Slovar

  • Sistem proti blokiranju koles pri zaviranju (ABS)
    Zapri
    Sistem proti blokiranju koles pri zaviranju (ABS)

    Sistem proti blokiranju koles pri zaviranju (ABS)

    Vozilo brez sistema ABS lahko ob nenadnem močnem zaviranju na spolzkem cestišču začne drseti ali pa se celo zavrti. Voznik lahko izgubi nadzor nad vozilom, saj kolesa zaradi močnega zaviranja zablokirajo, upravljanje z volanom pa postane občutno oteženo. Da bi se voznik temu izognil, mora večkrat zaporedoma izmenoma pritisniti in popustiti zavorno stopalko. Takšnemu zaviranju pravimo tudi zaporedno zaviranje.

  • Aktivni sistem proti zdrsu pogonskih koles (A-TRC)
    Zapri
    Aktivni sistem proti zdrsu pogonskih koles (A-TRC)

    Aktivni sistem proti zdrsu pogonskih koles (A-TRC)

    Aktivni sistem proti zdrsu pogonskih koles (A-TRC) omogoča odličen oprijem in dober prenos moči tudi na spolzkem cestišču.

  • Klimatska naprava
    Zapri
    Klimatska naprava

    Klimatska naprava

    Toyotine klimatske naprave omogočajo prijetno vožnjo ne glede na to, kam se odpravite. Zrak potuje skozi filter klimatske naprave in nato po kabini samodejno zaokroži brez vonja, prahu ali cvetnega prahu. Tako je zrak v potniški kabini vedno čist in primerno ohlajen ali ogret, da nudi največje udobje, saj za nastavljanje temperature, prezračevanja in hlajenja skrbi termostat. Nadzorna plošča klimatske naprave je ergonomsko oblikovana ter omogoča uravnavanje hlajenja, vlažnosti in zarositve stekel.

  • Vzvratno ogledalo s funkcijo samodejne zatemnitve
    Zapri
    Vzvratno ogledalo s funkcijo samodejne zatemnitve

    Vzvratno ogledalo s funkcijo samodejne zatemnitve

    Toyotino elektrokromatsko notranje vzvratno ogledalo s funkcijo samodejne zatemnitve voznika razbremeni pri vožnji ponoči. Ogledalo prilagodi stopnjo odsevnosti glede na razliko med količino svetlobe zadnjih in notranjih luči. Poleg tega funkcija samodejne zatemnitve samodejno zmanjša stopnjo odseva žarometov vozil za vami in vaše oči ostanejo spočite.

  • Sistem za samodejno prilagajanje glasnosti (ASL)
    Zapri
    Sistem za samodejno prilagajanje glasnosti (ASL)

    Sistem za samodejno prilagajanje glasnosti (ASL)

    Sistem za samodejno prilagajanje glasnosti (ASL) prilagaja glasnost in frekvenčni spekter avdiosistema glede na hitrost vozila in hrup vetra. Med vožnjo lahko zato vedno uživate v enaki kakovosti zvoka.

  • Samodejni izklop diferenciala (ADD)
    Zapri
    Samodejni izklop diferenciala (ADD)

    Samodejni izklop diferenciala (ADD)

    Sistem za samodejni izklop diferenciala (ADD) samodejno prekine prenos moči na sprednji kolesi, kadar med vožnjo iz štirikolesnega pogona preklopite na dvokolesni pogon.

  • Sistem za aktivno regulacijo višine vzmetenja
    Zapri
    Sistem za aktivno regulacijo višine vzmetenja

    Sistem za aktivno regulacijo višine vzmetenja

    Sistem za aktivno regulacijo višine vzmetenja (AHC)

    Ob vklopu lahko sistem AHC dvigne podvozje vozila do 50 mm in s tem omogoči dovolj veliko razdaljo od tal za vožnjo po neutrjenemu terenu. Ima tri nivoje nastavitve: visoko, srednjo in nizko.

