POJDI KAMORKOLI

Športni terenci, ki jih poznamo predvsem po kratici SUV (Sport Utility Vehicle), so v zadnjem času izjemno priljubljeni. Nastajajo veliki in mali, robustni in elegantni, urbani in pustolovski. A utemeljitelj tega razreda je en sam. Ime mu je RAV4, ki ga je Toyota predstavila leta 1994.

Ime je kratica, ki pove vse – rekreativno aktivno vozilo, številka 4 pa označuje štirikolesni pogon. Zdaj je na ceste pripeljala peta generacija originalnega športnega terenca, ki spet na novo postavlja standarde svojega razreda.

Pisalo se je leto 1994, ko je Toyota predstavila prav poseben avtomobil, s katerim je esenco klenosti svojih terenskih vozil postavila tudi na asfalt v kontekst vsakdanje osebne mobilnosti in za vedno spremenila avtomobilsko pokrajino. Da, pri Toyoti so bili med prvimi, ki so se drznili pogledati onkraj togosti avtomobilskih razredov ter so domišljiji in vozniški drznosti prižgali zeleno luč. Toyota RAV4 je postavila standarde novemu rodu SUV-avtomobilov, cestnih terencev. S tem strojem je svoboda vozniškega duha dobila nove razsežnosti: »Pojdi kamorkoli!«

Preprosto izjemen

Vozniki so takoj razumeli sporočilo, sprejeli darilo avtomobila, ki se je znal olikano vesti na asfaltu in se s suverenostjo klenega terenca pognati daleč onstran meja betonskih robnikov. V 24 letih je na ceste zapeljalo nič manj kot 8,1 milijona teh odličnih športnih terencev.

Ta številka dokazuje, da RAV4 predvsem zaradi svoje učinkovitosti, uporabnosti in zanesljivosti stopa po poti avtomobilskih legend, ki so krojile trende v avtomobilskem svetu in v vrtincu bleščeče pločevine postavljale nova merila in zglede. Leta 2017 je bila Toyota RAV4 najbolj prodajani SUV na svetu. Skupno, od začetka nove dobe športnih terencev do zdaj, se RAV4 uvršča med štiri najbolj prodajane cestne terence.

Nova revolucija

Zdaj je spet napočil čas nove tehnične revolucije: najnovejši RAV4 je nova vrsta avtomobila. Še vedno sledi mantri »pojdi kamorkoli«, a nikoli do zdaj svet ni videl športnega terenca, ki bi bil agilen, vodljiv, natančen in varčen kot hitra kombilimuzina ter znotraj kompaktnih mer ponujal toliko prostora. Novi, hibridni RAV4 je dokaz, da ni meja, da so sanje resnične in da voznikova drznost živi naprej. Inženirski um ekipe najbolj doslednih je znova naredil presežek, pri katerem si tehnologija podaja roko s čustvi, z življenjem.

Dobrodošli v učinkovitem svetu doživetij sodobne mobilnosti – All SUV – All Hybrid. Toyota RAV4 Hybrid znova postavlja merila z jasnimi cilji: najbolj učinkovit pogon po odzivnosti in porabi, najboljše vozne značilnosti po vseh podlagah in brezkompromisna pomoč vozniku pri zagotavljanju varne vožnje.

Popolnost novih dimenzij

Avto je zasnovan čisto na novo, list papirja je bil nepopisan, nastala pa je knjiga tehničnih modrosti. Jedro je zelo čvrsta karoserija, zgrajena po načelih sodobne, lahke gradnje na izjemno dovršeni platformi Toyotine nove globalne arhitekture TNGA. Iz te matične celice izhajajo vsi ključni elementi dobrega avtomobila: strukturne prvine varnosti, nizko težišče, uravnoteženo podvozje, prvovrstna vodljivost, čvrstost potniške celice, nadzorovano gibanje karoserije ter popolno razmerje med kilogrami in centimetri.

Novi RAV4 ima skoraj idealno razporeditev mase v razmerju 51:49 med sprednjo in zadnjo osjo. A zadnje velja tudi za obe strani – levo in desno – po vzdolžni osi avtomobila. Kako dosledno so Toyotini inženirji preštevali grame pri razporejanju teže, dovolj pove to, da ta športni terenec, vključno s hibridnim pogonom in električnim štirikolesnim pogonom, tehta 1645 kg. Spomnimo, da nadzor teže pomeni boljše zmogljivosti z manjšo porabo energije ter veliko boljšo lego in vodljivost.

Kot optična iluzija

Prej omenjena inovativna arhitektura pa dosledno učinkovitost sodobne gradnje jasno kaže tudi z drznim oblikovanjem in tlorisom kabine. Ko odpreš vrata, si priča prostorskemu čudežu. V kompaktnem 4,6 metra dolgem avtomobilu so medosno razdaljo povečali za 30 mm na 2,69 m. Voznikov delovni prostor je izjemno udoben, izdatno nastavljiv – nastavitve položaja volana so denimo za polovico boljše. Kabina je zelo prostorna, širša in preglednejša. Nič ni prepuščeno naključju: tanjša sprednja stebrička ob vetrobranskem steklu omogočata boljši pregled nad cesto, k boljši vodljivosti pa pripomore znižana najvišja točka avtomobila.

