Brezplačno preizkusite Toyoto Ceniki in katalogi E-novice Sestavite svojo Toyoto

Arhiv konceptnih vozili

Doživetje konceptnih vozil Toyota

Toyotina edinstvena konceptna vozila so pomemben primer uporabe tehnologij prihodnosti in oblikovnih elementov. Če našim inženirjem in oblikovalcem pustimo proste roke, lahko z opazovanjem odziva vidimo, katere so tiste lastnosti, ki bodo nekoč dejansko na voljo v vozilih Toyota.

Naj na tem mestu omenimo le nekaj pomembnejših konceptnih vozil.

Konceptno vozilo Toyota FT-Bh

Koncept FT-Bh je svojo premiero doživel na mednarodnem avtomobilskem salonu v Ženevi leta 2011. Polni hibrid je pokazal izjemne prednosti na področjih učinkovitosti in ekonomičnosti.

Cilj snovalcev je bil doseči izboljšanje na petih področjih: zmanjšanje teže, aerodinamične lastnosti, učinkovitost pogona, upravljanje s toplotno energijo in električni prihranki. Rezultat je bilo Toyotino konceptno vozilo FT-Bh, ki je ob nižji teži, kot jo ima Toyota Aygo s tremi vrati, nudilo toliko prostora kot vozila razreda B s petimi vrati, npr. Toyota Yaris.

Z izboljšanjem aerodinamičnih lastnosti za 30 %, izključno hibridnim pogonom in optimiziranim upravljanjem energije so naši inženirji zadeli v polno. Ustvarili so avtomobil s polovico manj izpusti CO2, kot so jih imela vozila razreda B v tistem letu.

/

Za še boljši končni rezultat projekta pa za proizvodnjo konceptnega vozila FT-Bh niso bili uporabljeni eksotični ali zelo dragi materiali, kot je to običajno pri konceptnih vozilih. Ker je bilo vozilo konstruirano izključno s postopki, ki so se takrat uporabljali v proizvodnji avtomobilov, so se zmanjšali stroški in koncept se je izkazal kot izjemno uspešen za uvedbo na široki trg.

/
Konceptno vozilo Toyota FCV-R

Koncept FCV-R je bil prvič predstavljen na avtomobilskem salonu v Tokiu leta 2011 in je pomenil prvi korak k serijski izdelavi avtomobilov na vodik.

Edinstven dizajn z motivom v obliki črke »W« tako na sprednjem kot zadnjem delu simbolizira prisotnost hladilnega sistema gorivnih celic, ki je vgrajen pod karoserijo, in poskrbi za suveren nastop na cesti.

A vseeno so bile najpomembnejše novosti tistega časa skrite pod izjemno aerodinamično karoserijo. V primerjavi s prejšnjim modelom FCV smo zmanjšali sklad gorivnih celic in pod dno vozila vgradili dva vodikova rezervoarja. S tem sta se povečala tako kabina kot tudi prtljažni prostor in rezultat je zelo praktičen družinski avtomobil.

Udobje je spojeno z notranjostjo in ga občutite, ko se namestite v sedeže s prevlekami v japonskem dizajnu. Na dvojnem zaslonu na sredinski konzoli lahko upravljate razvedrilne funkcije ali vklopite navigacijski sistem z vodenjem 3D, podobno kot na pametnem telefonu. Sistem je bil zasnovan tako, da se hitro prilagodi pametnemu telefonu in omogoča prikaz aplikacij ter posredovanje informacij o vozilu nazaj pametnemu telefonu.

/

Pa vendar so največ uspeha požele prav izboljšane lastnosti na področju gorivnih celic. Z dvema vodikovima rezervoarjema je bilo mogoče brez škodljivih izpustov prevoziti razdaljo 700 km in ko so obiskovalci avtomobilskega salona ugotovili, da iz izpušnega sistema uhaja le voda, je konceptno vozilo FCV-R resnično pritegnilo njihovo pozornost.

/
Konceptno vozilo Toyota NS4

S konceptom NS4 smo predstavili vizijo hibridnih vozil plug-in na avtomobilskem salonu North American Auto Show leta 2012. Prikazati smo želeli novo usmeritev Toyotinih vozil za prihodnost, zato sta bili pri konceptu NS4 v ospredju varnost in izboljšana povezljivost.

