Končno

Ekipa TOYOTA GAZOO Racing je na 86. dirki 24 ur Le Mansa dosegla dvojno zmago. Toyotina dirkaška ekipa je v dvajsetem poskusu dosegla svojo sploh prvo zmago na tej legendarni dirki.

Biti favorit je v resnici breme. Ker v športu pač nič ni samoumevno. In če si še tako dober, moraš iti na štart in vse svoje znanje in sposobnosti dokazati na stezi. Tam pa se lahko zgodi marisikaj. Dirka pa je odločena, šele ko štarter zamahne s tisto črno-belo karirasto zastavo. Zmaga na legendarni vztrajnostni dirki 24 ur Le Mansa velja za enega izmed klasičnih dosežkov avtomoto športa. To je res posebna dirka. Zamislite si, kaj vse se lahko zgodi v štiriindvajsetih urah. Tam pa se zdani in zvečeri, motorji pa še kar neumorno hromijo.

Člani ekipe TOYOTA GAZOO Racing so v Francijo že nekajkrat prišli v vlogi glavnih kandodatov za zmago, a na koncu doživeli hladno prho. Nazadnje so dirkališče Le Sarthe s sklonjenimi glavami zapustili leta 2017, ko so namesto tako pričakovane zmage dosegli šele končno osmo mesto. Po porazu je seveda težko najti energijo in motivacijo za ponovni poskus. A na koncu se vedno znova izkaže, da je prav to lastnot najboljših. Ne pravijo kar tako, da tisto, kar ne ubije, krepi.

Tako članom ekipe TOYOTA GAZOO Racing ni preostalo drugega, kot da se vrnejo najprej v mehanično delavnico in izpopolnijo dirkalnika, potem pa na dirkališču v neskončnost pilijo svoje dirkaške sposobnosti. Nenazadnje jim je točno to naročil predsednik korporacije Toyota Motor Akio Tojoda, ki je tudi sam navdušen dirkač. "V preteklosti nikoli nismo zmagali v Le Mansu. Vedno smo le gledali naše tekmece v hrbet. A to nas je spodbudilo, da smo se še bolj posvetili snovanju novih tehnlogij. Predvsem pa nikoli nismo izgubili upanja, da so naši avtomobili lahko hitrejši od njihovih in da lahko na koncu zmagajo.

/

Ko nam lani tudi v devetnajstem poskusu ni uspelo doseči zmage, sem nekoliko povzdignil glas. Članom ekipe sem dejal: 'Ne moremo zmagati v Le Mansu, če se ukvarjamo samo s tem, kako bomo naredili hiter dirkalnik. Manjka nam moč. Preprosto nismo močna ekipa!' Potem so se začeli spraševati in iskati tisti manjkajoči faktor. Zelo kmalu so ugotovili, da je skrivnost v pomankanju kaizena, načela nenehnega napredka. Pri snovanju tako dovršenega dirkalnika je pomemben vsak najmanjši detajl.

Vsak udeleženec v tem procesu mora sam pri sebi najti način, kako bo iz sebe iztisnil svoj maksimum in hkrati kako bo izničil možnost napake. Vsakdo mora v vsakem trenutku vedeti, kakšen bo njegov naslednji korak. Vse leto so se ukvarjali z izboljšavami, predvsem pa so si prizadevali najti 'moč'."

Tik pred začetkom letošnje dirke je dobil sporočilo enega izmed članov ekipe. Takole je zapisal: "Pred letošnjo dirko mi ni lahko. Ko smo se vse leto ukvarjali z izboljšavami, sem končno spoznal, da je kaizen proces, ki se nikoli ne konča. Ker je vedno možno še kaj izboljšati. Verjetno je to spoznajje glavni razlog, da mi ni lahko pri srcu. Še naprej se bomo trudili po svojih najboljših močeh in skupaj z ostalimi člani ekipe bomo še naprej delovali v skladu z načelom kaizen. Vse do trenutka, ko bomo na cilju ugledali črno-belo zastavo.

/

Morizo San, prosim, držite pesti za nas med dirko."To iskreno sporočilo je bilo v svojem bistvu dokaz, da postajajo močnejši. In res je bilo dogajanje na slavnem dirkališču v osrednji Franciji letos povsem drugačno. Oba Toyotina dirkalnika sta blestela že v kvalifikacijah, kjer sta si priborila prva štartna položaja.

Oba dirkalnika TS050 HYBRID sta se odlično odrezala in sta se na 5286-kilometrski preizkušnji kar nekajkrat izmenjala v vodstvu, kar je še dodatno pripomoglo k dramatičnosti dirke. Dirkalnik #8 je bil na celotni preizkušnji deležen dveh kazenskih postankov v boksih, dirkalnik #7 pa enega. Prav zaradi tega je moral Fernando Alonso uprizoriti impresivno nočno vožnjo, vsi vozniki pa so izjemno dobro prenašali pritisk velikih pričakovanj in priložnosti, ki se je ponujala.

Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima in Fernando Alonso, dirkači dirkalnika #8 TS050 HYBRID, ki so dirko začeli z vodilnega štartnega položaja so po 24 urah, v katerih so prevozili 388 napetih in drmatičnih krogov, prvi ugledali črno-belo zastavo. Mike Conway, Kamui Kobajaši in José María López, ki so bili s svojim dirkalnikom #7 TS050 HYBRID tudi dobršen del dirke v vodstvu, so z drugim mestom potrdili prevlado Toyotine ekipe in z drugim mestom navdušili 256,900 navijačev.

/

To je bil zgodovinski trenutek za Toyotino ekipo, ki je v preteklosti v Le Mansu nastopala že s 47 avtomobili, s katerimi so se šetskrat uvrstili na zmagovalni oder. S svojo prvo zmago pa je postala šele druga japonska ekipa, ki je slavila na znamenitem dirkališču La Sarthe.

Kazuki Nakadžima pa je postal prvi japonski voznik, ki je slavil z japonskim avtomobilom. Zmaga je pravzaprav rezultat odličnega sodelovanja članov ekipe TOYOTA GAZOO Racing s strokovnjaki iz izpostav Higashi-Fuji na Japonskem in Kolna v Nemčiji, s katerimi so vseskozi izboljševali hibridno-električno tehnologijo. O izjemnem napredku priča tudi podatek, da sta zmagovita dirkalnika porabila kar 35 odstotkov manj goriva kot dirkalnika iz leta 2012.

Vodja ekipe Hisatake Murata je dobesedno žarel od ponosa: “Izjemno ponosen sem na vse člane ekipe. Kar nekaj časa smo sanjali o tej zmagi in zdaj smo jo končno dosegli. Hvala vsem za izjemno opravljeno delo, odličen ekipni duh in zmagovalni pristop. Po vseh frustracijah, ki smo jih v preteklosti doživeli na tej dirki, je zmaga pravzaprav čaroben trenutek."

/

Smejalo pa se je tudi Akiu Tojodi: "Končno smo zmagali na dirki 24 ur Le Mansa. To je le korak do naših naslednjih ciljev, zato vse navijače prosim, da nas še naprej spodbujajo. Seveda iskrena hvala vsem dirkačem in članom ekipe. Dirkači so letos prevozili najdaljšo razdaljo v zgodovini dirke - 388 krogov in približno 5300 kilometrov. Seveda bi se rad iskreno zahvalil tudi vsem našim partnerjem in navijačem."

Od te zmage in tudi od ostalih tekmovlanih uspehov Toyotinih dirkalnikov pa imajo koristi tudi vsi vozniki avtomobilov znamke Toyota. "Na podlagi izkušenj z dirkalnimi avtomobili namreč snujejo tudi serijske avtomobile, ki vsak dan vozijo po običajnih cestah. Načelo nenehnega napredka kaizen je eno izmed temeljnih vodil znamke Toyota. Sedaj so ga ponotranjili in ga razumejo tudi člani naše dirkaške ekipe. Prepričan sem, da ima to razumevanje precejšnjo vlogo pri naši zmagi," je še dodal Akio Tojoda.

Dirke 24 ur Le Mansa, Indianapolis 500 in velika nagrada Monaka sestavljajo trojno krono motošporta.
Med dirko se zdani in pade noč, motorji pa še kar hrumijo.

24 ur Le Mansa

24 ur Le Mansa je najstarejša vztrajnostna avtomobilska dirka na svetu. Glavni organizator dirke je Automobile Club de l'Ouest, ki jo na legendarnem dirkališču Le Sarthe v neposredni bližini mesta Le Mans organizira že vse od leta 1923. Skupaj z drikama Indianapolis 500 in z veliko nagrado Monaka predstavlja takoimenovano "trojno krono avtomoto športa". Britanec Graham Hill pa je edini dirkač, ki mu je v svoji karieri uspelo slaviti na vseh treh legendarnih dirkah. Od leta 2012 je dirka 24 ur Le Mansa tudi sestavni del vztrajnostne serije FIA WEC.

Več o tej temi

Akio Toyoda Akio Toyoda Kako je biti predsednik uprave korporacije, ki na vseh koncih sveta zaposluje več kot 300.000 ljudi, na leto proizvede 10 milijonov avtomobilov in je najbolj vredno podjetje na tokijski borzi? Mateja Pintar kolumna Mateja Pintar kolumna Opraviti vozniški izpit je bila moja največja želja, ko sem dopolnila 18 let. Morda sem si to želela še nekoliko bolj goreče kot moje vrstnice.
Vaše nastavitve piškotkov

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev. Če se strinjate s tem, nadaljujte z uporabo te spletne strani ali pa si oglejte, kako spremeniti nastavitve piškotkov na tej povezavi.