Hibrid v mestu

Toyotin električni samopreskrbni hibridni pogon je dovolj učinkovit, da lahko na mestnih in primestnih vožnjah kar polovico vseh prevoženih kilometrov naredi na elektriko. Treba je le nekoliko prilagoditi slog vožnje.

Da je brez uporabe električne vtičnice in brez iskanj prostih polnilnih mest mogoče z avtomobilom v mestu prevoziti toliko kilometrov z ničelnimi izpusti, je dobro poznati vse prednosti te energijsko zelo učinkovite tehnologije. Hibrid za učinkovito ravnanje z energijo izkorišča potencial lastnega gibanja, saj pri zaviranju kinetično energijo pretvarja v električno. Pri vsakem zaviranju del energije pojemka, ki bi sicer na kolesih bila izgubljena, zajame in shrani v akumulatorsko shrambo. Če hočeš, da je taka lastna elektrarna kar najbolj učinkovita, je dobro poznati osnove Toyotine energijske žetve.

Izkoristite razgiban relief slovenskih mest. Izkoristite tiste ceste, na katerih je veliko spustov in veliko priložnosti za rekuperacijo. Razmislite, koliko časa preživite v avtomobilu, kje in koliko se dejansko vozite. Ne pozabite, da mestnega in primestnega prometa nihče ne obvlada bolje kot hibrid. Na zaslonu si vklopite prikaz energijskega toka, da boste videli, kako vaše odločitve vplivajo na energijske tokove od pogona do koles in obratno. Kadar je mogoče, ponudite prosti sedež v avtu tudi sosedu, sodelavcu, prijatelju … Taka gesta ni prijazna le do sočloveka, ampak tudi do okolja.

5 mestnih hibridnih zapovedi

1. V mestu vedno vklopite vozni program eco in tako hibridu prepustite, da opravi vse, za kar je bil narejen. Redno spremljajte svoj eco rezultat in videli boste, da vas bo hibrid brez težav pripeljal do čedalje bolj očitnega napredka v varčni vožnji. Varčna vožnja pa je tudi bolj varna vožnja.

2. Ne tekmujte od semaforja do semaforja, temveč speljujte s prometnim tokom in pri zmernem pospeševanju izkoristite pomoč elektrike pri energijsko najbolj potratnih manevrih.

3. Pri iskanju parkirišča na ozki ulici, na parkirišču ali v podzemni garaži, kjer so po navadi hitrosti primerljive s hitrostjo pešca, vedno preklopite v električni, EV-vozni program.

4. Na mestnih obvoznicah in vpadnicah, na katerih so hitrosti tudi višje, spremljajte promet in predvidevajte. Bolj ko voznik predvideva, bolje bo izkoristil vlogo generatorja. Vsak odmik noge s stopalke za plin bo do hitrosti 130 km/h v eko programu odklopil pogon in vklopil električni način. Zaviranje pomeni energijsko žetev. Predvidevanje z umerjenim zavornim intervalom in izkoriščanje spustov brez pospeševanja navzdol najbolj učinkovito polni energijsko shrambo.

5. Naredite si vožnjo sproščeno. Vklopite vse vozniške pomočnike varnostnega ščita Toyota Safety Sense, saj bo potem vaš hibrid natančno spremljal promet, tudi pešce in kolesarje. Ker vas bo avto pravočasno opozoril na potencialno nevarnost, boste imeli več časa za odziv, ki bo posledično energijsko manj potraten, kot bi bil, če bi v zadnjem trenutku reševali nalet, menjali smer.

Več o tej temi

Akio Toyoda Akio Toyoda Kako je biti predsednik uprave korporacije, ki na vseh koncih sveta zaposluje več kot 300.000 ljudi, na leto proizvede 10 milijonov avtomobilov in je najbolj vredno podjetje na tokijski borzi? Mateja Pintar kolumna Mateja Pintar kolumna Opraviti vozniški izpit je bila moja največja želja, ko sem dopolnila 18 let. Morda sem si to želela še nekoliko bolj goreče kot moje vrstnice.
Vaše nastavitve piškotkov

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev. Če se strinjate s tem, nadaljujte z uporabo te spletne strani ali pa si oglejte, kako spremeniti nastavitve piškotkov na tej povezavi.