Mirai naznanja začetek nove dobe vozil. Limuzina Mirai je z uporabo vodika, pomembnega vira za ustvarjanje električne energije v prihodnosti, okolju prijazna ter zagotavlja uporabnost in užitek pri vožnji, ki ju pričakujemo od vsakega avtomobila.

Vse, kar morate vedeti o našem novem vozilu na vodikov pogon

Limuzina Mirai – kar dobesedno pomeni »prihodnost« v japonskem jeziku – naznanja začetek nove dobe motornih vozil.
 
Limuzina Mirai, ki za proizvajanje električne energije uporablja vodik in oddaja samo vodo, ne ponuja samo izjemne okoljske učinkovitosti, ampak tudi vse, kar se pričakuje od avtomobila naslednje generacije: nemudoma prepoznavno obliko ter vznemirljivo doživetje vožnje, ki je posledica izjemne stabilnosti in vodljivosti (zaradi nizkega težišča) in tihega, a zmogljivega pospeševanja, ki ga zagotavlja elektromotor.

Tehnološka revolucija

Limuzina Mirai uporablja Toyotin sistem gorivnih celic (TFCS), ki združuje tako tehnologijo gorivnih celic kot tudi hibridno tehnologijo in vključuje Toyotin novi sklad gorivnih celic ter visokotlačna vodikova rezervoarja.

Kako deluje

Sistem TFCS je energetsko učinkovitejši od motorjev z notranjim zgorevanjem in med vožnjo ne oddaja ogljikovega dioksida ali škodljivih snovi. Vozniki lahko pričakujejo enako raven uporabnosti kot pri vozilih z bencinskim motorjem, velik doseg in približno triminutno napajanje z vodikom.
 
Sistem obsega komponente, ki so jih razvili pri Toyoti, vključno s Toyotinim skladom gorivnih celic, pretvornikom navzgor za gorivne celice in visokotlačnima vodikovima rezervoarjema.

/
Kaj ponuja

Novi Toyotin sklad gorivnih celic doseže največjo moč 114 kW (155 KM) in največjo močnostno gostoto 3,1 kW/l na svetu (2,2-krat večjo kot pri prejšnjem Toyotinem modelu FCHV-adv, na voljo za poslovni najem v omejenem obsegu).
 
Nov, kompakten in izjemno učinkovit visokozmogljiv pretvornik je bil razvit za povečanje moči v Toyotinem skladu gorivnih celic na 650 voltov. S povečanjem napetosti je bilo mogoče zmanjšati elektromotor in število gorivnih celic v Toyotinem skladu gorivnih celic ter tako zagotoviti manjši, a zmogljivejši sistem Toyotinih gorivnih celic in s tem znižati stroške sistema.

Vrhunska vodljivost in tiho delovanje

Zmogljiv Toyotin sklad gorivnih celic in optimalen nadzor energije v baterijah poganjata elektromotor in zagotavljata izjemno odzivnost pri vseh hitrostih. Tako se navor ob prvem dotiku stopalke za plin takoj poveča, čemur sledi močno in gladko pospeševanje.
 
Vodljivost, stabilnost in udobje med vožnjo so izboljšali z namestitvijo glavnih komponent, kot so Toyotin sklad gorivnih celic in visokotlačna vodikova rezervoarja, na sredino dna vozila, s čimer so dosegli nizko težišče in optimalno porazdelitev teže med sprednjim in zadnjim delom vozila, ter z izjemno togo karoserijo, ki je na zadnjem vzmetenju še bolj toga.

Pokrov podvozja v enem kosu in aerodinamično zasnovane konturne luči poskrbijo za zmanjšanje zračnega upora in porabe goriva ter prispevajo k boljši vodljivosti in stabilnosti. Aerodinamična krilca na strani kombiniranih zadnjih luči izboljšajo stabilnost pri vožnji naravnost.
 
Tiho vožnjo zagotavljajo električni pogon pri vseh hitrostih, manjši hrup vetra, popolna zatesnitev vseh delov karoserije in akustično izolacijski materiali, ki so optimalno razporejeni po kabini, vključno z vetrobranskim steklom in vsemi bočnimi stekli, ki zmanjšujejo hrup.
 
Način za pomoč pri zaviranju učinkovito izrablja regenerativno zaviranje in izboljša učinkovitost zavor, ko želi voznik znatno zmanjšati hitrost vozila, na primer med dolgimi spusti.

Prihodnost je v vodiku

Potreba po alternativi fosilnim gorivom je očitna in nujna. Pri Toyoti verjamemo, da je vodik gorivo prihodnosti. Gre za element, ki je v vesolju na voljo v izobilju. Najdemo ga skoraj povsod, tako v vodi kot v rastlinah. Z njim že lahko zagotavljamo dovolj energije za naše domove in zgradbe. Zdaj pa je napočil čas, da ga uporabimo tudi kot gorivo v avtomobilski industriji.

Kemična reakcija

Pri črpanju vodika v vozilo Mirai plin potuje in se shrani v rezervoarja za gorivo z ogljikovim filtrom. Pri gibanju se prek sprednjih dovodnih mrež v sklad gorivnih celic dovaja zrak, vodik pa se dovaja iz rezervoarjev. Pri tem gre vsak element skozi kemično reakcijo, pri čemer se proizvaja električna energija, ki poganja vozilo. Ko pritisnete stopalko za plin, se električna energija iz sklada gorivnih celic prenese v motor – in morda veste, kaj je edini stranski proizvod tega procesa sklada gorivnih celic? Voda, ki preprosto odteče skozi izpušno cev.

/

Limuzina Mirai bo od septembra 2015 na voljo na izbranih evropskih trgih (Združeno kraljestvo, Nemčija in Danska).
 
Prihodnost je tukaj in imenuje se Mirai ...

Slike
 
Naš pravilnik o zasebnosti na spletni strani

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev.  Če se z uporabo piškotkov strinjate, lahko nemoteno nadaljujete z uporabo spletne strani, lahko pa si ogledate tudi nastavitve piškotkov.