Nova preizkusna metoda za porabo goriva in emisije

Predstavitev globalno usklajenega preizkusnega postopka za osebna in lahka gospodarska vozila

Od 80. let 20. stoletja se preizkusi emisij in porabe goriva novih evropskih avtomobilov opravljajo z Novim evropskim voznim ciklom (NEDC). Od 1. septembra 2017 je v uporabi nov preizkus, in sicer globalno usklajeni preizkusni postopek za osebna in lahka gospodarska vozila (WLTP), ki tako kupcem kot lastnikom vozil omogoča boljšo obveščenost o zmogljivosti avtomobila.

Kakšne so razlike med NEDC in WLTP?



Zaradi napredka na področju tehnologije vozil in sprememb voznih razmer bo skoraj 40-letni preizkusni cikel NEDC dobil zamenjavo. Za zagotavljanje natančnejšega izračunavanja in primerjanja porabe goriva in emisij vozila se pri novem preizkusu WLTP uporabljajo bolj realistični preizkusni pogoji, da laboratorijske meritve bolje odražajo zmogljivost vozila v prometu.

/
Preizkusni cikel Dinamični preizkusi, pri katerih je način vožnje natančneje zajet.
/
Čas cikla Preizkus traja 30 minut, kar je 10 minut dlje.
/
Razdalja cikla 23,25 km, več kot dvakrat dlje kot prej.
/
Faze vožnje Bolj dinamične faze: 52 % mestne vožnje in 48 % izvenmestne.
/
Povprečna in največja hitrost Povprečna hitrost je 46,5 km/h (12,5 km/h več), maksimalna hitrost je povečana na 131 km/h.
/
Dodatna oprema Upošteva se dodatna oprema vozil (ki vpliva na CO2 in porabo).
/
Prestavljanje Vsako vozilo ima drugačne točke prestavljanja in ne fiksnih.
/
Temperature preizkusa Meritve se zdaj izvajajo pri 23 ºC (in vrednosti CO2 so popravljene na 14 ºC) namesto med 20 in 30 ºC.

Predstavljamo večjo jasnost

/

Med septembrom 2017 in septembrom 2018 bodo vsi novi avtomobili morali opraviti preizkus WLTP (osebna in lahka gospodarska vozila bodo temu podvržena eno leto pozneje). Prvi Toyotin model, certificiran po preizkusu WLTP, je bil Prius v 4. kvartalu leta 2017.

Pri Toyoti pozdravljamo uvedbo preizkusa WLTP, ki bo našim strankam zagotovil natančnejšo osnovo za izračunavanje porabe goriva in emisij. Kot vodilni na področju čiste mobilnosti smo desetletja razvijali vozila, ki so okolju prijaznejša, in predstavili tehnologije, kot je hibridna, ki so se dokazale kot uspešne pri zmanjševanju toplogrednih emisij, s čimer pospešujemo prizadevanja družbe za manjše količine ogljika.



»Hibridi so temelj našega programa pogonskih sklopov in v primerjavi z letom 2010 nam bodo do leta 2050 pomagali zmanjšati emisije ogljika naših vozil za 90 %.«


Dr. Johan van Zyl, predsednik in izvršni direktor podjetja Toyota Motor Europe



Vsakdanji preizkusi, realistični rezultati



Z novimi preizkusi WLTP bo zagotovljeno natančnejše ustvarjanje situacij iz vsakdanjega življenja v laboratorijskem okolju. To pomeni, da vrednosti porabe goriva in emisij, ki so podane za nova vozila, veliko natančneje odražajo resnično stanje.

Imate še kakšno vprašanje?

Vpr.: Ali se bo poraba goriva mojega avtomobila v prometu spremenila?

Vpr.: Ali se bo poraba goriva mojega avtomobila v prometu spremenila?

Odg.: Ne, dejanska poraba goriva vašega vozila se ne spremeni, obstaja pa verjetnost, da se bo povišala uradna vrednost CO2 in porabe goriva vašega vozila, ker je preizkusni cikel WLTP natančnejši in omogoča boljši približek temu, kar vidite v praksi.

Vpr.: Ali bodo vrednosti porabe goriva in emisij CO2 po preizkusu WLTP ustrezale temu, kar lahko pričakujem?

Vpr.: Ali bodo vrednosti porabe goriva in emisij CO2 po preizkusu WLTP ustrezale temu, kar lahko pričakujem?

Odg.: Enako kot NEDC je tudi WLTP laboratorijski preizkus. Ker se načini vožnje in vozne razmere razlikujejo, je možno odstopanje uradnih vrednosti od dejanskih rezultatov pri potrošniku.

Vpr.: Zakaj se je vrednost NEDC za moj avtomobil nenadoma povišala?

Vpr.: Zakaj se je vrednost NEDC za moj avtomobil nenadoma povišala?

Odg.: V prehodnem obdobju (do konca leta 2020) se bodo vzporedno z vrednostmi WLTP še vedno generirale vrednosti NEDC. Ker starega postopka NEDC ni več mogoče uporabljati, pravilniki določajo, da se vrednosti CO2 postopka WLTP pretvorijo v ekvivalentne vrednosti NEDC prek »korelacijskega postopka«. Ta se opravi s simulacijskim orodjem, ki ga razvije Evropska komisija, ali s ponovnim fizičnim testiranjem, ki lahko pokaže višje vrednosti CO2 po NEDC za vaše vozilo, ker bo to posodobljena različica preizkusa NEDC (ki temelji na preizkusu WLTP).

Vpr.:Ali preizkus WLTP vključuje tudi druge onesnaževalce zraka?

Vpr.:Ali preizkus WLTP vključuje tudi druge onesnaževalce zraka?

Odg.: Da, WLTP se uporablja tudi za merjenje snovi, kot so ogljikov monoksid (CO), ogljikovodiki (HC) in dušikovi oksidi (NOx) ter trdi delci (PM/PN).

Vpr.: Kdaj se bodo spremenile vrednosti za osebna in lahka gospodarska vozila?

Vpr.: Kdaj se bodo spremenile vrednosti za osebna in lahka gospodarska vozila?

Odg.: Certificiranje WLTP bo obvezno za vsa osebna in lahka gospodarska vozila (kategorije N1 (ii), N1 (iii) in N2) od 1. septembra 2019, leto pozneje kot za osebne avtomobile.

 

 

Vaše nastavitve piškotkov

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev. Če se strinjate s tem, nadaljujte z uporabo te spletne strani ali pa si oglejte, kako spremeniti nastavitve piškotkov na tej povezavi.