Hibrid na odprti cesti

Povsem zmotno je mišljenje, da je električni samopreskrbni hibrid učinkovit zgolj v urbanem mestnem in primestnem prometu. Nova generacija naprednejšega, pametnejšega samodejnega menjalnika namreč omogoča energijsko učinkovitost tudi pri večjih hitrostih na avtocestah in odprtih cestah.

Toyotini hibridi so vsestransko uporabni avtomobili, s katerimi se vozniku ni treba prilagajati polnilni infrastrukturi in mu ni treba spreminjati svojih voznih oziroma potovalnih navad. Bit hibrida je vsakomur zagotoviti čim boljšo energijsko učinkovitost brez posega v svobodo osebne ali poslovne mobilnosti. Novi rod Toyotinih hibridov zmore brez kakršnihkoli težav rdečo niti te zelo učinkovite tehnologije potegniti tudi na dolgih potovalnih etapah.

Dokler ne preizkusiš, je težko verjeti, da je 2,5-litrski bencinski motor, ki ima sicer najboljši, kar 40-odstotni termalni izkoristek, zmožen na relaciji s porabo in navorskim udobjem tekmovati z dizlom. A kdor je že potoval z novim RAV4 ali Camryjem, ve, o čem pišemo. Ko denimo nad Črnim Kalom oziroma nad kraškim robom spustiš pedalko za plin in skoraj neslišno, na krilih lastne, obnovljive energije brez tresljajev in hrupa »prijadraš« do vhoda v Koper, se zaveš, da je mobilnost nove dobe v resnici daleč onstran dizelskega sveta.

Sedem hibridnih zapovedi za učinkovito in udobno potovanje

1. Na dolgih avtocestnih etapah uporabljajte Toyotin napredni radarski tempomat. Ta poenostavi vožnjo, vedno poskrbi za ustrezno varnostno razdaljo in komunicira s pogonom, da poskrbita za optimalni energijski tok iz rezervoarja oziroma baterije proti asfaltu. Presenečeni boste nad učinkovitim tempom in varčnostjo.

2. Kadar se vam ne mudi in imate dovolj časa za vožnjo, vedno vklopite program Eco. Uživajte v umirjeni vožnji in izkoristite celoten nabor pripomočkov, ki voznika naučijo in spodbujajo k manjši porabi.

3. Če imate čas, izberite poti z razgibanim reliefom in na spustih izkoristite rekuperacijski potencial hibridnega pogona.

4. Hibrid pri vsakem zaviranju z rekuperacijo del energije pojemka, ki bi sicer na kolesih bila izgubljena, zajame in shrani v baterijo. Tudi na odprti cesti spremljajte promet, predvidevajte in zavirajte z občutkom v daljših intervalih, kar pomeni še učinkovitejšo energijsko žetev.

5. Camry, RAV4 in Corolla TS so trije hibridi z veliko prostora v potniški kabini in prtljažniku. Za kar najbolj učinkovito potovanje na dolge razdalje pri njih največkrat ni treba na streho nameščati kovčkov. Pri prevozu koles pa je bolje izbrati nosilec na vlečni kljuki, saj manj poseže v zračni upor aerodinamično zelo dobro oblikovanih avtomobilov. Poleg tega je kolesa lažje naložiti na nosilec zadaj kot na streho.

6. Vozni program Eco vozniku z natančnim pregledom porabe goriva in eco piktogramom, na katerem so v odstotkih razčlenjeni parametri, ki vplivajo na varčno vožnjo, ponuja natančen vpogled porabe ter zelo dobro podporo s tehniko in informacijami. Lovcem na rekorde v nizki porabi ponuja zelo dobro podporo s tehniko in informacijami.

7. Na dolgih poteh uporabljajte vse aktivne varnostne sisteme iz nabora tehnologije Toyota Safety Sense. Vaš hibrid bo sam zaviral, pospeševal, nadziral mrtve kote in budno spremljal smer vožnje. Potovanje oziroma večurna etapa bo veliko manj stresna. Umirjeni voznik pa je hkrati varčnejši in varnejši voznik. Na cilju boste presenečeni nad položajem kazalnika za gorivo.

Več o tej temi

Akio Toyoda Akio Toyoda Kako je biti predsednik uprave korporacije, ki na vseh koncih sveta zaposluje več kot 300.000 ljudi, na leto proizvede 10 milijonov avtomobilov in je najbolj vredno podjetje na tokijski borzi? Mateja Pintar kolumna Mateja Pintar kolumna Opraviti vozniški izpit je bila moja največja želja, ko sem dopolnila 18 let. Morda sem si to želela še nekoliko bolj goreče kot moje vrstnice.
Vaše nastavitve piškotkov

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev. Če se strinjate s tem, nadaljujte z uporabo te spletne strani ali pa si oglejte, kako spremeniti nastavitve piškotkov na tej povezavi.