Konstruktorski naslov svetovnih prvakov

FIA WEC za TOYOTA GAZOO Racing

Ekipa TOYOTA GAZOO Racing je na dramatični dirki 6 ur Spa Francorchampsa osvojila konstruktorski naslov svetovnih prvakov na vzdržljivostni seriji FIA World Endurance Championship (WEC) za sezono 2018/19.

Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima in Fernando Alonso so z dirkalnikom #8 TS050 HYBRID povečali svojo prednost v skupnem točkovanju vozniškega seštevka na 31 točk. Do konca sezone 2018/19 pa je ostala samo še ena dirka, na kateri je skupno na voljo 39 točk. Za omenjeni trio je to že četrta zmaga v sezoni. Zmagovito serijo pa so začeli prav na dirkališču v Spaju pred 12 meseci.

Mike Conway, Kamui Kobayashi in José María López so z dirkalnikom #7 TS050 HYBRID nadzorovali dirko v prvi polovici, zabeležili so tudi najhitrejši krog, potem pa so zaradi težav s senzorjem izgubili kar 11 minut, kar je na koncu zadoščalo za šesto mesto.

Tokratna dirka v Spa Francorchampsu je bila na neki način zgodovinska, saj je le nekaj minut po začetku dirke začelo snežiti. To je bilo sploh prvič, da je med dirko serije WEC snežilo. Tako so dirkalniki prve pol ure dirke vozili za varnostnim vozilom. Sicer pa je dirko z vodilnega položaja začel Mike Conway v dirkalniku #7.

Po 25 minutah se je povsem zjasnilo in Mike je dirko nadaljeval pred Rebellionovim dirkalnikom #3. Kmalu se je Sebastien Buemi z dirkalnikom #8 prebil na drugo mesto, v 19. krogu pa je prevzel vodstvo.

Potem ko je zaradi nesreče na dirkališče spet pripeljal varnostni avto, je za oba dirkalnika nastopilo nekaj dramatičnih trenutkov. Sébastien je moral zapeljati v bokse in dotočiti gorivo. Ker je bil vozni pas, ki vodi v bokse, v tistem trenutku zaprt, je imel zaradi pravil WEC na voljo le pet sekund za točenje goriva.

Mike, ki je porabil manj goriva, je lahko nekaj trenutkov normalno napolnil rezervoar in opravil zamenjavo pnevmatik. Sébastien je za nekaj trenutkov opravil svoj drugi postanek in na njem izgubil več kot minuto ter padel na deseto mesto.

A razburljivi del dirke se je pravzaprav šele začel. Sébastien se je z gladkimi gumami kmalu spet prebil na drugo mesto, po dveh urah pa je krmilo dirkalnika #7 prevzel Kamui, Fernando pa vodenje dirkalnika #8.

Po približno treh urah dirke je spet sledil dramatični preobrat, ko je Kamui, ki je imel v tistem trenutku približno 50 sekund prednosti, na svojem dirkalniku #7 zaznal težave s senzorjem. Zavil je v bokse, v katerih so mehaniki odpravili težavo, a jih je to kljub temu stalo precej časa. José je sicer nadaljeval dirko na 19. mestu z zaostankom štirih krogov.

Fernando je krmilo predal Kazukiju, ta pa je moral zaradi še ene snežne plohe spet zapeljati v boks in dirkalnik #8 opremiti s pnevmatikami za mokro stezo. Kmalu za tem je sledila še ena snežna nevihta s točo, zaradi katere je na progo za 25 minut spet zapeljal varnostni avtomobil.

V zadnji uri dirke se je José spet prebil na šesto mesto, Fernando pa je dirkalniku #8 priboril za več kot krog prednosti. Zaradi slabega vremena je tik pred koncem dirke na dirkališče spet zapeljal varnostni avto. Dirka se je končala nekaj minut pred predvidenim časom, saj so organizatorji zaradi ponovnega poslabšanja vremenskih razmer obesili rdeče zastave.

Ob koncu dirke je bil Fernando za volanom dirkalnika #8, več kot en krog pred Rebellionovim dirkalnikom #3 in dirkalnikom #11 SMP Racing. Kamui pa je z dirkalnikom #7 dirko končal na šestem mestu.

Ekipa se bo zdaj pripravljala na zadnjo dirko sezone. Dne 15. in 16. junija bo namreč na sporedu dirka 24 ur Le Mansa.

Hisatake Murata, vodja ekipe: »Čestitke vsem članom ekipe za osvojitev konstruktorskega naslova svetovnega prvaka. To je nagrada za večletno trdo delo. Tokrat smo dirkali v zelo težavnih razmerah. Žal mi je za fante iz dirkalnika #7, ki so bili res odlični na poti, vendar so jim težave s senzorjem preprečile sodelovanje v boju za zmago. Fantje v dirkalniku #8 so svojo nalogo opravili z odliko.

Vem, da spremljanje tako dramatične dirke ni preprosto. Kljub temu pa upam, da so navijači in člani ekipe, ki so nas prišli bodrit iz Kölna, uživali v naši predstavi. Zdaj se bomo v miru pripravili na zadnjo dirko sezone, ki bo junija v Le Mansu.«

/
TS050 HYBRID #7

Dirka: 6. mesto, 129 krogov, 8 postankov. Startni položaj: 1. Najhitrejši krog: 1 min 57.394 sek.

