udobnost, postane vse skupaj seveda izjemno privlačno."

Dirkač

Kot avtomobilski navdušenec seveda uživa za volanom. Odkar ve zase, ga vedno znova prevzame občutek pospeška, ki voznikov hrbet prilepi na sedež. Akio Tojoda je z Lexusoma IS-F in LF-A trikrat celo sodeloval na dirki 24 ur Nürburgringa. Pod psevdonimom Morizo Kinošita je leta 2009 v skupnem seštevku zasedel 87. mesto, v svoji kategoriji pa bil celo četrti. Zelo pogosto se udeležuje tudi različnih avtomobilističnih festivalov. Njegova dirkaška kri je tudi precej pripomogla k odločitvi, da se je Toyota po večletni odsotnosti ponovno vrnila v reli serijo WRC.

Z navdušenjem se vedno odzove povabilu Lorda Marcha na festival Goodwood, ki je vsako poletje na sporedu na angleškem podeželju. "Ta dogodek me res navdušuje. Želel bi si, da bi nekoč nekaj podobnega organizirali tudi na Japonskem. To bi bil odličen izkaz naše avtomobilske kulture."

/

Da ga avtomobili resnično navdušujejo, dokazuje tudi dejstvo, da sam osebno sede v prav vsak Toyotin prototip, preden gre v serijsko proizvodnjo. Svojo predanost avtomobilom in Toyoti je odlično strnil v zaključku svojega govora v ameriškem kongresu: "Moje ime je na vsakem avtomobilu. Dajem vam osebno besedo in zavezo, da si bo Toyota na vseh nivojih prizadevala za povrnitev zaupanja naših strank."

CITATI:

Vozim veliko različnih avtomobilov, kakšnih 200 na leto. Tako da je težko reči, kakšne avtomobile imam najraje. Na splošno imam avtomobile zelo rad.

Ko se stranke odločijo za nakup Toyote, ne kupijo le avtomobila, kombija ali tovornjaka. Gre za precej več, saj na ta način izkažejo svoje zaupanje naši znamki.

Popolna nisva niti jaz niti Toyota. Se pa trudimo in prizadevamo, da bi bila čim bližje temu. Predvsem pa si prizadevamo za čim večjo varnost naših strank.

Več o tej temi

Akio Toyoda Akio Toyoda Kako je biti predsednik uprave korporacije, ki na vseh koncih sveta zaposluje več kot 300.000 ljudi, na leto proizvede 10 milijonov avtomobilov in je najbolj vredno podjetje na tokijski borzi? Mateja Pintar kolumna Mateja Pintar kolumna Opraviti vozniški izpit je bila moja največja želja, ko sem dopolnila 18 let. Morda sem si to želela še nekoliko bolj goreče kot moje vrstnice.
Vaše nastavitve piškotkov

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev. Če se strinjate s tem, nadaljujte z uporabo te spletne strani ali pa si oglejte, kako spremeniti nastavitve piškotkov na tej povezavi.