Toyota Corolla, najbolj prodajan avtomobil vseh časov.
Obstajajo avtomobili, ki močno presegajo svoj osnovni namen. Se pravi, da niso samo običajna prevozna sredstva, temveč še mnogo več. So množični mobilizatorji, so simboli svobode in neskončnih možnosti. Po njihovi zaslugi je prosta izbira dosegljiva prav vsem. Prav taki avtomobili imajo poleg tehnično-tehnološkega tudi izrazit sociološki pomen.
In točno taka je Toyota Corolla. To je eden izmed tistih avtomobilov, ki smo jih imeli vsi ali pa smo poznali vsaj nekaj znancev, ki so jih vozili. S tem modelom so Japonci predstavili svoj pogled na množično mobilnost. Pri tem so bili več kot uspešni, saj je Corolla eden izmed redkih avtomobilov, ki so dosegli izjemno globalno priljubljenost.
Corolla je avtomobil, ki v svojem bistvu ponuja precej več kot le lepo fasado, na katero so stavili njeni številni tekmeci. Toyotini inženirji so se zavedali, da je izgled sicer pomemben, a še zdaleč ni vse. Bolj pomembno je, kaj skriva tista prava vsebina, ki je na prvi pogled očem nevidna. Pogosto se zgodi, da zapeljivi videz prepriča `na prvo žogo`.
Šele v nadaljevanju pa se pokažejo tudi drugi atributi izdelka. Po navadi je potrebno nekaj let, da se izkaže ali je avto dober ali zanič. Pokaže se tudi, kako znamka ravna s kupci. Potem se glas o dobrih ali slabih avtomobilih razširi daleč naokrog. To pravzaprav šteje več kot karkoli drugega. In o Toyoti se je že zdavnaj razširil glas, ki na vseh koncih sveta pripoveduje o zanesljivosti, kvaliteti, uporabnosti, trpežnosti in trajnosti. Tudi takrat ko se primerijo redke napake, znajo vleči prave poteze. Morda ima prav Corolla največ zaslug za ta odličen sloves.
Avtomobil za vse
"Avtomobil za vsakogar," so bile čarobne tri besede, s katerimi je vodja projekta Tacuo Hasegava sodelavcem kratko in jedrnato razložil bistvo njihove naloge. "Izdelali bomo globalno najbolj zaželen avtomobil, ki bo vseboval vse glavne esence Toyotine filozofije in tehnologije," je bil v nadaljevanju še nekoliko bolj natančen.
Filozofija 80 točk
Inženirju Hasegavi je bilo že takrat jasno, da bo novinki globalni uspeh omogočila predvsem izjemna kvaliteta. Zato so takorekoč vsakemu, še tako majhnemu sestavnemu delu, namenili izjemno pozornost. "Če želimo, da se bo novega modela prijel sloves odličnega družinskega avtomobila, ga moramo izdelati tako, da bo kos vsakršnim potrebam in načinu uporabe. Ponujati mora odlične vozne lastnosti, poleg tega pa tudi udobje in dober občutek za volanom.
Ob vsem tem pa mora biti na voljo po dostopni ceni. A nižja cena nikakor ne sme zmanjšati kvalitete. Vsak sestavni del mora pri posebnem ocenjevanju dobiti vsaj osemdeset od sto možnih točk. Ob vsem tem pa mora imeti vozilo čim več lastnosti, ki so občutno boljše od izdelkov konkurence," se je glasila Hasegavova zahteva. Celoten proces razvoja avtomobila je trajal nekaj let. Preden se je začela serijska proizvodnja, so zgradili povsem novo tovarno Takaoka v Toyota Cityu, katere gradnja je stala trideset milijard takratnih jenov.