  • Pomoč pri zaviranju v sili (B/A)
    Zapri
    Pomoč pri zaviranju v sili (B/A)

    Pomoč pri zaviranju v sili (B/A)

    Toyotin sistem za pomoč pri zaviranju v sili (B/A) je na voljo takrat, ko ga potrebujete. Ko v primeru nevarnosti voznik nenadoma močno zavira, računalnik to zazna in po potrebi samodejno poveča zavorno moč. Tako pomaga vozniku varneje ustaviti vozilo.

  • Zmečkljive cone karoserije
    Zapri
    Zmečkljive cone karoserije

    Zmečkljive cone karoserije

    Toyotini avtomobili imajo sodobne sprednje in zadnje zmečkljive cone, ki v primeru trka absorbirajo kar največ sile. Po trku se vsa ostala energija razprši preko celotne karoserije. Takšna sodobna zgradba karoserije omogoča čim manjše deformacije potniškega prostora.

  • Dizelski motor z neposrednim vbrizgom in tehnologijo skupnega voda (D-4D)
    Zapri
    Dizelski motor z neposrednim vbrizgom in tehnologijo skupnega voda (D-4D)

    Dizelski motor z neposrednim vbrizgom in tehnologijo skupnega voda (D-4D)

    Toyotin dizelski motor D-4D z vbrizgom goriva neposredno v valje motorja in tehnologijo dovoda goriva do valjev preko skupnega voda napoveduje vznemirljivo generacijo čistih in sodobnih dizelskih motorjev. Motor D-4D uporablja visokotlačno črpalko in cevi skupnega voda, preko katerih pod visokim tlakom dovaja gorivo do valjev.

  • Zmanjševanje emisij trdih delcev in dušikovih oksidov (DPNR)
    Zapri
    Zmanjševanje emisij trdih delcev in dušikovih oksidov (DPNR)

    Zmanjševanje emisij trdih delcev in dušikovih oksidov (DPNR)

    "Zmanjševanje emisij trdih delcev in dušikovih oksidov (DPNR)

    Sistem za zmanjševanje emisij trdih delcev in dušikovih oksidov (DPNR) V primerjavi z drugimi dizelskimi motorji istega razreda proizvede motor s sistemom DPNR najnižjo količino kombiniranih emisij dušikovih oksidov (NOx) in trdih delcev. Vrednosti so občutno pod mejami, ki jih določa standard Euro IV iz leta 2005."

  • Elektronski sistem za razporeditev zavorne moči (EBD)
    Zapri
    Elektronski sistem za razporeditev zavorne moči (EBD)

    Elektronski sistem za razporeditev zavorne moči (EBD)

    Za povečanje moči ustavljanja Toyotin elektronski sistem za razporeditev zavorne moči (EBD) samodejno prilagodi zavorno moč vsakega kolesa posebej. S tem močno zmanjša zavorno pot, vozilo pa obenem ohranja stabilnost tudi pri močnem zaviranju in zavijanju.

  • Varnostni pasovi ELR (z omejevalnikom zatezne sile in varnostno zaporo)
    Zapri
    Varnostni pasovi ELR (z omejevalnikom zatezne sile in varnostno zaporo)

    Varnostni pasovi ELR (z omejevalnikom zatezne sile in varnostno zaporo)

    Oba sprednja sedeža sta opremljena s tritočkovnimi varnostnimi pasovi z napenjalniki, ki v primeru trka varnostni pas nemudoma zategnejo, ter z mehanizmom za omejevanje zatezne sile, ki popusti zateg varnostnega pasu, ko ta doseže določeno vrednost.

  • Evropski predpisi o emisijah izpušnih plinov
    Zapri
    Evropski predpisi o emisijah izpušnih plinov

    Evropski predpisi o emisijah izpušnih plinov

    V Evropi morajo vsi novi modeli avtomobilov prestati številne z zakonom določene tehnične teste, s katerimi se preveri, ali avtomobil z zmanjševanjem stopnje onesnaževanja prispeva k čistejšemu okolju. Ti testi temeljijo na predpisih o izpušnih plinih, ki so se od zgodnjih devetdesetih let prejšnjega stoletja precej zaostrili. Emisijski standardi izpušnih plinov so znani kot Euro I (od leta 1992 naprej), Euro II (od leta 1996 naprej), Euro III (od leta 2000 naprej) in Euro IV (od leta 2005 naprej).

