Brezplačno preizkusite Toyoto Ceniki in katalogi E-novice Sestavite svojo Toyoto

Ekipa Toyota Gazoo Racing

pripravljena za dirko v Le Mansu

Ekipa Toyota Gazoo Racing se ta mesec vrača na prizorišče enega svojih najbolj dramatičnih trenutkov – na 85. dirko 24 ur Le Mansa, tretjo v sklopu svetovnega prvenstva FIA 2017 v vzdržljivostni avtomobilski vožnji World Endurance Championship (WEC).

Poraz na lanskoletni dirki v Le Mansu, ko jim je v predzadnjem krogu zmaga ušla le za las, ter navdihujoč odziv oboževalcev po svetu sta navdih za vodilno ekipo na svetovnem prvenstvu, da v Le Mans odpotuje tudi letos.
Ekipa TOYOTA GAZOO Racing je celo leto intenzivno razvijala svoj hibridni dirkalnik TS050, s ciljem prvič zmagati v Le Mansu. Toyotina ekipa se je dirke v Le Mansu prvič udeležila leta 1985, od takrat pa je na njej sodelovala 18-krat in jo petkrat zaključila na drugem mestu.
Rezultat razvojnih prizadevanj v Higaši-Fudžiju in Kölnu je temeljito predelan avtomobil TS050 HIBRID, ki po zmagah v Silverstonu in belgijskem Spa-Francorchampsu zaenkrat ostaja neporažen.
Nov 2,4-litrski turbo bencinski motor V6 z optimalnim toplotnim izkoristkom se je na svoji premierni vožnji v Silverstonu izkazal skupaj z nadgrajenim hibridnim sistemom. Tega med drugim odlikuje lažji in manjši generator, ki na vsak krog dirkališča v Le Mansu predela in razporedi 8 MJ električne energije.
V Le Mansu bo mogoče videti tri hibride TS050, ki bodo tekmovali v kategoriji vozil z nizko potisno silo, tako da poudarek ostaja na hitri vožnji, kar na 13 kilometrov in 629 metrov dolgi stezi Circuit de la Sarthe predstavlja tudi enega od kritičnih vidikov za uspeh.
Tako v smislu filozofije nenehnih izboljšav nobena podrobnost ne bo izpuščena, izbrana pa je tudi optimalna ekipa voznikov, ki za Toyoto v Le Mansu pomeni tekmo na najvišjem konkurenčnem nivoju.
/
Mike Conway in Kamui Kobajaši sta se ponovno združila s Stéphanom Sarrazinom v vozilu TS050 HIBRID št. 7. Trojica je lani na dirki v Le Mansu večino časa vodila, na koncu pa končala na drugem mestu.
Sébastien Buemi, Anthony Davidson in zmagovalec iz leta 2014 Kazuki Nakadžima bodo v Le Mansu skupaj že tretjič tekmovali v vozilu TS050 HIBRID št. 8. Lani jim zaradi tehnične težave v predzadnjem krogu ni uspelo ohraniti vodstva.
Nicolas Lapierre, ki je leta 2014 za ekipo Toyota že stal na stopničkah, ter novinca Judži Kunimoto in José María López bodo upravljali vozilo TS050 HIBRID št. 9. Toyota bo letos v Le Mansu prvič po letu 1999 spet tekmovala s tremi avtomobili.
Nekoliko intenzivnejše priprave so se odvijale v začetku tega meseca, ko so se vsa vozila udeležila uradnega testnega dne, ki je hkrati tudi edina priložnost za dirkače, da stezo La Sarthe preizkusijo pred dirko. Ekipa je bila zadovoljna s testiranjem zmogljivosti, na katerem so vsi trije Toyotini hibridi TS050 zasedli najboljše tri položaje.
Na dirki v Le Mansu resnično vlada pravi duh dirke v vzdržljivosti, ki prinaša skupno skoraj 35 ur vožnje. Začne se v sredo, 14. junija ob 16.00 s štiriurnim treningom in nadaljuje z dvourno kvalifikacijsko dirko ob 22.00.
Kvalifikacije se nadaljujejo v četrtek s še dvema dvournima dirkama (ob 19.00 in 22.00). Startna mesta se določijo z najhitrejšim posameznim krogom na kateri koli od kvalifikacijskih dirk in pri Toyoti se že pripravljajo na tretji vodilni položaj.
Na petkovi paradi voznikov skozi središče mesta bodo imeli oboževalci edinstveno priložnost, da voznike vidijo pred tekmovalnim koncem tedna, ki se bo začel ob 9.00 zjutraj s 45-minutnim ogrevanjem. Dirka se začne v soboto ob 15.00.
/
Tošio Sato (vodja ekipe):
»Le Mans je vrhunec sezone in v ozadju je ogromno timskega dela, tako v Higaši-Fudžiju kot v Kölnu. Vsem bi se rad zahvalil za požrtvovalnost in trdo delo v zadnjih mesecih priprav na to dirko. Vsi se spomnimo, kaj se je zgodilo lani, ampak to je zdaj preteklost. Osredotočeni smo le na letos in spet pričakujemo boj za prvo mesto. Po zmagi na prvih dveh dirkah sezone 2017 smo polni upanja, vendar vemo, da se bodo pri Porscheju odločno borili in da moramo napeti vse moči, da bi ostali konkurenčni.
Testni dan se je za nas končal zelo dobro, vendar stvari ne smemo vzeti prelahko, saj na koncu šteje samo rezultat 24-urne dirke. Pričakujem, da bo dirka zelo izenačena, kar bi bilo seveda fantastično za oboževalce. Komaj čakamo, da bomo del tega.«
