1. Novice in dogodki Toyota
  2. Corolla
Izberite

Toyota Corolla je finalist letošnjega izbora za Evropski avtomobil leta

Toyota Corolla je s 45 milijoni prodanih primerkov najbolje prodajani avtomobil na svetu. Zdaj je prvič v igri za laskavi naslov evropskega avtomobila leta, ki ga bodo med sedmimi finalisti razglasili na letošnjem Avtosalonu v Ženevi.

Obstajajo avtomobili, ki močno presegajo svoj poglavitni namen. Se pravi, da niso samo običajna prevozna sredstva, ampak še veliko več. So množični mobilizatorji, so simboli svobode in neskončnih možnosti. Prav taki avtomobili imajo poleg tehnično-tehnološkega tudi izrazit sociološki pomen. In prav taka je Toyota Corolla. S tem modelom so Japonci predstavili svoj pogled na množično mobilnost. Pri tem so bili več kot uspešni, saj je Corolla eden redkih avtomobilov, ki so dosegli izjemno svetovno priljubljenost.

Corolla je avtomobil, ki v svojem bistvu ponuja precej več kot le lepo fasado, na katero so stavili njeni številni tekmeci. Toyotini inženirji so se že pred več kot pol stoletja zavedali, da je videz sicer pomemben, a še zdaleč ni vse. Bolj pomembno je, kaj skriva tista prava vsebina, ki je na prvi pogled očem nevidna. Pogosto se zgodi, da zapeljivi videz prepriča »na prvo žogo«. Šele v nadaljevanju pa se pokažejo tudi drugi atributi izdelka. Po navadi je potrebnih nekaj let, da se izkaže, ali je avtomobil v resnici dober. Pokaže se tudi, kako znamka ravna s kupci.

Potem se glas o dobrih ali slabih avtomobilih razširi daleč naokrog. To pravzaprav šteje več kot karkoli drugega. In o Toyoti se je že zdavnaj razširil glas, ki na različnih koncih sveta pripoveduje o zanesljivosti, kakovosti, uporabnosti, trpežnosti in trajnosti. Verjetno ima prav Corolla največ zaslug za ta odlični sloves.

Avto za vse

"Avtomobil za vsakogar" so bile čarobne tri besede, s katerimi je vodja projekta Tacuo Hasegava sodelavcem kratko in jedrnato razložil bistvo njihove naloge. »Izdelali bomo globalno najbolj zaželen avtomobil, ki bo vseboval vse glavne esence Toyotine filozofije in tehnologije,« je bil v nadaljevanju še nekoliko bolj natančen.
Ko je Corolla novembra 1966 prvič zapeljala pod žaromete, je bilo jasno, da se je rodila zvezda, ki je ustrezala vsem zahtevam neizprosnega inženirja. Prva generacija Corolle je bila na Japonskem na voljo za dobrega pol milijona jenov, kar je bilo približno 20 povprečnih mesečnih plač.

S Corollo so imeli pri Toyoti že od začetka razvojne faze velike, pravzaprav globalne načrte. »V bližnji prihodnosti Corolla ne bo tekmovala le na Japonskem, temveč po vsem svetu. Njeno primerjalno prednost pred tekmeci bodo predstavljale predvsem kakovost, odlične vozne lastnosti, učinkovitost in ekonomičnost.«
Kmalu po predstavitvi so 15 Coroll izvozili v Avstralijo in tam se je začel njen globalni pohod. Na začetku leta 1968 so jih začeli izvažati v ZDA. Že leta 1970 je Corolla postala Toyotin najbolj izvažani model in tako je še zdaj. Prodajajo jo kar v 150 državah sveta.

Leta 2013 je postala prvi avtomobil, katerega proizvodnja je presegla 40 milijonov. Številka je v naslednjih sedmih letih presegla 45 milijonov, s čimer je Corolla trdno zasidrana na prvem mestu najbolje prodajanih avtomobilov na svetu. Kako pomembna je Corolla za Toyoto, priča tudi podatek, da pomeni približno petino globalne prodaje korporacije.

Prva nominacija za evropski avto leta

Kljub svetovljanskemu statusu, izjemnemu slovesu in tako rekoč neizmerni priljubljenosti je Toyota Corolla šele v svoji 12. generaciji prvič nominirana za evropski avto leta. Toyota se za zdaj lahko pohvali z dvema naslovoma evropskega avtomobila leta – leta 2000 si je laskavi naslov priborila prva generacija modela Yaris, leta 2005 pa druga generacija modela Prius. Sicer pa so bili finalisti še modeli Prius (1. generacija 2001), Avensis (2004), IQ (2010), Yaris (3. generacija, 2012), GT86 (2013) in C-HR (2017).

Unikatna kombinacija privlačne oblike, energijske učinkovitosti in vozniškega užitka

Pred nekaj leti je Akio Tojoda, predsednik korporacije Toyota, izrekel legendarni stavek: »Nič več dolgočasnih avtomobilov!« In prva Corolla je model, ki je njegove besede udejanjil v resničnosti. Corolla 12. generacije je z naskokom najboljša Corolla vseh časov. Navdušuje z atraktivno dinamično obliko, ki privlači poglede ne glede na to, ali se predstavlja kot kombilimuzina, karavan ali limuzina. Nastala je na podlagi Toyotine nove globalne arhitekture, zaradi katere navdušuje s svojimi dinamično-agilnimi voznimi lastnostmi, nizkim težiščem, zmogljivimi, varčnimi in do okolja prijaznimi hibridnimi pogonskimi sklopi ter sodobnim multimedijskim sistemom.

Toyota Corolla je edini model izmed sedmih finalistov, ki je na voljo z dvema različnima hibridnima pogonskima sklopoma. Poleg tega je serijsko opremljena z najsodobnejšim varnostnim sistemom Toyota Safety Sense 2, zaradi katerega si je na varnostnem preizkusu Euro NCAP priborila pet zvezdic.
Toyota Corolla je že vse od svoje predstavitve deležna odličnih odzivov v številnih evropskih medijih, v katerih novinarji hvalijo njeno drzno športno obliko, odlične vozne lastnosti, visoko stopnjo standardne varnostne opreme in kultiviranost pogonskih sklopov, s katerimi je opremljena.

»2,0-litrski hibridni pogonski sklop bo utišal še največje dvomljivce. Corolla namreč do 100 km/h lahko pospeši v 7,9 sekunde,« so zapisali pri francoskem Le Mondu. »To je najlepša Corolla, ki so jo kadarkoli naredili,« so bili kratki in jedrnati pri Top Gearu.
»Nova Corolla je dokaz, kako resno so se pri Toyoti lotili svojega novega pristopa. Corolla ponuja ostro silhueto z dolgim pokrovom motorja in karizmatično masko. To je avtomobil, ki vzbuja pristna čustva,« so jo pohvalili pri Auto Zeitungu.

Evropski avtomobil leta (ECOTY)

Evropski avtomobil leta so prvič razglasili leta 1964. To nagrado je ustanovil kolektiv avtomobilskih publikacij iz različnih držav Evrope. Zdaj evropski avtomobil leta izbira žirija, katere člani prihajajo iz vse Evrope. V izboru so modeli, ki so bili predstavljeni v zadnjih 12 mesecih, ki so na prodaj najmanj v petih evropskih državah in katerih evropska prodaja znaša najmanj 5000 primerkov. V finale se uvrsti sedem modelov, med katerimi zmagovalca razglasijo v mesecu marcu na avtosalonu v Ženevi.