  • Električni sistem proti zdrsu pogonskih koles (E-TRC)
    Zapri
    Električni sistem proti zdrsu pogonskih koles (E-TRC)

    Električni sistem proti zdrsu pogonskih koles (E-TRC)

    Električni sistem proti zdrsu pogonskih koles (E-TRC) samodejno zmanjša moč motorja, kadar zazna, da se je med pospeševanjem pogonsko kolo zavrtelo v prazno. Prav tako prilagaja zavorni tlak in pomaga ponovno vzpostaviti oprijem koles ter omogoča enostavnejše pospeševanje in zaviranje.

  • Evropski program ocenjevanja novih avtomobilov (Euro-NCAP)
    Zapri
    Evropski program ocenjevanja novih avtomobilov (Euro-NCAP)

    Evropski program ocenjevanja novih avtomobilov (Euro-NCAP)

    Euro-NCAP oziroma Evropski program ocenjevanja novih avtomobilov je organizacija, ki nudi kupcem avtomobilov realno in neodvisno oceno varnosti nekaterih najbolj prodajanih avtomobilov v Evropi.

    Po zakonu morajo vsi novi avtomobili prestati določene varnostne teste, s katerimi dokažejo, da izpolnjujejo najnižje standarde varnosti. Program Euro-NCAP pa vzpodbuja proizvajalce k preseganju minimalno zahtevanih standardov varnosti. Toyotina zavezanost kakovosti in varnosti zagotavlja v skladu s programom Euro-NCAP visoke ocene vseh njihovih avtomobilov, nekateri pa so dosegli celo najvišjo oceno – pet zvezdic.

    V okviru programa Euro-NCAP se izvajajo trije različni preizkusni trki za izračun ocene varnosti odraslih potnikov. Čelni trk se izvede pri 64 km/h; vozilo se zaleti v rahlo zamaknjeno zmečkljivo oviro, bočni trk se izvede pri hitrosti 48 km/h, test trka v drog pa pri 29 km/h. Testi varnosti peščev se izvajajo pri hitrosti 40 km/h.

    Novembra leta 2003 so uvedli dodatno ocenjevanje varnosti otrok, ki prav tako temelji na zvezdicah. To ocenjevanje je namenjeno avtomobilom, v katere se lahko namestijo otroški sedeži, ki jih je priporočil proizvajalec. Ocena je odvisna od navodil za pritrditev otroškega sedeža v vozilo, možnosti varne namestitve in od tega, kako dobro zaščito nudijo otroku pri čelnem in bočnem trku.

    Toyotinim strankam je pomembno, da imajo na voljo zanesljivo in nepristransko oceno o varnosti različnih modelov vozil, prav to pa Euro-NCAP tudi zagotavlja.

  • Ravne plošče na dnu vozila za boljšo aerodinamiko vozila
    Zapri
    Ravne plošče na dnu vozila za boljšo aerodinamiko vozila

    Ravne plošče na dnu vozila za boljšo aerodinamiko vozila

    Toyota je idejo za uporabo ravnih plošč na dnu vozila povzela po svojih dirkalnikih Formule 1 in s tem omogočila boljše vozne zmogljivosti svojih avtomobilov. Toyotine ravne plošče za zaščito avtomobilskega dna ščitijo karoserijo in podvozje avtomobila ter pomagajo ustvariti manjši količnik zračnega upora. Vrtinčenje zraka pod vozilom se s tem zmanjša na minimum. Plošče so računalniško načrtovane in razvite zato, da povečajo stabilnost avtomobila pri visokih hitrostih.

  • Navigacijski sistem Full Map
    Zapri
    Navigacijski sistem Full Map

    Navigacijski sistem Full Map

    Toyotin navigacijski sistem Full Map deluje v povezavi s sateliti GPS in vsebuje barvne zemljevide evropskih držav na enem DVD-ju. Navodila navigacijskega sistema lahko prikažete na 7-palčnem LCD-zaslonu z upravljanjem na dotik ali pa jih poslušate preko glasovnega vmesnika. Za še večje udobje sprejema sistem prometne informacije preko funkcije RDS-TMC, ki jo podpirajo radijske postaje v večini evropskih držav. Tako boste potovali po optimalnih poteh in se izognili prometnim zastojem. Glasovno usmerjanje je na voljo v osmih jezikih: angleščini, nemščini, francoščini, nizozemščini, italijanščini, danščini, švedščini in španščini. Preberite več o navigacijskem sistemu Turn-By-Turn.