Mike Conway (TS050 HIBRID št. 7):
»Na testu smo videli, kaj lahko storimo pri dobrih pogojih, ampak v nadaljevanju tedna v Le Mansu lahko izkusiš različne pogoje in dirka je seveda zgodba zase. Dirka v Le Mansu je velik dogodek, na katerega čakamo celo leto. Ko prideš v sredo na dirkališče, je ozračje vedno bolj napeto in navdušenje narašča. Ko potem voziš ponoči, se moraš prilagoditi temu, kako se dirkalnik obnaša v takih pogojih. Vznemirljivo je biti del tega.«
Kamui Kobajaši (TS050 HIBRID št. 7):
»Za nas je to velika dirka in vsi smo zelo motivirani. Priprave so potekale dobro, tako da se vsekakor veselim dirkaškega tedna. Mislim, da imamo letos veliko priložnost, in zagotoviti moramo, da bo vse gladko teklo in bomo dobro pripravljeni. Dirka je res izjemno dolga in zahteva najboljše priprave. Po lanskem letu smo vsi v ekipi pod velikim pritiskom, a smo pripravljeni na izziv.«
Stéphane Sarrazin (TS050 HIBRID št. 7):
»Le Mans je neverjetna dirka na zelo posebnem dirkališču. Za francoskega voznika je udeležba na Le Mansu, ki ima bogato zgodovino, res čarobno doživetje. Celo leto smo se pridno pripravljali in res se veselim, da bom spet vozil z Mikom in Kamuijem. Lani smo se zmagi zelo približali, zato je letošnji cilj vsekakor stati na najvišji stopnički. Avtomobil je odličen, tako da imamo vse pogoje, ampak vemo, da nas v Le Mansu čaka težka dirka.«
Sébastien Buemi (TS050 HIBRID št. 8):
»Letos gremo v Le Mans po zelo pozitivnih rezultatih testiranj in dveh zmagah, tako da priprave zaenkrat potekajo odlično. Bil sem navdušen nad tem, kako so se avtomobili odzivali na testiranju, ampak to zdaj ni pomembno. Zdaj moramo vse storiti prav, kar pomeni cel teden trdega dela. Dirka v Le Mansu je vsako leto povezana s posebnimi doživetji in močnimi čustvi. Upam, da bomo letos na koncu srečni!«
Anthony Davidson (TS050 HIBRID št. 8):
»Letos sem res pripravljen za Le Mans in dirkaški teden pričakujem s pozitivnimi občutki. Velik izziv Le Mansa je, da se lahko med dirko veliko stvari spremeni. Že nekajkrat smo to doživeli in prav zaradi tega je ta dirka tako posebna – nikoli ne veš, kaj se bo zgodilo. Nihče ne more biti povsem gotov, ker je dirka tako težka. Ampak priprave so stekle odlično, počutim se dobro in se veselim dirke.«
Kazuki Nakadžima (TS050 HIBRID št. 8):
»V Le Mansu je dirkališče izvrstno in dogodek je res poln navdušenja, tako da vedno zelo uživam. Osvojili smo prvi dve dirki sezone WEC, ampak Le Mans je čisto druga zgodba, kot vsi dobro vemo. Na dirki je neverjetno težko zmagati, ker potrebuješ hitrost, zanesljivost in malo sreče. Naš avtomobil je hiter, kot smo lahko videli na testiranju, dobro smo pripravljeni in vsi v ekipi si zelo močno želimo zmage.«
Nicolas Lapierre (TS050 HIBRID št. 9):
»Od prvega kroga testne vožnje naprej ti je jasno, kaj ta dirka pomeni in zakaj celo leto delamo za to. Gre za zelo posebno dirkališče, na katerem vlada posebno vzdušje. Takoj lahko čutiš, da je hibrid TS050 ustvarjen za Le Mans, zato je vznemirljivo. Med testiranjem se je avtomobil izkazal za zelo konkurenčnega, kar je dobro izhodišče, vendar nas čaka še veliko dela. Osebno sem zelo vesel, da bom ponovno sedel za volanom modela LMP1. Hibridni sistem je res izjemen.«
Judži Kunimoto (TS050 HIBRID št. 9):
»Komaj že čakam na dirkaški teden v Le Mansu, tokrat prvič kot voznik. Pravzaprav je moj starejši brat Keisuke leta 2009 že tekmoval tukaj, tako da vem, kako pomemben dogodek je to. Ko sem se na testiranju prvič peljal po stezi, sem takoj doumel, da gre za posebno dirkališče, ki mi je postajalo čedalje bolj všeč. Pred dirko se je treba veliko naučiti in trdo delati, ampak sem vesel, da sem del tega.«
José María López (TS050 HIBRID št. 9):
»Vedno sem sanjal o tem, da bi dirkal v Le Mansu, in mislim, da bo dirka nekaj izjemnega, zaradi oboževalcev, hitrosti in vzdušja. Zame dirkaški teden pomeni veliko priprav korak za korakom. Teden pred dirko je kar dolg. V Le Mansu niso izziv le časi kroga. Biti moraš dosleden in dober na stezi, da lahko brez težav prideš do zastavice. Mislim, da imamo močan avtomobil, zato moramo ohraniti dober položaj.«
Naš pravilnik o zasebnosti na spletni strani

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev.  Če se z uporabo piškotkov strinjate, lahko nemoteno nadaljujete z uporabo spletne strani, lahko pa si ogledate tudi nastavitve piškotkov.