Brezplačno preizkusite Toyoto Ceniki in katalogi E-novice Sestavite svojo Toyoto

Zgodba o Toyotinih podvigih

v motošportu

Naša zgodba v motošportu se je začela leta 1957, ko je Toyotino vozilo uspešno zaključilo vzdržljivostni reli Mobilgas po Avstraliji. Od takrat naprej v svetu avtomobilističnega športa tekmujemo na najvišji ravni in žanjemo uspehe v številnih disciplinah.

Potem ko je prvi model Toyopet Crown po zahtevnih 17.000 kilometrih in 19 dneh prečkal ciljno črto v Avstraliji, so se naše dejavnosti na področju motošporta izkazale za odlično testno platformo, s katero preizkušamo nove tehnologije in materiale ter pridobivamo znanje in izkušnje, ki najdejo pot do Toyotinih cestnih vozil.

/
Toyopet Crown Deluxe
Začetki

Zgolj 12 let po drugi svetovni vojni se je Japonska znašla sredi izjemne gospodarske rasti. Avtomobilska industrija je bila še v povojih. Število uvoženih avtomobilov je namreč krepko prekašalo število avtomobilov, izdelanih na Japonskem, in tudi kakovost izdelave ni bila na enaki ravni. Zaradi tega je bil motošport priljubljen zgolj pri manjšem številu ljudi.

Kljub temu so tistega leta na japonskem veleposlaništvu v Avstraliji prek zunanjega ministrstva izrazili željo, da bi se japonski proizvajalec avtomobilov udeležil avstralskega relija Mobilgas. Toyota se je odzvala, Kunio Kaminomura pa je skupaj s Koujirom Kondo za 19 težkih dni sedel za volan nepreizkušene in predelane različice osebnega avtomobila Toyopet Crown.

Neverjetno, avtomobil, ki je bil močno obtežen z dodatnim gorivom in nadomestnimi deli, je zgolj z 48 konjskimi močmi pod pokrovom celotno dirko prevozil brez večjih težav. Toyopet Crown je med 86 tekmovalnimi avtomobili končal na spodobnem 47. mestu, 34 avtomobilov pa dirke ni zaključilo. Toyota je tako postala prvi japonski proizvajalec avtomobilov, ki se je podal v svet avtomobilističnih športov.

/
Toyopet Crown na ciljni črti relija Mobilgas
Prvi koraki

Z rastočim navdušenjem za motošport na Japonskem in s Toyotinimi vozili na dirkaških progah po vsem svetu so svingerska šestdeseta v prejšnjem stoletju odprla novo in vznemirljivo poglavje za Toyoto in japonske dirkaške navdušence.

Proti koncu 60. let se je svet športnih avtomobilov začel spreminjati. Avtomobili so dobili motorje večjih zmogljivosti in zavoljo ohranjanja konkurenčnosti smo leta 1968 izdelali naš prvi namensko zasnovan dirkalnik, Toyoto 7. Prvo različico s 3-litrskim na sredini vgrajenim 8-valjnim motorjem je kmalu nadomestil 5-litrski model, ki je leta 1969 v japonski seriji Grand Prix osvojil odlično tretje mesto.

Nato pa so prišla 70. leta in proizvajalci avtomobilov so se začeli ukvarjati tudi z drugimi vprašanji. Zlasti politika, usmerjena proti onesnaževanju zraka, se je znašla visoko na lestvici prioritet velikih proizvajalcev avtomobilov, zaradi česar se je japonsko prvenstvo Grand Prix leta 1970 moralo končati, s tem pa tudi naš razvoj športnih avtomobilov z motorji z veliko prostornino. Ljubitelji Toyotinih dirkalnikov po vsem svetu so bili globoko razočarani, saj smo nedavno pred tem predstavili prvi dirkalnik na turbo pogon, Toyoto 7 Turbo.

Daleč najhuje pa je japonski motošport leta 1973 prizadela vojna na bližnjem vzhodu, saj so zaradi mednarodnega primanjkovanja nafte mnogi proizvajalci avtomobilov dirkanje začasno opustili. Ker smo se od leta 1968 z modelom Corona udeleževali tekmovanj za turne avtomobile, smo tej disciplini posvetili največ pozornosti in razvili še druge cestne modele, kot so Corolla Levin, Starlet in Celica Turbo, ki je leta 1973 osvojil prvo mesto v 1000-kilometrskih preizkušnji na Fujiju.

/
Toyota 7 Turbo
Vstop na svetovno prizorišče

Po težkem in nestanovitnem obdobju v zgodnjih 70. letih so se japonskemu motošportu začeli kazati boljši obeti. Prva dirka za Veliko nagrado Japonske v svetovnem prvenstvu Formule 1 je potekala leta 1976 in 1977 na dirkališču Fuji Speedway, serije Formule 2 in skupine C pa so se do takrat že dodobra uveljavile.