  • Sistem za pomoč pri speljevanju na strmini (HAC)
    Zapri
    Sistem za pomoč pri speljevanju na strmini (HAC)

    Sistem za pomoč pri speljevanju na strmini (HAC)

    "Model Land Cruiser je prvo vozilo na svetu, ki je opremljeno s sistemom HAC. Sistem HAC omogoča varno in zanesljivo speljevanje na strmih in drsečih pobočjih, zazna pa tudi, če začne vozilo drseti navzdol po strmini. Sistem HAC zazna pomanjkanje oprijema na enem ali več kolesih in takoj vključi sistem proti zdrsu koles, dokler se spet ne vzpostavi potreben oprijem. Sistem deluje tako, da vključi zavore pri tistih kolesih, ki imajo oprijem, dokler tudi kolesa, ki so se zavrtela v prazno, ne dobijo dovolj oprijema. Voznik lahko tako spelje, ne da bi pri tem izgubil nadzor nad vozilom."

  • Ksenonski žarometi s plinskim razelektrenjem (HID)
    Zapri
    Ksenonski žarometi s plinskim razelektrenjem (HID)

    Ksenonski žarometi s plinskim razelektrenjem (HID)

    Namesto klasičnih halogenskih žarnic so v žarometih nameščene ksenonske žarnice, ki imajo daljšo življenjsko dobo. Poleg tega porabijo manj električne energije in oddajajo več kot dvakrat toliko svetlobe kot navadne avtomobilske žarnice, njihovo belo svetlobo pa je lažje natančno usmeriti v snop, ki ne moti ali slepi ostalih voznikov.

  • Inteligentna pomoč pri parkiranju
    Zapri
    Inteligentna pomoč pri parkiranju

    Inteligentna pomoč pri parkiranju

    Ko parkirate na območjih, kjer je na voljo le malo prostora, vam priskoči na pomoč inteligentna pomoč pri parkiranju (IPA). Ta preko kamere, nameščene na zadku vozila, premeri razpoložljiv prostor, kjer želite parkirati. Nato vnesete nekaj podrobnosti in vozilo bo samodejno parkiralo na želeno mesto, vam pa preostane le še upravljanje zavorne stopalke.

  • Pritrditvena mesta za otroške sedeže ISOfix
    Zapri
    Pritrditvena mesta za otroške sedeže ISOfix

    Pritrditvena mesta za otroške sedeže ISOfix

    Leta 1990 je bil predstavljen standardni sistem za pritrjevanje otroškega sedeža v avtomobile, ki naj bi pomagal pri zmanjševanju tveganja poškodb otrok v avtomobilih. Sistem je znan pod imenom ISOfix, njegovi cilji pa so: izboljšati nezadovoljivo pritrjevanje otroških sedežev; zagotoviti standardne, univerzalne načine privezovanja otroških sedežev in otroka; izboljšati dinamične lastnosti pritrditve otroških sedežev. Zdaj imajo vsa Toyotina vozila, ki so pripravljena za nameščanje otroških sedežev, vgrajena pritrditvena mesta ISOfix. Toyotin sistem za privezovanje otrok in sedeža (CRS) je opremljen z vrhunskimi pasovi, ki pomagajo preprečevati prevračanje otroškega sedeža v primeru trka.

  • Delna samodejna zapora diferenciala (LSD)
    Zapri
    Delna samodejna zapora diferenciala (LSD)

    Delna samodejna zapora diferenciala (LSD)

    Delna samodejna zapora diferenciala (LSD) izboljša vozne zmogljivosti in stabilnost med vožnjo skozi zavoje ter oprijem s podlago pri vožnji po spolzkem terenu.

