Okoljski izziv 2050
Do leta 2050 želimo izničiti emisije CO2 iz celotnega življenjskega cikla vozil.
Za dosego ciljev, ki so povezani z izzivom ničnih emisij življenjskega cikla vozil, izdelujemo vozila, prijazna do okolja, ki so izdelana iz sestavnih delov z nižjimi stopnjami ogljika. Poleg tega ustvarjamo vozila, ki so sestavljena iz manj sestavnih delov. Pri tem pa uporabljamo materiale, prijazne do okolja in izdelane iz obnovljivih virov. Zato so vozila po koncu svoje življenjske dobe enostavnejša za razgradnjo in reciklažo.
Do leta 2050 želimo izničiti emisije CO2 iz celotnega življenjskega cikla vozil.
Leta 2017 je bil v francoskem pristanišču Saint-Malo predstavljen Energy Observer, ki velja za prvo plovilo, ki ga poganja energija, ta pa nastaja ob izgorevanju vodika, hkrati pa v ozračje ne izpušča nobenih toplogrednih plinov in drobnih prašnih delcev. To električno propelersko plovilo za svoje delovanje uporablja mešanico obnovljivih virov energije, opremljeno pa je tudi s posebnim sistemom, ki iz morske vode proizvaja brezogljični vodik.
Vodik predstavlja osrčje delovanja projekta Energy Observer project. Zato se mu je Toyota z veseljem pridružila. Tako smo postali partnerji šestletnega potovanja po svetu, na katerem smo plovilo preizkusili v različnih klimatskih razmerah.
Toyota je že zadnjih dvajset let pionir na področju izrabe energije, ki nastaja ob izgorevanju vodika. Z obsežnimi testiranji smo dokazali, da vodik lahko dejansko predstavlja aleternativno pogonsko sredstvo. Vodik omogoča hitro polnjenje in izjemno dolg doseg vozil. Uporaben je pri osebnih in komercialnih vozilih, delovnih strojih in seveda pri plovilih.
Uporaba tovornjakov na gorivne celice v pristanišču v Los Angelesu je izjemni primer uporabe gorivnih celic. Ta brezemisijski logistični projekt skupaj s svojimi partnerji podpira tudi Toyota. Sestavljajo ga 4 posebne prenašalne enote in 10 težkih tovornjakov.
Trem polnilnim postajam se bosta v Los Angelesu kmalu pridružili še dve novi.
Ta projekt ima na širšem območju Los Angelesa izjemen prispevek pri brezemisijskem prevozu blaga od "obale do trgovine". Na leto prihrani kar 465 ton toplogrednih plinov in 0,72 tone vodikovih oksidov.
To je le dodatni dokaz, da je vodik zelo uporabno brezemisijsko pogonsko sredstvo v sektorju tovornega transporta.
Sliši se kot čarovnija: posebno napravo izpostaviš stiku z zrakom, ki v sodelovanju s sončnimi žarki začne proizvajati gorivo, in to brezplačno gorivo. To je skupna ideja nizozemskega inštituta za raziskavo osnovnih energij (DIFFER) in evropske podružnice korporacije Toyota. To partnerstvo razvija napravo, ki absorbira vodno paro ter jo s sončno energijo razdeli na vodik in ogljik.
DIFFER in Toyota Europe sta že predstavila študijo delovanja tega načela. Raziskovalci pa so razvili posebno fotoelektrokemično celico, ki ji uspe zajeti vodo iz ambientalnega zraka in potem ob osvetljevanju s sončno svetlobo generirati vodik.
V naslednji fazi projekta bodo skupaj s partnerji poskušali nadgraditi dosedanjo rešitev. V to bo vključena tudi uporaba sodobnih materialov, ki bodo optimizirali celoten sistem in pomagali pri zajemanju vode in absorbciji sončne svetlobe. Ko bodo prebrodili to oviro, se bodo začeli ukvarjati z nadgradnjo ustrezne tehnologije.
Kdo ve, morda bodo ta sistem nekoč uporabili pri avtomobilu na gorivne celice!