V zgodnjih 80. letih smo v okviru motošporta doma podpirali predvsem zasebna moštva in klubske dirkače, pravi zagon pa se je vedno bolj porajal prek ocena.

Zlasti na svetovnem prvenstvu v reliju (WRC) sta naša modela Corolla in Celica postajala vedno bolj konkurenčna. Pomembne zmage, npr. na reliju Safari v vzhodni Afriki, ter osvojena prvo in drugo mesto na Novi Zelandiji so oblikovali izhodišče za uspešno desetletje dirkanja na reliju.

Leta 1982 smo se začeli udeleževati tudi tekmovanj ameriške serije IMSA (International Motorsport Association Series), kjer smo leta 1987 z modelom Celica Turbo osvojili prvenstvo razreda GT.

/
Celica Twin-cam Turbo

Na domačih tleh se je uveljavila nova serija interTEC za turne dirkalnike skupine A, ki so jo vneto naskakovala s Toyoto povezana moštva. Naš model Supra Turbo je v skupini A te serije požel številne uspehe z moštvom TOMS, ki se je leta 1985 udeležilo tudi legendarne 24-urne dirke v Le Mansu.

V vrvežu prvenstev

V poznih 80. in zgodnjih 90. letih je bil reli po vsem svetu neznansko priljubljen. Ljubitelji tega športa so bili navdušeni nad tem, da so njihovi idoli tekmovali z izboljšanimi različicami serijskih modelov. V skupini A smo tekmovali z modelom Celica GT-four, ki je bil neznansko uspešen, saj smo z njim osvojili naslov prvaka na prvenstvu Drivers’ Championship leta 1990 in 1992, v naslednjih dveh letih pa še naslov prvaka med vozniki in proizvajalci.

Stran od blatnih in zaprašenih prog Svetovnega prvenstva v reliju (WRC) smo se na obeh straneh Atlantika udeleževali vzdržljivostih dirk, tudi serije IMSA-GTP, ameriške različice te discipline. Leta 1989 smo začeli tekmovati na stezah svetovnega prvenstva prototipnih športnih avtomobilov (World Sport Prototype Championship), na katerih se je med našimi modeli in Peugeotovim modelom 905 vnel hud boj. Naslednji pomemben dosežek je kmalu zatem prineslo odlično drugo mesto na 24-urni dirki v Le Mansu leta 1993.

/
Celica GT-Four

Med letoma 1992 in 1993 je na dirkah ameriške serije IMSA-GTP z voznikom Danom Gurneyjem kraljeval model AAR Eagle Toyota, ki je močno kljuboval ostalim vozilom velikih proizvajalcev.

Med tem pa se je na Japonskem leta 1994 začelo vsejaponsko prvenstvo turnih avtomobilov, na katerem so v dveh kratkih hitrostnih dirkah tekmovale limuzine z 2-litrskimi motorji in štirimi vrati. Prvo leto prvenstva smo osvojili naslov prvaka z modelom Corona, leta 1998, ki je bilo tudi zaključno leto serije, pa še z modelom Chaser.

Prestižni naslovi

Od leta 1975 je moštvo Toyota Team Europe (TTE) v okviru svetovnega prvenstva v reliju (WRC) delovalo pod taktirko Ova Andersona. Leta 1998 je moštvo TTE svoja prizadevanja osredotočilo na 24-urno dirko v Le Mansu, vendar je leto pozneje kljub temu osvojilo tretji naslov prvaka med proizvajalci na svetovnem prvenstvu v reliju (WRC).

Po prepričljivem prvem nastopu leta 1998 je inovativnemu dirkalniku TS020 leto pozneje zaradi spleta nesrečnih okoliščin ušla zmaga. Dirko je začel na prvem mestu, končal pa na drugem. Kot eden prvih dirkalnikov, ki je bil v celoti računalniško zasnovan, je bil model TS020 eden najnaprednejših dirkalnih avtomobilov v svetovnem merilu.

/
Toyota TS020 GT1

Nekaj let pred tem, natančneje leta 1996, smo postali dobavitelj motorjev za moštva, ki so tekmovala v seriji CART Champ Car v Severni Ameriki. Po prvi zmagi leta 2000 sta pretekli še dve leti, preden je Cristiano da Matta za nas osvojil prvi naslov prvaka med vozniki in proizvajalci v seriji. Leto pozneje smo z motorji začeli oskrbovati moštva v konkurenčni ligi Indy Racing, kjer smo z osvojenim naslovom prvaka med vozniki nemudoma naredili vtis.

Zelo uspešno leto 2003 pa je postalo še slajše, ko je Gil de Ferran zmagal na prestižni dirki Indy 500 na dirkališču Indianapolis Motor Speedway. Kot japonski proizvajalec motorjev smo prvič zabeležili takšen uspeh.

Nov izziv

Po uspehih na nekaterih najprestižnejših tekmovanjih motošporta po vsem svetu smo se januarja 1999 odločili vstopiti v svet najnaprednejših dirkalnikov Formule 1 (F1).