  • Ventil za zaznavanje obtežitve in uravnavanje zavorne moči (LSPV)
    Zapri
    Ventil za zaznavanje obtežitve in uravnavanje zavorne moči (LSPV)

    Ventil za zaznavanje obtežitve in uravnavanje zavorne moči (LSPV)

    Sistem LSPV samodejno uravnava učinkovitost zadnjih zavor v skladu s spremembami obremenitve in tako optimalno razporeja zavorno moč med sprednjimi in zadnjimi zavorami.

    Sistem prepoznava spremembe obremenitve vozila zaradi naloženega tovora in v skladu z obremenitvijo upravlja z zavorno močjo zadnjih zavor. Ko je vozilo bolj obremenjeno, sistem LSPV poviša zavorni tlak v sistemu zadnjih zavor in tako optimalno razporedi zavorno moč med sprednje in zadnje zavore, kar zagotovi najboljšo zavorno zmogljivost v vseh lokalnih pogojih.

     

     

  • Vzmetenje z McPhersonovimi vzmetnimi nogami
    Zapri
    Vzmetenje z McPhersonovimi vzmetnimi nogami

    Vzmetenje z McPhersonovimi vzmetnimi nogami

    Kombinacija štirih McPhersonovih vzmetnih nog (izumil jih je Earle S. McPherson) z dodatnimi vodili spredaj in dvojnimi vodili zadaj pripomore k večji varnosti. Ta oblika neodvisnega vzmetenja omogoča odlično stabilnost in vodljivost vozila za še večji nadzor in zaupanje v sposobnosti vozila v vseh voznih razmerah. Hkrati zmanjšuje udarce in sunke ter omogoča boljšo, udobnejšo vožnjo.

  • Večinformacijski zaslon
    Zapri
    Večinformacijski zaslon

    Večinformacijski zaslon

    Toyotin večinformacijski zaslon nudi vse pomembne podatke o motorju in vožnji ter vam omogoča, da upravljate avdiosistem zgolj z dotikom svojih prstov. Ergonomska oblika in položaj na sredinski konzoli omogočata, da se lahko voznik osredotoči le na cesto, pri tem pa mu zaslon nudi naslednje podatke: povprečno hitrost vozila, čas, dolžino prevožene poti, trenutno in povprečno porabo goriva, zunanjo temperaturo, funkcije avdiosistema (radio, predvajanje kaset in CD-jev).

  • Menjalnik MultiMode
    Zapri
    Menjalnik MultiMode

    Menjalnik MultiMode

    Menjalnik MultiMode s samodejnim nadzorom sklopke omogoča menjavo med ročnim in samodejnim prestavljanjem. Deluje v treh načinih: M – sekvenčni ročni način prestavljanja, E – samodejno prestavljanje in Es – hitrejši (športni) način samodejnega prestavljanja.

  • Merilniki Optitron
    Zapri
    Merilniki Optitron

    Merilniki Optitron

    Merilniki Optitron so oblikovani tako, da nudijo čisto sliko in zmanjšujejo utrujenost oči. Ergonomsko* prilagojeni merilniki uporabljajo posamične LED-diode na vsakem opozorilnem simbolu in kazalcu, kar se zelo razlikuje od običajnega načina osvetljevanja. Merilniki Optitron so izjemno lahko berljivi in pregledni, kar zmanjša utrujenost oči ne glede na svetlobne razmere vožnje, zato se voznik lažje osredotoči na cesto.

  • Sistem za pomoč pri parkiranju Park Assist
    Zapri
    Sistem za pomoč pri parkiranju Park Assist

    Sistem za pomoč pri parkiranju Park Assist

    Pomoč pri parkiranju je na voljo pri modelih, ki so opremljeni z navigacijskim sistemom Full Map. Ta napredna tehnologija skorajda izniči stres, ki ga voznik običajno doživlja pri manevriranju po ozkih parkirnih mestih. Ko prestavite v vzvratno prestavo, majhna kamera, ki je vgrajena v vrata prtljažnega prostora, prikaže sliko za vozilom na 7-palčnem zaslonu navigacijskega sistema in vam pomaga pri manevriranju.