Novi RAV4 je visok 1,65 metra, kar omogoča tudi udobnejše nameščanje opreme – koles, strešnega kovčka ali šotora na streho. Popolnost idealnih dimenzij v praksi pomeni veliko prilagodljivosti: osnovni 580-litrski prtljažnik je daljši za 60 mm in za 79 litrov prostornejši kot prej. S popolnoma ravnim dnom in zadnjo klopjo deljivo v razmerju 60:40 omogoča veliko svobode glede prevoza prtljage aktivnega življenjskega sloga. Ob položenih sedežih je v RAV4 mogoče brez demontaže kolesnih obročev (29-palcev) spraviti gorsko kolo. Prtljažna vrata je mogoče odpreti le z nožno gesto, ne z rokami.

Hibridno srce

Glede pogona je pri Toyoti jasno, da hibridno srce pomeni bit sodobne mobilnosti. Tehnologija je tako dovršena, da voznik ohranja vso svobodo doživetja odzivnega avtomobila in hkrati brez omejevanja kilometrov to niza energijsko izjemno učinkovito. To pomeni zelo dober izkoristek energije, berite majhno porabo, in zelo nizke vrednosti izpustov. Z RAV4 se človek brez slabe vesti pelje na izhodišče gorske ture, po borovnice na skrito jaso ali pa raziskuje ozke mestne ulice.

RAV4 za seboj pusti le od 102 do 105 g ogljikovega dioksida na kilometer, zmore neslišno križariti in ob tem za 100 kilometrov poti porabiti le 4,5 litra goriva. To je nesporni dokaz, da se tudi v svetu športnih terencev kolesa lahko vrtijo zelo odzivno onstran črnega dizelskega izpuha.

Električno samopreskrbni hibridni pogon, ki združuje najboljše iz dveh svetov, z 222 ali 218 »konji« sistemske moči in 221 Nm navora ne pušča dvomov glede zmogljivosti: 180 km/h in sprint do stotice v le 8,1 sekunde. Se še spomnite obljub iz uvoda? Da, ta športni terenec se po zmogljivostih in odzivnosti lahko primerja s hitrimi 5-vratnimi kombilimuzinami.

Nasmeh med ovinki

Pravo bit filozofije pojdi kamorkoli pa novi RAV4 pokaže tam zunaj, med ovinki vseh vrst. Ne glede na to, kaj pot prinese pod kolesa, je to avto, ki vozniku z vsakim novim prevoženim kilometrom vliva samozavest in gradi zaupanje. Vse se začne z občutkom na volanu. Ta je veliko natančnejši, bolj poveden in neposreden. Novi RAV4 še nikoli do zdaj ni tako dosledno bral ceste in tako suvereno držal stika s podlago.

Hibridni električni vsekolesni pogon AWD je lažji, precej odzivnejši od klasičnega mehanskega štirikolesnega pogona. Inženirji so njegovo prilagodljivost izrazito povečali: delež navora, ki ga lahko dobijo zadnja kolesa, je večji za kar 30 odstotkov. Delitev navora med sprednjo in zadnjo osjo se glede na zahtevnost podlage in slog vožnje deli od razmerja 100:0 (spredaj : zadaj), pa vse do razmerja 20:80. Maksimalni navor, ki pride na zadnja kolesa, je z 953 Nm povečan na kar 1300 Nm.

Dvomov ni: novi RAV4 ima odgovore za vse vozne razmere in zna oprijem zagotoviti tudi tam, kjer je skozi vetrobransko steklo položaj videti brezupen. To je tista svoboda, ki jo lahko zagotovi le najboljši športni terenec. Cesto občuti, cesto razume in tako kroti sile fizike. Električni AWD ima vgrajen tudi pametni modul nadzora, ki glede na izbrani vozni program – eco, normal in sport – krmili navor ter hkrati narekuje ritem tudi vsem preostalim pogonskim enotam.

Plezalec

Zadnji steber obrambe oprijema daleč onstran asfalta in zagotovilo, da boš od tam vedo prišel nazaj, je funkcija Trail Mode. To je novi sistem samodejno delujoče diferencialne zapore z omejenim zdrsom, ki je namenjen zahtevnejši terenski vožnji. Vklop funkcije zapore Trail Mode s stikalom Drive Mode za izbiro voznih programov da avtu zmožnost plezanja preko tistih najzahtevnejših odsekov, ki v določenih trenutkih posamezno kolo lahko dvignejo s podlage. Prav v teh najbolj kočljivih voznih situacijah pa posreduje Trail Mode, ki navor od kolesa brez oprijema preusmeri na kolo, ki drži boljši stik s podlago.

