Izziv številka 2

Nične emisije življenjskega cikla vozila

Za dosego ciljev, ki so povezani z izzivom ničnih emisij življenjskega cikla vozil, izdelujemo vozila, prijazna do okolja, ki so izdelana iz sestavnih delov z nižjimi stopnjami ogljika. Poleg tega ustvarjamo vozila, ki so sestavljena iz manj sestavnih delov. Pri tem pa uporabljamo materiale, prijazne do okolja in izdelane iz obnovljivih virov. Zato so vozila po koncu svoje življenjske dobe enostavnejša za razgradnjo in reciklažo.

Okoljski izziv 2050

Do leta 2050 želimo izničiti emisije CO2 iz celotnega življenjskega cikla vozil.

/
/

Srednjeročni cilj 2030

Do leta 2030 želimo za najmanj 25 odstotkov zmanjšati emisije življenjskega cikla vozil v primerjavi z letom 2013.

Nekateri dosedanji dosežki korporacije Toyota:

/
Emisije najnovejše generacije priključne hibridne različice modela Prius so za 5 odstotkov manjše od predhodnega modela. Z uporabo obnovljivih virov energije pa jih je mogoče zmanjšati še za 31 odstotkov.
/
Projekt razkrivanja ogljika (Carbon Disclosure Project - CDP) je organizacija, ki prepoznava podjetja z visoko stopnjo okoljske ozaveščenosti. Najboljša podjetja so uvrščena na njihov seznam A. Leta 2017 je bila nanj uvrščena tudi Toyota, in sicer v kategoriji okoljskih sprememb.

Nekateri dosedanji dosežki korporacije Toyota:

/
Emisije novega hibridnega Yarisa so za 38,4 odstotka manjše od predhodnega modela.

Izziv številka 2 v praksi

Toyota podpira prvi čoln na svetu, ki ga poganja energija, ki nastaja ob izgorevanju vodika.

Leta 2017 je bil v francoskem pristanišču Saint-Malo predstavljen Energy Observer, ki velja za prvo plovilo, ki ga poganja energija, ta pa nastaja ob izgorevanju vodika, hkrati pa v ozračje ne izpušča nobenih toplogrednih plinov in drobnih prašnih delcev. To električno propelersko plovilo za svoje delovanje uporablja mešanico obnovljivih virov energije, opremljeno pa je tudi s posebnim sistemom, ki iz morske vode proizvaja brezogljični vodik.

Vodik predstavlja osrčje delovanja projekta Energy Observer project. Zato se mu je Toyota z veseljem pridružila. Tako smo postali partnerji šestletnega potovanja po svetu, na katerem smo plovilo preizkusili v različnih klimatskih razmerah.

Toyota je že zadnjih dvajset let pionir na področju izrabe energije, ki nastaja ob izgorevanju vodika. Z obsežnimi testiranji smo dokazali, da vodik lahko dejansko predstavlja aleternativno pogonsko sredstvo. Vodik omogoča hitro polnjenje in izjemno dolg doseg vozil. Uporaben je pri osebnih in komercialnih vozilih, delovnih strojih in seveda pri plovilih.

/
Tovornjaki na gorivne celice prevažajo dobrine po Los Angelesu.

Uporaba tovornjakov na gorivne celice v pristanišču v Los Angelesu je izjemni primer uporabe gorivnih celic. Ta brezemisijski logistični projekt skupaj s svojimi partnerji podpira tudi Toyota. Sestavljajo ga 4 posebne prenašalne enote in 10 težkih tovornjakov.

Trem polnilnim postajam se bosta v Los Angelesu kmalu pridružili še dve novi.

Ta projekt ima na širšem območju Los Angelesa izjemen prispevek pri brezemisijskem prevozu blaga od "obale do trgovine". Na leto prihrani kar 465 ton toplogrednih plinov in 0,72 tone vodikovih oksidov.

To je le dodatni dokaz, da je vodik zelo uporabno brezemisijsko pogonsko sredstvo v sektorju tovornega transporta.

/
Proizvodnja vodikovega goriva iz redkega zraka

Sliši se kot čarovnija: posebno napravo izpostaviš stiku z zrakom, ki v sodelovanju s sončnimi žarki začne proizvajati gorivo, in to brezplačno gorivo. To je skupna ideja nizozemskega inštituta za raziskavo osnovnih energij (DIFFER) in evropske podružnice korporacije Toyota. To partnerstvo razvija napravo, ki absorbira vodno paro ter jo s sončno energijo razdeli na vodik in ogljik.

DIFFER in Toyota Europe sta že predstavila študijo delovanja tega načela. Raziskovalci pa so razvili posebno fotoelektrokemično celico, ki ji uspe zajeti vodo iz ambientalnega zraka in potem ob osvetljevanju s sončno svetlobo generirati vodik.

/

V naslednji fazi projekta bodo skupaj s partnerji poskušali nadgraditi dosedanjo rešitev. V to bo vključena tudi uporaba sodobnih materialov, ki bodo optimizirali celoten sistem in pomagali pri zajemanju vode in absorbciji sončne svetlobe. Ko bodo prebrodili to oviro, se bodo začeli ukvarjati z nadgradnjo ustrezne tehnologije.

Kdo ve, morda bodo ta sistem nekoč uporabili pri avtomobilu na gorivne celice!

/

Več o

Uredba Uredba V skladu z Uredbo o informacijah o varčnosti porabe goriva, emisijah ogljikovega dioksida in emisijah onesnaževal zunanjega zraka, ki so na voljo potrošnikom o novih osebnih avtomobilih (Uradni list RS, št. 24/2014) Kakovost Kakovost Kakovost določajo stranke. Naše poslanstvo se nikoli ne konča. Kakovost pri načrtovanju Kakovost pri načrtovanju Pri zagotavljanju izjemne kakovosti ničesar ne prepuščamo naključju. Uporabljamo precizne metode in strogo testiramo vse izdelke. Proizvodnja kakovosti Proizvodnja kakovosti Vlagamo v ljudi, usposabljanje in načine dela, da bi zagotovili, da je vsako izdelano vozilo najvišje kakovosti, izpolnjuje visoke standarde, ki smo si jih zastavili, in si jih prizadeva preseči.
Vaše nastavitve piškotkov

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev. Če se strinjate s tem, nadaljujte z uporabo te spletne strani ali pa si oglejte, kako spremeniti nastavitve piškotkov na tej povezavi.