  • Potniška varnostna kletka
    Zapri
    Potniška varnostna kletka

    Potniška varnostna kletka

    Toyotina vozila zagotavljajo optimalno absorpcijo energije, ki nastane pri trku, celo v primeru hujših prometnih nesreč. Skozi celoten proces nastanka novega vozila potekajo računalniško modeliranje in zahtevna testiranja, katerih cilj je zagotoviti varno strukturo vozila. Rezultat vsega je močna in trdna avtomobilska karoserija, ki je sposobna prenesti tudi močnejše trke, ne glede na to, ali gre za trk v sprednji ali zadnji del vozila ali pa za bočni trk.

  • Kratki previsi
    Zapri
    Kratki previsi

    Kratki previsi

    "Toyotini inženirji za kar najboljše vozne lastnosti poskrbijo s kratkimi previsi karoserije. Uporabljajo dizajn dirkalnih avtomobilov s kratkimi previsi, ki preprečujejo, da bi teža karoserije, ki štrli čez sprednjo in zadnjo os, vplivala na vozne lastnosti. Previsi so konci vozila, ki štrlijo čez osi. Sprednji previs je del avtomobila od nosu do sredine sprednje osi, zadnji previs pa sega od sredine zadnje osi do zadka vozila. "

  • Sekvenčni ročni menjalnik (SMT)
    Zapri
    Sekvenčni ročni menjalnik (SMT)

    Sekvenčni ročni menjalnik (SMT)

    Sekvenčni ročni menjalnik omogoča prestavljanje brez uporabe sklopke. Ta napredna tehnologija, ki so jo sprva razvili za dirkalnike Formule 1, omogoča vozniku, da se med prehitevanjem in vožnjo skozi ovinke osredotoči le na pospeševanje, zaviranje in idealno linijo vožnje. Medtem ko senzorji in računalnik upravljajo z menjalnikom, sekvenčni ročni menjalnik s pomočjo hidravlične enote samodejno stisne sklopko, elektronska stopalka za plin pa omogoči izbiro pravilne prestave pri določeni hitrosti. Voznik prestavlja s kromirano prestavno ročico, ki jo premika naprej ali nazaj, oziroma z gumbi za prestavljanje, ki so po želji nameščeni na volanski obroč.

  • Sistem za dodatno varnost z zračnimi blazinami (SRS)
    Zapri
    Sistem za dodatno varnost z zračnimi blazinami (SRS)

    Sistem za dodatno varnost z zračnimi blazinami (SRS)

    V trenutku trčenja se sistem zračnih blazin bliskovito napihne in poleg varnostnega pasu (ki ga poznamo kot osnovni varnostni sistem) dodatno ublaži udarec voznika ob volan ali sopotnika ob armaturno ploščo. Sistem se aktivira z računalniško nadzorovanim signalom, ki ga sprožijo senzorji ob trku.

  • SuperECT
    Zapri
    SuperECT

    SuperECT

    Toyotin menjalnik SuperECT z elektronskim nadzorom prestavljanja samodejno prestavi glede na hitrost in pospeševanje vozila. Z menjalnikom SuperECT ni potrebe po nenehnem prestavljanju, kar zmanjšuje stres pri mestni vožnji in na ovinkastih podeželskih cestah. Pri menjalniku SuperECT se prestavljanje izvede s pomočjo pretvornika navora, ki nadomešča klasično sklopko. Deluje tako, da istočasno povezuje in prekinja povezavo med motorjem in pogonskimi kolesi ter prestavi v prestavo, ki je primerna trenutni hitrosti vozila. Ta način zmanjša čas prestavljanja in izniči občutek »zamujanja«, ki ga poznamo pri predhodnih samodejnih menjalnikih.

  • Toyotino elektronsko uravnavano vzmetenje (TEMS)
    Zapri
    Toyotino elektronsko uravnavano vzmetenje (TEMS)

    Toyotino elektronsko uravnavano vzmetenje (TEMS)

    Toyotino elektronsko uravnavano vzmetenje pri modelu Land Cruiser ohranja stabilnost pri vožnji skozi ovinke s prenosom obremenitve vozila na zunanjo stran.

