Brezplačno preizkusite Toyoto Ceniki in katalogi E-novice Sestavite svojo Toyoto

Življenjski cikel

Zmanjšajmo vpliv vozil na okolje

Naši oblikovalci ustvarjajo avtomobile prihodnosti, inženirji pa nenehno izboljšujejo najnovejše modele, da bodo še udobnejši in učinkovitejši. Toda ustvarjanje avtomobilov, ki jih boste želeli voziti še veliko let, je le del prizadevanj v procesu nastajanja naših vozil.

Zavezani smo k zmanjšanju okoljskih pritiskov, ki jih naši izdelki povzročijo skozi celotno življenjsko dobo. Od zasnove, proizvodnje pa vse do vožnje in končnega recikliranja skrbno proučimo, kaj uporabljamo in proizvajamo, da bi ugotovili, kako to vpliva na okolje in na naše zdravje. Ta celosten pristop temelji na oceni vpliva določenega izdelka od začetka do konca njegove življenjske dobe (Life Cycle Thinking).

Zasnova

Z izjemno skrbnostjo smo razvili množico inovativnih funkcij, zaradi katerih se je povečala okoljska učinkovitost naših vozil. Da bi zmanjšali porabo goriva hibridnega vozila Yaris, smo izdelali lažjo izvedbo. Po predelavi komponent hibridnega sistema se je ta po teži in velikosti zmanjšal za 17 %.

Razvili smo umetno maso Toyota Super Olefin Polymer (TSOP), ki jo je mogoče reciklirati veliko lažje od običajne plastike, primerne za recikliranje, in se uporablja za izdelavo odbijačev ter drugih delov vozila. Pomemben mejnik je tudi povečana uporaba recikliranih materialov v vozilih, npr. za zvočno izolacijo.

Proizvodnja

V francoskem podjetju Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) je ob upoštevanju načel okolju prijazne, čiste in varčne proizvodnje izdelava vozil Toyota stekla leta 2001. Z optimiziranjem porabe energije za ogrevanje in delovanje logističnih sistemov je obrat postal prvi v severni Franciji, ki v letu 2002 ni ustvaril nobenih odpadkov, leta 2007 pa niso ustvarili nobenih odpadkov za sežig.

Trenutno je med ukrepi za izboljšanje energetske učinkovitosti predvidena montaža solarnega sistema, ki bo prekrival 1020 m² površine strehe in naj bi zagotovil dovolj električne energije za obratovanje pisarn približno šest mesecev. V načrtu pa je tudi zgraditev solarne stene v izmeri 400 m², ki naj bi zmanjšala stroške za ogrevanje proizvodnih prostorov, ter postavitev zbiralnika deževnice za zmanjšanje porabe vode obrata za pribl. 36 %.

/
Vožnja

Največji preobrat na področju okolju prijazne vožnje se je zgodil leta 1997, ko je Toyota predstavila hibridno vozilo Prius z znatno zmanjšanim deležem dušikovih oksidov (NOx) in ogljikovega dioksida (CO2) ob manjši porabi goriva. Kombinacija motorja na električni pogon in akumulatorske baterije pomeni, da lahko pri nizkih hitrostih vozite izključno z električnim motorjem in tako zmanjšate porabo goriva ter emisije, zunaj mesta pa za večji domet in moč poskrbi naš učinkovit bencinski motor.

Napredki preteklih let na področju razvoja električnih vozil (EV) in plug-in hibridne tehnologije pomembno prispevajo k zmanjšanju porabe goriva in stroškov lastništva. Električna vozila poganjata električni motor in akumulatorska baterija, zato so nadvse primerna za kratke izlete po mestu, pri čemer z uporabo obnovljivih virov energije omogočajo vožnjo povsem brez emisij.

Hibridne baterije v naših hibridnih vozilih plug-in se polnijo prek običajne omrežne vtičnice. Tako se število kilometrov, ki jih lahko prevozite samo z električnim pogonom (način EV), poveča za 25 km, pri porabi goriva na krajših razdaljah pa se takšno vozilo celo s praznimi akumulatorskimi baterijami obnese bolje kot običajni hibridi.

Naslednje poglavje v Toyotini zgodbi so vozila s tehnologijo gorivnih celic (FCV), ki bodo na voljo predvidoma leta 2015. Pri pogonu na sklad gorivnih celic, kjer se električna energija ustvarja s pretvorbo vodika in kisika iz zraka, skozi izpušno cev izhaja zgolj vodna para. Vozila s tehnologijo gorivnih celic, ki se napajajo izključno iz naravnih virov, kot sta sonce in veter, predstavljajo velik korak k uresničitvi naše vizije o trajnostnih avtomobilih.

Recikliranje

Vse, kar počnemo, je v skladu s tremi načeli: zmanjšanjem rabe, ponovno uporabo in recikliranjem. Ker želimo, da se naša vizija o trajnostni in k recikliranju usmerjeni družbi uresniči, bomo ta pristop nadaljevati tudi v prihodnosti.

V državah EU bo delež teže vozila, ki mora biti primeren za ponovno uporabo ali obnovo, leta 2015 narasel s 85 % na 95 %. Ob celostnem pristopu k recikliranju, ki ga pri Toyoti že izvajamo, bomo ta cilj dosegli pred rokom.

Toyotina vozila ne vsebujejo več težkih kovin, kot so svinec, živo srebro in kadmij. Poleg tega uporabljamo številne dele in premaze proti koroziji, ki ne vsebujejo svinca, ter svetila in stikala brez živega srebra. Tudi v topilih in številnih lakih ni škodljivih snovi.

V celotni življenjski dobi vozila boste morali večkrat zamenjati baterijske celice, pnevmatike ali oljne filtre, zato imamo v evropski mreži prodajalcev Toyotinih vozil vzpostavljen sistem za vračilo rabljenih delov proizvajalcu v obnovitev. Na voljo so tudi obnovljeni nadomestni deli, med drugim kompresorji klimatskih naprav, zobate letve za servovolan ali kompleti sklopke.

S povečanjem proizvodnje hibridnih vozil moramo razmišljati tudi o recikliranju hibridnih baterij. Od sprejetja direktive EU 2006/66/ES leta 2006 morajo podjetja, ki se ukvarjajo s končnim recikliranjem nikelj-kovinsko hidridnih baterij, ki se npr. uporabljajo v našem hibridnem Yarisu, reciklirati 50 % materialov glede na težo baterije.

V okviru okoljskih pobud smo uvedli točke, kjer lahko vozniki predajo svoje staro vozilo v recikliranje, in teh je danes v Evropi že več kot 30. Oznake za enostavno razstavljanje, ki jih najdete na posameznih delih vozila, omogočajo lažje razstavljanje ter izpust goriva. Tako zagotavljamo, da so naša vozila v vseh fazah življenjske dobe primerna za recikliranje.

Naš pravilnik o zasebnosti na spletni strani

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev.  Če se z uporabo piškotkov strinjate, lahko nemoteno nadaljujete z uporabo spletne strani, lahko pa si ogledate tudi nastavitve piškotkov.