RAV4, utemeljitelj razreda športnih terencev.
Športni terenci, ki jih poznamo predvsem po kratici SUV (Sports Activity Vehicle), so v zadnjem času izjemno priljubljeni. Nastajajo veliki in mali, robustni in elegantni, urbani in pustolovski ... A utemeljitelj tega razreda je en sam. Ime mu je RAV4. Ta kratica pove vse – rekreativno aktivno vozilo, številka 4 pa označuje štirikolesni pogon.
Pisalo se je leto 1994, ko je Toyota predstavila prav poseben avtomobil, s katerim je esenco klenosti svojih terenskih vozil postavila tudi na asfalt v kontekst vsakdanje osebne mobilnosti in za vedno spremenila avtomobilsko pokrajino. Da, pri Toyoti so bili med prvimi, ki so se drznili pogledati onkraj togosti avtomobilskih razredov ter so domišljiji in vozniški drznosti prižgali zeleno luč. Toyota RAV4 je postavila standarde novemu rodu SUV-avtomobilov, cestnih terencev. S tem strojem je svoboda vozniškega duha dobila nove razsežnosti: »Pojdi kamorkoli!«
Preprosto izjemen
Vozniki so takoj razumeli sporočilo, sprejeli darilo avtomobila, ki se je znal olikano vesti na asfaltu in se s suverenostjo klenega terenca pognati daleč onstran meja betonskih robnikov. V 25 letih je na ceste zapeljalo nič manj kot 10 milijonov teh odličnih športnih terencev. Ta številka dokazuje, da RAV4 predvsem zaradi svoje učinkovitosti, uporabnosti in zanesljivosti stopa po poti avtomobilskih legend, ki so krojile trende v avtomobilskem svetu in v vrtincu bleščeče pločevine postavljale nova merila in zglede. Leta 2017 je bila Toyota RAV4 najbolj prodajani SUV na svetu.
Skupno, od začetka nove dobe športnih terencev do zdaj, se RAV4 uvršča med štiri najbolj prodajane cestne terence.
Nova revolucija
Zdaj je spet napočil čas nove tehnične revolucije: najnovejši RAV4 je nova vrsta avtomobila. Še vedno sledi mantri »pojdi kamorkoli«, a nikoli do zdaj svet ni videl športnega terenca, ki bi bil agilen, vodljiv, natančen in varčen kot hitra kombilimuzina ter znotraj kompaktnih mer ponujal toliko prostora. Novi, hibridni RAV4 je dokaz, da ni meja, da so sanje resnične in da voznikova drznost živi naprej. Inženirski um ekipe najbolj doslednih je znova naredil presežek, pri katerem si tehnologija podaja roko s čustvi, z življenjem.
Dobrodošli v učinkovitem svetu doživetij sodobne mobilnosti – All SUV – All Hybrid. Toyota RAV4 Hybrid znova postavlja merila z jasnimi cilji: najbolj učinkovit pogon po odzivnosti in porabi, najboljše vozne značilnosti po vseh podlagah in brezkompromisna pomoč vozniku pri zagotavljanju varne vožnje.
Popolnost novih dimenzij
Avto je zasnovan čisto na novo, list papirja je bil nepopisan, nastala pa je knjiga tehničnih modrosti. Jedro je zelo čvrsta karoserija, zgrajena po načelih sodobne, lahke gradnje na izjemno dovršeni platformi Toyotine nove globalne arhitekture TNGA. Iz te matične celice izhajajo vsi ključni elementi dobrega avtomobila: strukturne prvine varnosti, nizko težišče, uravnoteženo podvozje, prvovrstna vodljivost, čvrstost potniške celice, nadzorovano gibanje karoserije ter popolno razmerje med kilogrami in centimetri. Novi RAV4 ima skoraj idealno razporeditev mase v razmerju 51:49 med sprednjo in zadnjo osjo. A zadnje velja tudi za obe strani – levo in desno – po vzdolžni osi avtomobila.
Kako dosledno so Toyotini inženirji preštevali grame pri razporejanju teže, dovolj pove to, da ta športni terenec, vključno s hibridnim pogonom in električnim štirikolesnim pogonom, tehta 1645 kg. Spomnimo, da nadzor teže pomeni boljše zmogljivosti z manjšo porabo energije ter veliko boljšo lego in vodljivost.
Kot optična iluzija
Prej omenjena inovativna arhitektura pa dosledno učinkovitost sodobne gradnje jasno kaže tudi z drznim oblikovanjem in tlorisom kabine. Ko odpreš vrata, si priča prostorskemu čudežu. V kompaktnem 4,6 metra dolgem avtomobilu so medosno razdaljo povečali za 30 mm na 2,69 m. Voznikov delovni prostor je izjemno udoben, izdatno nastavljiv – nastavitve položaja volana so denimo za polovico boljše. Kabina je zelo prostorna, širša in preglednejša. Nič ni prepuščeno naključju: tanjša sprednja stebrička ob vetrobranskem steklu omogočata boljši pregled nad cesto, k boljši vodljivosti pa pripomore znižana najvišja točka avtomobila.
Hibridno srce
Glede pogona je pri Toyoti jasno, da hibridno srce pomeni bit sodobne mobilnosti. Tehnologija je tako dovršena, da voznik ohranja vso svobodo doživetja odzivnega avtomobila in hkrati brez omejevanja kilometrov to niza energijsko izjemno učinkovito. To pomeni zelo dober izkoristek energije, berite majhno porabo, in zelo nizke vrednosti izpustov. Z RAV4 se človek brez slabe vesti pelje na izhodišče gorske ture, po borovnice na skrito jaso ali pa raziskuje ozke mestne ulice.
RAV4 za seboj pusti le od 102 do 105 g ogljikovega dioksida na kilometer, zmore neslišno križariti in ob tem za 100 kilometrov poti porabiti le 4,5 litra goriva. Električno samopreskrbni hibridni pogon, ki združuje najboljše iz dveh svetov, z 222 ali 218 »konji« sistemske moči in 221 Nm navora ne pušča dvomov glede zmogljivosti: 180 km/h in sprint do stotice v le 8,1 sekunde.
Nasmeh med ovinki
Novi RAV4 še nikoli do zdaj ni tako dosledno bral ceste in tako suvereno držal stika s podlago. Hibridni električni vsekolesni pogon AWD je lažji, precej odzivnejši od klasičnega mehanskega štirikolesnega pogona. Inženirji so njegovo prilagodljivost izrazito povečali: delež navora, ki ga lahko dobijo zadnja kolesa, je večji za kar 30 odstotkov. Delitev navora med sprednjo in zadnjo osjo se glede na zahtevnost podlage in slog vožnje deli od razmerja 100:0 (spredaj : zadaj), pa vse do razmerja 20:80.
Maksimalni navor, ki pride na zadnja kolesa, je z 953 Nm povečan na kar 1300 Nm. Dvomov ni: novi RAV4 ima odgovore za vse vozne razmere in zna oprijem zagotoviti tudi tam, kjer je skozi vetrobransko steklo položaj videti brezupen. To je tista svoboda, ki jo lahko zagotovi le najboljši športni terenec. Cesto občuti, cesto razume in tako kroti sile fizike.