  • Toyotin hibridni sistem (THS)
    Zapri
    Toyotin hibridni sistem (THS)

    Toyotin hibridni sistem (THS)

    Toyotin hibridni sistem (THS) je inovativen in okolju prijazen pogonski sistem, ki združuje bencinski motor s tehnologijo VVT-i in kompakten elektromotor brez škodljivih emisij, z njima pa upravlja inteligenten nadzorni sistem. Nagrajeni sistem THS zmanjšuje okolju škodljive emisije HC, CO in NOx celo do 70 % in tako zmanjšuje emisije CO2, ki vplivajo na globalno segrevanje ozračja, skoraj za polovico. Oglejte si simulacijo delovanja sistema THS.

  • Sistem proti zdrsu pogonskih koles (TRC)
    Zapri
    Sistem proti zdrsu pogonskih koles (TRC)

    Sistem proti zdrsu pogonskih koles (TRC)

    Ko sistem TRC med pospeševanjem zazna zdrs pogonskih koles, samodejno zmanjša moč motorja, dokler kolesa spet ne dobijo oprijema. S tem zagotovi učinkovitejši prenos moči prek koles na cesto, varčuje z gorivom, podaljša življenjsko dobo pnevmatik ter pripomore k večji varnosti. Sistem TRC obenem nadzira tudi zavorni sistem in s tem po potrebi zmanjšuje navor, ki se prek koles prenaša na cesto.

  • Navigacijski sistem Turn-by-Turn
    Zapri
    Navigacijski sistem Turn-by-Turn

    Navigacijski sistem Turn-by-Turn

    Toyotin napredni navigacijski sistem Turn-by-Turn uporablja satelite GPS za natančno ugotavljanje lokacije vozila. Sistem omogoča glasovna navodila in usmerjanje »zavoj za zavojem« po izbrani poti. Zaslon prikazuje shematski prikaz poti in križišč, obenem pa sistem podaja jasna zvočna navodila.

  • Sistem za uravnavanje stabilnosti vozila (VSC)
    Zapri
    Sistem za uravnavanje stabilnosti vozila (VSC)

    Sistem za uravnavanje stabilnosti vozila (VSC)

    Sistem VSC skrbi za samodejno uravnavanje stabilnosti vozila, tako da nadzira zavorno moč in moč motorja. S tem preprečuje morebitne zdrse pri vožnji v zavojih na spolzkem cestišču ali pri nenadnih spremembah smeri vožnje. Posreduje takrat, ko zazna prekrmarjenje ali podkrmarjenje, tako da selektivno zavre posamezno kolo, kadar je to potrebno. Sistem VSC omogoča, da kar najhitreje spet pridobite nadzor nad vozilom in se izognete nevarnosti nesreče.

  • Inteligentno spremenljivo odpiranje ventilov (VVT-i)
    Zapri
    Inteligentno spremenljivo odpiranje ventilov (VVT-i)

    Inteligentno spremenljivo odpiranje ventilov (VVT-i)

    Toyotini motorji s tehnologijo VVT-i uporabljajo napredno računalniško tehnologijo, ki glede na vozne pogoje in obremenitev motorja dinamično nadzoruje pretok zraka skozi ventile motorja. Z uravnavanjem prekrivnih časov med izpušnim in sesalnim ciklom dosežemo boljšo odzivnost motorja v celotnem razponu vrtljajev. Tehnologija VVT-i prinaša tri bistvene prednosti: motorju daje športno zmogljivost, zmanjšuje porabo, zaradi temeljitejšega izgorevanja pri višjih temperaturah pa so posledično manjše tudi škodljive emisije v izpušnih plinih.

  • Sedeži s sistemom WIL
    Zapri
    Sedeži s sistemom WIL

    Sedeži s sistemom WIL

    Toyotini sprednji sedeži so oblikovani po sistemu WIL, ki zmanjšuje možnost nastanka poškodb vratnih vretenc, predvsem pri naletih od zadaj in pri nizki hitrosti. Pri trku od zadaj se glava in trup potnika nenadno pospešita z različnimi hitrostmi, kar je glavni razlog za poškodbe. Naslonjalo sedeža s sistemom WIL pa je oblikovano tako, da pri trku nadzorovano popusti in tako zmanjša učinke nenadnega pospeška na trup potnika. Zato je razlika v pospeških glave in trupa manjša, posledično pa so manjše tudi možnosti za nastanek poškodb.