Ekipa TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) je nasledila moštvo TTE in prevzela vse aktivnosti v okviru Formule 1 v Kölnu, Nemčiji. Po uspehih na svetovnem prvenstvu v reliju (WRC) in 24-urnem Le Mansu se je ekipa TMG sprva v Kölnu lotila zasnove karoserije in motorja, kmalu pa so jim na pomoč priskočili še inženirji našega oddelka za raziskave in razvoj na Japonskem in program F1 se je dodatno okrepil.

/

V devetih bojevitih sezonah v Formuli 1 smo velikokrat zasedli najboljši štartni položaj, vendar nam je zmaga kljub temu za las ušla iz rok. V boju proti ekipam z obsežnimi izkušnjami in najboljšimi vozniki je vsaka točka, osvojena v prvenstvu Formule 1, odražala neznanski trud celotne ekipe.

Teh devet sezon v Formuli 1 je prineslo tudi številne uspehe, od odličnega šestega mesta na našem prvem Grand Prixu z voznikom Miko Salom in vodstvom Cristiana de Matta v Veliki nagradi Velike Britanije do tretjega mesta obeh dirkalnikov v kvalifikacijah tistega leta. Najboljše rezultate smo dosegli leta 2005 z vozniškim parom Ralf Schumacher/Jarno Trulli v dirkalniku, ki se je med dirkami odlično odrezal. Z našim prvim najboljšim štartnim položajem, dosledno osvojenimi točkami in s prepričljivim četrtim mestom v konstruktorskem svetovnem prvenstvu smo dokazali, da se lahko kosamo z najboljšimi na svetu.

/
Toyota TF107

Leta 2009 smo se z dirkalnikom TF109, ki je bil že od začetka sezone zelo hiter, umaknili iz Formule 1 in se spet osredotočili na vzdržljivostno dirkanje ter sezono 2012 svetovnega vzdržljivostnega prvenstva (WEC).

Novo obdobje motošporta

Vrnitev na prvenstvo, ki vključuje tudi znamenito dirko v Le Mansu, ni kar tako. In vendar nam je preporod prvenstva WEC ponudil odlično priložnost, da v okviru naših dirkaških ambicij predstavimo tudi hibridno tehnologijo.

Pod okriljem moštva TOYOTA Racing je novi dirkalnik TS030 HYBRID oboževalce navdušil z bencinsko-električnim hibridnim pogonom v sezonah 2012 in 2013. Bencinski pogon dopolnjuje električni pospeševalnik, ki zavorno energijo pretvori v električno in jo shrani v super kondenzatorju, pri pospeševanju iz ovinkov pa lahko nato sprosti 300 konjskih moči.


Ekipa TMG je dirkalnik TS030 HYBRID s pomočjo dveh zračnih tunelov zasnovala tako, da je celoten avtomobil kar najbolj aerodinamično učinkovit. Dirkalnik se je moral vse leto dobro odrezati na številnih različnih progah, tako pri visoki hitrosti 330 km/h v Le Mansu kot pri hitrosti, nižji od 100 km/h, skozi ozke ovinke v Interlagosu, kjer sta odgon in oprijem ključnega pomena.

/
TOYOTA Racing TS030 HYBRID

Po številnih zapletih in preizkušnjah v 57 letih motošporta smo se zdaj, leta 2014, znašli na začetku novega obdobja avtomobilističnega športa. V središče prihaja tehnologija, ki poganja že več kot šest milijonov Toyotinih hibridnih vozil.

Po dveh uspešnih sezonah svetovnega vzdržljivostnega prvenstva (WEC), petih zmagah, šestih najboljših štartnih položajih in štirih najhitrejših krogih smo sezono 2014 začeli samozavestno z našim novim izzivalcem – dirkalnikom TS040 HYBRID.

Z dirkalnikom, ki je opremljen z najnaprednejšo hibridno tehnologijo v svetu motošporta, ki združuje štirikolesni hibridni pogon z zavidljivimi 480 konjskimi močni in 3,7-litrski bencinski motor s 520 konjskimi močmi, lahko naši vozniki vprežejo skupaj kar 1000 konjskih moči.

Z zmago v prvih dveh krogih sezone 2014 serije FIA WEC smo oboževalce moštva TOYOTA Racing po vsem svetu nagradili z najboljšim možnim začetkom sezone. Legendarna 24-urna dirka v Le Mansu se nezadržno približuje in moštvo TOYOTA Racing je pri pripravah na največjo preizkušnjo leta polno samozavesti.

/
TOYOTA Racing TS040 HYBRID

Upamo, da bosta ti zmagi postali dve izmed mnogih za naše moštvo, zdaj ko začenjamo novo poglavje v Toyotini zgodovini motošporta.

Naš pravilnik o zasebnosti na spletni strani

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev.  Če se z uporabo piškotkov strinjate, lahko nemoteno nadaljujete z uporabo spletne strani, lahko pa si ogledate tudi nastavitve piškotkov.