1. Discover Toyota
  2. Environmental sustainability
  3. 4 r's for a better earth
  4. Recycle

Recikliranje

Zmanjševanje količine uporabljenih surovin pomeni manjši vpliv na okolje

V sodobnem svetu se pojavljajo vedno bolj premišljene in učinkovite metode recikliranja, ki pomagajo pri zmanjševanju povpraševanja po naravnih virih, hkrati pa prispevajo tudi k zmanjševanju količine odpadkov, ki jih ustvarjamo. Zavedamo se velike vrednosti recikliranja, ki nam pomaga pri varovanju okolja z zmanjšanjem povpraševanja po naravnih virih in zmanjšanjem količine odpadkov, ki jih ustvarimo in jih ni mogoče ponovno uporabiti. Naša vozila oblikujemo z uporabo delov in materialov, ki jih je mogoče ponovno uporabiti, ne glede na to, ali so predelani za proizvodnjo, reciklirani ali uporabljeni na popolnoma drugačen način, na primer kot alternativni vir energije.

V skladu z evropsko zakonodajo moramo zagotoviti, da je naša vozila mogoče vsaj 85-odstotno reciklirati in 95-odstotno obnoviti. Vendar gremo še dlje, saj si prizadevamo, da bi bil ta postopek čim bolj preprost in učinkovit. Pobude, kot sta označevanje delov in aktivno sodelovanje s specializiranimi partnerji, uporabljamo za odkrivanje še boljših načinov recikliranja vozil prihodnosti.

 

Recikliranje vozil

Učinkovite načine za recikliranje naših vozil iščemo že od sedemdesetih let, še preden je zakonodaja to zahtevala. Trenutna evropska direktiva zahteva, da vsi proizvajalci avtomobilov reciklirajo svoja vozila, kole ta končajo svojo življenjsko dobo, na primer zaradi poškodb in nesreč, ali kadar postanejo neekonomični ali jih je tehnično nemogoče popraviti.

Vozila Toyota in Lexus slovita po svoji dolgotrajni kakovosti, zato do reciklaže pogosto pride, šele ko so vozila že precej stara. Od 1. januarja 2015 je treba 85 % vsakega vozila ponovno uporabiti ali reciklirati, 95 % pa predelati. Postopek bo določil dele, ki jih je mogoče ponovno uporabiti. V to skupino spadajo motor, akumulator, alternatorji in krmilni sistemi. Tekočine, plini ter drugi materiali in deli se bodo varno zbirali in po potrebi reciklirali. Odvzeta kovinska telesa se pogosto stisnejo in pošljejo na drobljenje.

Po tem postopku lahko za ponovno uporabo ločimo različne vrste kovin, pri čemer ostane le razmeroma majhna količina ostankov. Da bi spodbudili odgovorno in učinkovito odstranjevanje vozil, smo po Evropi ustanovili pooblaščene centre za demontažo, kjer lahko vozila Toyota in Lexus odpeljemo na recikliranje. Na tej povezavi lahko izveste, kje so ti v vaši državi, in več o tem, kako reciklirati avto.

 

 

Recikliranje hibridov

S poskusnim projektom odstranjevanja 150 prototipov Prius Plug-in, ki so bili uporabljeni za pilotni sistem zakupa avtomobilov v Evropi, smo sodelovali s podjetjem Groupe Comet, specializiranim podjetjem za drobljenje vozil s sedežem v Belgiji. Želeli smo izmeriti učinkovitost celotnega postopka recikliranja. Izkušnje, ki smo jih pridobili, nam pomagajo, da še naprej dosegamo 95-odstotno stopnjo recikliranja / predelave za prihodnja vozila.

Prva stopnja postopka je odstranjevanje vseh tekočin, goriva in morebitnih nevarnih komponent, kot so baterije in zračne blazine. Nato se odstranijo vsi deli, ki jih je mogoče reciklirati, na primer pnevmatike in katalizator. Demontaža se nadaljuje z odstranitvijo hibridne baterije. V primeru modela Prius Plug-in Hybrid gre za litij-ionski tip, ki uporablja enako vrsto napajalne tehnologije kot baterija za pametni telefon ali prenosnik, zato ga v obdelavo posredujemo našemu strokovnemu partnerju Umicore.

Enostavnješe razstavljanje

Olajšanje razstavljanja vozila na dele po koncu njegove življenjske dobe pomaga zmanjšati emisije ogljika v življenjskem ciklu in omogoča učinkovitejše recikliranje nekaterih uporabnih materialov, ki jih vsebuje. Naša vozila oblikujemo z mislijo na demontažo, na primer z ustvarjanjem utorov v obliki črke V na mestih nadgradnje, kjer je pritrjena armaturna plošča, kar olajša odstranitev.

Nekatere dele označimo tudi s simbolom za enostavno demontažo, s katerim jasno pokažemo, kje jih je mogoče najlažje razstaviti in razvrstiti v različne tokove materialov za recikliranje. Informacije o najboljši praksi razstavljanja so na voljo prek Mednarodnega informacijskega sistema za razstavljanje (www.idis2.com).

 

Drobljenje

Karoserije avtomobilov, iz katerih so odstranjeni vsi sestavni deli in odstranjene vse nevarne snovi zdrobimo s posebnimi stroji. Nato zdrobljen material lahko obdelamo, da ločimo različne vrste kovin in nekovinskih snovi, kot sta plastika in steklo. Večino tega materiala je mogoče ponovno uporabiti v številnih industrijskih aplikacijah. Iz predelane plastike iz naših vozil smo med drugim izdelali klopi za piknike, ki jih uporabljamo na našem evropskem sedežu.

Tehnologije po drobljenju

Pilotni poskus drobljenja je dosegel 91,2-odstotno stopnjo recikliranja materialov in 96,9-odstotno stopnjo predelave, vključno z rekuperacijo energije. Ti rezultati kažejo, da je cilj 95-odstone reciklaža mogoče doseči. Glavne zasluge za to ima premišljena zasnova modela Prius Plug-in Hybrid, poleg tega pa tudi kakovostne tehnologije in oprema, ki jih uporabljajo pri Groupe Comet.

Kako maksimiziramo naše postopke reciklaže?

Odkrijte več