S tem pomočnikom zmore novi RAV4 precej več kot srce in um večine bodočih lastnikov. Kljub temu da je to avto, ki večino svojih poti prevozi po asfaltu, pa je zmožen precej daleč slediti kolesnicam terenskih legend, kot sta Land Cruiser in Hilux. Meja svobode je postavljena precej daleč, a še vedno po glasu razuma. Da, dober avto naredijo podrobnosti.

Tehnična trdnjava

Celovit nabor aktivnih varnostnih pripomočkov ščita Toyota Safety Sense: od samodejnega klica na pomoč pa do elementov avtonomne vožnje. RAV4 s svojo umetno inteligenco, ki dosledno nadzira cesto, učinkovito preprečuje nesrečo, odpravlja stres za volanom in se odločno pelje v prihodnost zaveze vizije nič. Nič več ugaslih življenj na cesti.

Toyota je namreč trdno odločena, da bo ustvarila družbo visoke prometne varnosti. Zavedajo se, da varnost ni zgolj avto, temveč močna naveza človeka, avtomobila in prometnega okolja. Z znanjem, pridobljenim iz natančne analize nesreč, prometnih tokov na planetu, je zato vsak nov model dobil 2. generacijo naprednih varnostnih tehnologij Toyota Safety Sense.

S širokim naborom varnostnih sistemov RAV4 še nikoli do zdaj vozniku ni omogočal toliko aktivnih varnostnih pomočnikov. Zaradi kamere in natančnih radarskih valov RAV4 vidi širše in dlje ter, kar je najpomembnejše, prepozna nevarnost in na tveganje odgovori hitreje in izjemno zanesljivo. Kdor ne ukrepa, ne more rešiti življenja. Voznik ni vedno zbran in dosleden, novi RAV4 pa nikoli ni utrujen, žalosten ali čustveno razrvan.

Zato je zmožen tam zunaj v vsakem trenutku zaščititi življenje. Tudi če se zgodi najhujše, ko v trenutkih po tem nastane smrtna tišina, ta avto nič ne prepusti usodi. S serijskim sistemom klica v sili eCall bo RAV4 samodejno sprožil reševalno akcijo in življenju odprl pot.

Ta avto je z vidika zagotavljanja varnosti in pomoči vozniku, da nikoli ne bo postal povzročitelj prometne nesreče, opremljen kot prava trdnjava. Ima nadgrajen sistem za preprečevanje naleta, da budno spremlja tudi pešce, aktivni radarski tempomat varnostno razdaljo nadzira v celotnem hitrostnem območju, vse od 10 km/h naprej, kamera natančno bere prometne znake in aktivno nadzira meje voznih, da RAV4 zanesljivo drži smer v varnem območju vozišča.

V temi pa varnostni ščit samodejno krmili svetlobni snop, da je voznik lahko osredotočen le na cesto in smer. RAV4 temo para tako dobro, da voznik nikoli ne ostane brez luči v svojem videnem polju, nasproti vozeči se pa nikoli ni zaslepljen.

Oditi kamorkoli, a potovati varno in se vedno vrniti. Z zavedanjem, da imaš avto, ki z vsakim zobnikom, čipom in vijakom to razume točno tako, je sesti za volan povsem drugače. Ne glede ali se je treba sredi najhujšega sneženja odpeljati na primorsko avtocesto, ali pa nekje, daleč onstran peščene avtoceste v Namibiji, na ozkem peščenem kolovozu doline slonov poiskati kamp. Nova Toyota RAV4 zna in zmore. Ne omejujte si doživetja, sedite in odpeljite.

Napredna digitalna komunikacija: povezljivost in zabava.
Odlična lega, natančna vodljivost in odzivnost.
Prvi avto na svetu s širokokotnim digitalnim vzvratnim ogledalom.
Izjemno dinamično oblikovanje z aktivnimi LED-lučmi in 17-palčnimi platišči.
Hibrid z električnim AWD-aktivnim vsekolesnim pogon.
Opcijski mehanski štirikolesni pogon v različici z 2,0-litrskim motorjem in CVT-menjalnikom, ki omogoča aktivno vektorsko razporejanje navora na vsa kolesa in odklop pogonske gredi zadnje osi.

Več o tej temi

Akio Toyoda Akio Toyoda Kako je biti predsednik uprave korporacije, ki na vseh koncih sveta zaposluje več kot 300.000 ljudi, na leto proizvede 10 milijonov avtomobilov in je najbolj vredno podjetje na tokijski borzi? Mateja Pintar kolumna Mateja Pintar kolumna Opraviti vozniški izpit je bila moja največja želja, ko sem dopolnila 18 let. Morda sem si to želela še nekoliko bolj goreče kot moje vrstnice.
Vaše nastavitve piškotkov

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev. Če se strinjate s tem, nadaljujte z uporabo te spletne strani ali pa si oglejte, kako spremeniti nastavitve piškotkov na tej povezavi.