Mike Conway (TS050 HYBRID #7): »To je bila ena tistih dirk, na kateri smo v desetih minutah doživeli vse štiri letne čase. Žal smo zaradi tehnične težave izgubili več kot deset minut. Do tistega trenutka smo vodili, bili smo zelo hitri in vsi smo odlično opravljali svoje naloge. José in Kamui sta potem vozila izjemno in nam priborila nekaj mest. Glede na okoliščine smo dosegli razmeroma soliden rezultat.«

Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID #7): »Po taki dirki sem seveda razočaran, saj smo bili do trenutka tehničnih težav odlični na poti. Ampak take stvari se dogajajo. Potem smo se trudili po najboljših močeh, da smo si spet pridobili nekaj mest. A smo žal izgubili preveč časa, da bi lahko upali na uvrstitev na oder za zmagovalce. Seveda pa čestitam fantom iz dirkalnika #8 in vsem članom ekipe, ki so nam pomagali do konstruktorskega naslova.«

José María López (TS050 HYBRID #7): »Ker smo dali vse od sebe, pravzaprav sploh nisem razočaran. Pokazali smo, da smo najhitrejši, in to je dober občutek. Naredili smo vse, kar je bilo v naši moči, in pri tem nismo naredili nobene napake. Žal se tokrat ni izšlo. Seveda pa čestitam vsem članom ekipe za osvojitev konstruktorskega naslova in fantom iz dirkalnika #8 za zmago na tej nori dirki.«

TS050 HYBRID #8

Dirka: 1. mesto, 133 krogov, 9 postankov. Startni položaj: drugi.
Najhitrejši krog: 1 min, 58.056 sek

Sébastien Buemi (TS050 HYBRID #8): »Seveda smo veseli zmage, a to je bila dirka v zelo zahtevnih in nepredvidljivih vremenskih razmerah. Žal mi je za fante iz dirkalnika #7, ki so bili v prepričljivem vodstvu, ko so se jim primerile tehnične težave. Tudi mi smo imeli na začetku dirke nekaj smole, saj je bila za nekaj časa prekinjena naša radijska povezava z boksom. Presrečni smo zaradi osvojitve konstruktorskega naslova. In zdaj gremo v Le Mans in tudi tam imamo lepe možnosti za osvojitev naslova v vozniškem seštevku.«

Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID #8): »To je bila nora dirka v norem vremenu. Imeli smo tudi precej sreče, saj je dirkalnik #7 zaradi tehničnih težav izpadel iz boja za zmago. Tukajšnje težke razmere so odlična priprava za Le Mans. Osvojitev konstruktorskega naslova je velik dosežek. A z mislimi smo že v Le Mansu. Tam si bomo prizadevali za osvojitev naslova tudi v vozniškem seštevku.«

Fernando Alonso (TS050 HYBRID #8): »To gotovo ni bila lahka dirka, saj je vreme povzročilo kar precej težav. V čustvenem pomenu smo v teh šestih urah doživeli kar nekaj vzponov in padcev. A najpomembnejše je, da smo že dirko pred koncem sezone osvojili konstruktorski naslov. To je bila fantastična sezona in upam, da jo bomo v Le Mansu kronali tudi z naslovom v vozniškem seštevku.«

/

Več o tej temi

Legenda se vrača - Nova Toyota GR Supra je doživela svetovno premiero na letošnjem avtosalonu v Detroitu Legenda se vrača - Nova Toyota GR Supra je doživela svetovno premiero na letošnjem avtosalonu v Detroitu Povsem nova Toyota GR Supra, peta generacija tega legendarnega modela, je svetovno premiero doživela na North American International Auto Showu v Detroitu. To je tudi prvi globalni model GR, ki ga je proizvedel TOYOTA GAZOO Racing. ZMAGA! ZMAGA! V zadnji etapi relija Dakar 2019, ki se je končala v bližini Pisca v Peruju, je ekipa Toyota Gazoo Racing dosegla zgodovinsko zmago. S preventivno-varnostnim paketom Toyota Safety Sense (TSS) je opremljenih že več kot 10 milijonov vozil S preventivno-varnostnim paketom Toyota Safety Sense (TSS) je opremljenih že več kot 10 milijonov vozil Toyota Motor Corporation (Toyota) je objavila podatek o opremljenosti svojih vozil s preventivno-varnostnim paketom Toyota Safety Sense (TSS). Avtomobilski romantik, ki verjame v moč ekipe Avtomobilski romantik, ki verjame v moč ekipe Z Andrejem Jerebom se ob tem pogovoru seveda nisva srečala prvič. Na različnih prireditvah je bil on običajno za volanom kakšnega hitrega avtomobila, jaz pa na sovoznikovem sedežu, s širokim nasmehom.
Vaše nastavitve piškotkov

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev. Če se strinjate s tem, nadaljujte z uporabo te spletne strani ali pa si oglejte, kako spremeniti nastavitve piškotkov na tej povezavi.