/

Zunanjost na sprednjem delu zaznamujeta prepoznavna maska in oblikovan odbijač, vratna krila, ki se odpirajo nekoliko navzgor, pa omogočajo lažji vstop v vozilo. Pod karoserijo konceptnega vozila je bil vgrajen najsodobnejši hibridni plug-in pogonski sistem Hybrid Synergy Drive. Zaradi manjših in lažjih komponent se je zmanjšala skupna poraba goriva, izboljšale so se lastnosti pospeševanja, hkrati pa se je povečala razdalja, ki jo lahko prevozite v popolnoma električnem načinu.

Razkošje v notranjosti je vozniku zagotavljalo popolno doživetje večpredstavnostnih vsebin. Vmesnik v sredinski konzoli, ki je bil oblikovan po vzoru pametnih telefonov in se je lahko povezal z internetom, je omogočal popoln nadzor nad navigacijskim sistemom, predvajalnikom glasbe in drugimi sistemi v vozilu. Poleg tega ga je bilo mogoče povsem prilagoditi potrebam voznika, s čimer je izpolnil prav vsako njegovo željo.

Koncept NS4 pa je imel še eno odločilno prednost, in sicer na področju zaščite potnikov ter pešcev. Na osnovi najsodobnejših tehnologij je bil zasnovan nov sistem za predhodno zaznavanje trka, ki v kombinaciji z drugimi izboljšavami na področju varnosti vnaša novost v sistem za nadzor mrtvega kota in sistem prilagodljivih žarometov. Za izboljšano varnost pešcev se v primeru trka pokrov motorja na zadnjem delu nekoliko dvigne, s čimer se zmanjša tveganje za poškodbe glave.

/

Koncept NS4 je prvič prikazal številne napredne varnostne lastnosti in funkcije povezljivosti, ki bodo pri Toyoti na voljo že v bližnji prihodnosti.

Konceptno vozilo Toyota diji

Koncept Toyota diji je pojem prilagodljivega vozila dvignil na povsem novo raven na Avtomobilskem salonu v Ženevi leta 2012. Z njim smo želeli prikazati vizijo sveta, v katerem nismo le vedno bolj povezani z vozilom, ampak tudi vse bolj povezani med sabo prek vozil.

Vseeno pa ni šlo samo za zabavo. Tudi varnost smo vzeli resno. Vzpostavljena povezava z inteligentnim transportnim sistemom je zagotavljala varnost v vseh situacijah. Množica lokalnih varnostnih obvestil, ki jih voznik prejema od drugih vozil in prometne infrastrukture, mu omogoča, da hitreje opazi npr. vozila na nepreglednih križiščih.

/

Celotno karoserijo vozila pa bi bilo mogoče preprosto prilagoditi okusu voznika. Tako na zunanje kot notranje površine bi lahko namreč projicirali osebna sporočila in slike ter ustvarili povsem unikaten videz vozila.

Tudi v notranjosti so vam na voljo številne funkcije, s katerimi lahko vzdušje v potniškem prostoru prilagajate lastnemu počutju. Kot posebno zanimivost naj omenimo še holografski prikaz asistenta z navigacijskimi informacijami, ki deluje preko vmesnika za zvok, med tem ko so vse ostale navigacijske funkcije s pomočjo tehnologije za navidezno resničnost skoraj neopazno integrirane v projicirano vsebino.

V konceptnem vozilu diji ni volanskega obroča. Do številnih funkcij je mogoče dostopati na daljavo, kar pomeni, da jih je mogoče upravljati kar s pametnim telefonom. Povezava z omrežjem je poskrbela za stalno posodabljanje programske opreme za pogonski sklop ter nadzorne in večpredstavnostne sisteme v konceptnem vozilu diji.

Vseeno pa ni šlo samo za zabavo. Tudi varnost smo vzeli resno. Vzpostavljena povezava z inteligentnim transportnim sistemom je zagotavljala varnost v vseh situacijah. Množica lokalnih varnostnih obvestil, ki jih voznik prejema od drugih vozil in prometne infrastrukture, mu omogoča, da hitreje opazi npr. vozila na nepreglednih križiščih.

/

Če so vas vse te domiselne rešitve in lastnosti konceptnega vozila diji prepričale, preverite, kako smo jih nadgradili v konceptnem vozilu FV2, ki je bilo premierno prikazano na avtomobilskem salonu v Tokiu leta 2013.

Naš pravilnik o zasebnosti na spletni strani

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev.  Če se z uporabo piškotkov strinjate, lahko nemoteno nadaljujete z uporabo spletne strani, lahko pa si ogledate tudi nastavitve piškotkov.