Avtogram

Simbolika Toyotinega zaščitnega znaka

Logotip je obraz avtomobila. Je avtogram, podpis, po katerem ga vsi spoznajo. Nameščen je na tistih delih, na katerih diskretno pripoveduje zgodbo o blagovni znamki, hkrati pa ne moti linij avtomobila, ki so si jih zamislili oblikovalci. Logotipi se v glavnem nahajajo na sredini pokrova motorja, na volanu in na sredini zadnjega dela avtomobila. Toyotini avtomobili se sicer ponašajo z razpoznavno obliko. To pomeni, da bi se jih dalo spoznati, tudi če na njih nikjer ne bi bilo zapisano ime znamke. A logotip je tista pika na i, ki zagotavlja žlahtnost, avtentičnost in ekskluzivnost.

Da je Toyota prišla do aktualnega zaščitnega znaka so bila potrebna leta evolucije. Pravzaprav je Toyota v svoji zgodovini kar nekajkrat spremenila ime: najprej je bila Toyoda, potem Toyopet in šele kasneje Toyota.

Znak, ki je danes po vsem svetu sinonim za zanesljivost, kvaliteto, varnost, energetsko učinkovitost in okoljsko osveščenost, je nastal oktobra 1989 v sklopu praznovanja petdesetletnice družbe. Z oblikovanjem logotipa pa so se ukvarjali kar pet let. Toyota je sicer že precej pred tem imela sloves globalne znamke, a v osemdesetih se je njen ugled začel izdatno dvigovati. Zato so želeli tudi logotip, ki bi izžareval kvaliteto in se ponašal z močnim vizuelnim učinkom, s pomočjo katerega bi se že od daleč videlo, da gre za Toyoto. A predvsem so želeli zaščitni znak, ki bi simboliziral bistvo znamke.

Toyotin logotip sestavljajo trije ovalik, ki so združeni v horizontalno simetrični konfiguraciji. Notranja dva ovala simbolizirata srce potrošnika in srce korporacije ter izžarevata njuno vzajemno spoštavanje in zaupanje. Zunajji oval pa celotnemu logotipu daje obliko črke T, ki seveda predstavlja Toyoto, hkrati pa predstavlja tudi volan kot upravljalni sestavni del avtomobila. Poleg tega ta zunanji oval predstavlja svet, ki obkroža Toyoto. Seveda je pomembna tudi sama izdelava značke, ki je izdelana v skladu z japonskim kulturnim izročilom.

Prostor v ozadju pa pripoveduje zgodbo o vrednotah, s katerimi Toyota nagovarja svoje kupce: prvovrstno kvaliteto, izjemno vrednost glede na ceno, užitek pri vožnji, inovacije, integriteto, varnost, okoljsko in družbeno ozaveščenost.

Z novim logotipo so leta 1989 prvič opremili model Celsior. Pravzaprav ni trajalo dolgo, da se je po vsem svetu prijel, kot simbol za vse, kar predstavlja Toyota.

Več o tej temi

Akio Toyoda Akio Toyoda Kako je biti predsednik uprave korporacije, ki na vseh koncih sveta zaposluje več kot 300.000 ljudi, na leto proizvede 10 milijonov avtomobilov in je najbolj vredno podjetje na tokijski borzi? Mateja Pintar kolumna Mateja Pintar kolumna Opraviti vozniški izpit je bila moja največja želja, ko sem dopolnila 18 let. Morda sem si to želela še nekoliko bolj goreče kot moje vrstnice.
Vaše nastavitve piškotkov

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev. Če se strinjate s tem, nadaljujte z uporabo te spletne strani ali pa si oglejte, kako spremeniti nastavitve piškotkov na tej povezavi.