Toyota Yaris GRMN

Po navdihu motošporta, zasnovan za cesto

Po navdihu motošporta, zasnovan za cesto

Po premieri na letošnjem avtomobilskem salonu v Ženevi se intenziven razvoj na modelu Toyota Yaris GRMN nadaljuje v sklopu priprav na začetek proizvodne visokozmogljivega modela ob koncu letošnjega leta. Predana ekipa inženirjev izpopolnjuje zmogljivost in vodljivost modela v centru za testiranja v bližini dirkališča Nürburgring v Nemčiji.

Yaris GRMN črpa navdih iz modela Yaris WRC, avtomobila, s katerim se je Toyota vrnila na zmagovalna pota v svetovnem prvenstvu v reliju FIA. O njegovi osredotočeni zmogljivosti pričajo 17-palčna platišča iz lahke kovine BBS, večje zavore, sredinska ovalna izpušna cev in ujemajoča zunanjost z belo, črno in rdečo tekmovalno barvo ekipe Toyota Gazoo Racing. Pod pokrovom se nahaja 1,8-litrski motor, ki je uglašen, da razvije 212 KM in izkorišča prednosti tlačnega polnilnika, ki je edinstven med zmogljivimi vozili segmenta B s kompaktnim zadkom.

Razvoj na Nürburgringu

Takoj po izdelavi prvega konceptnega vozila Yaris GRMN leta 2015 je bil prototip poslan v Toyotin obrat v bližini legendarnega dirkališča Nürburgring v Nemčiji. Tam je izbrana skupina Toyotinih specialistov za uglaševanje iz Evrope in Japonske na stezi legendarne steze Nordschleife in na različnih cestah v bližini (hitrih avtocestah in ozkih zavitih gorskih cestah) izpopolnila vodljivost in zmogljivost avtomobila. Pri Toyoti verjamejo, da avtomobil, ki se izkaže v tem okolju, lahko to stori tudi drugod.

/

Že samo ime GRMN kaže na posebne napore, ki so bili potrebni za izdelavo avtomobila, in pomeni Gazoo Racing tuned by Meister of the Nürburgring (Gazoo Racing, ki ga je uglasil prvak Nürburgringa). Ekipa, ki je razvijala avtomobil, si je znanje in veščine pridobila s sodelovanjem v motošportu, s poklicnimi dirkači in v programih za razvoj športnih avtomobilov. Prav tako so bile pomembne izkušnje, ki jih je pridobila ekipa Toyota Gazoo Racing na tekmah na dirkalni stezi.

Vse od premiere avtomobila v Ženevi se delo nadaljuje s ciljem opredeliti optimalno obliko strateških območij karoserije. Vsak del je bil skrbno izpopolnjen, da bi bil model Yaris GRMN letošnjo jesen povsem pripravljen na začetek proizvodnje v tovarni Toyota Motor Manufacturing France v mestu Valenciennes. Proizvodnjo bo nadzorovala ekipa najizkušenejših članov TMMF, za vsak avtomobil pa bo izvedeno posebno preverjanje kakovosti, vključno s specifično testno vožnjo.

Motor in zmogljivost

Srce modela Yaris GRMN je štirivaljni motor s 16 ventili in prostornino 1798 cm3, ki je opremljen s tlačilnim polnilnikom Magnusson Eaton in inteligentnim spremenljivim odpiranjem ventilov Dual VVT-i za dovodne in izpušne ventile. Pogonsko enoto 2ZR-FE izdeluje podjetje Toyota Motor Manufacturing in je posebno prilagojena za uporabo v manjši zasnovi Yarisa.

S kompresijskim razmerjem 10:1 razvije največ 212 KM (156 kW) pri 6800 vrt/min in največji navor 250 Nm pri 5000 vrt./min. Prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika motor poganja sprednja kolesa in beleži čas pospeška od 0 do 100 km/h približno 6,3* sekunde; največja hitrost je elektronsko omejena na 230 km/h.

/

Vgradnja tlačnega polnilnika je predstavljala poseben izziv, saj je bil v motornem prostoru modela Yaris GRMN na voljo zelo omejen prostor. Rešitev združuje tlačni polnilnik, reže za hlajenje in dotok zraka v eni, kompaktni enoti.

Hlajenje je ključnega pomena, zato so tu hladilnik polnilnega zraka za tlačni polnilnik in hladilnik motornega olja, ki se nahajata pred hladilnikom, in povečana reža za dovod zraka, ki podpira boljše dihanje motorja. Sistem za dovod goriva je tudi nadgrajen s komponentami iz motorja V6.

Yaris GRMN z majhno težo praznega vozila 1135 kg dosega najboljše razmerje med težo in močjo v svojem razredu pri 5,35 kg na 1 KM.

Šasija in vodljivost

Da bi zagotovili nemoten prenos moči modela Yaris GRMN na cesto, je avtomobil opremljen z delno samodejno zaporo diferenciala Torsen. Togost šasije povečuje prečnik v motornem prostoru, med sprednjima opornikoma vzmetenja, z dodatno ojačitvijo sprednjega in zadnjega dna šasije.

Krajše vzmeti omogočajo nižjo lego avtomobila nad cestiščem (24 mm nižje kot serijski Yaris) in so povezane z ustrezno zmogljivimi blažilniki blagovne znamke Sachs in sprednjim prečnim stabilizatorjem večjega premera (26 mm). Vzmetenje je vključuje MacPhersonove vzmetne noge in zadnje vzmetenje s torzijskim drogom.

Za izvrsten nadzor zavor so žlebasti sprednji zavorni koluti z 275 mm premera opremljeni s štiribatnimi zavornimi sedli; 278 mm koluti so nameščeni na zadnjih kolesih. Zavorna sedla izstopajo v značilnem belem zaključku Toyota Gazoo Racing in so vidna med ozkimi kraki platišč iz lahke kovine.

Kolesa so 17-palčna platišča iz lahke kovine BBS z več kraki, ki ne prihranijo samo na teži, ampak zagotovijo tudi dovolj prostora za namestitev večjih zavor. S pnevmatikami Bridgestone Potenza RE050 205/45R17 prav tako prispevajo k občutku zelo natančnega krmiljenja modela Yaris GRMN.

Zmogljiv izpušni sistem

Ob posebni pozornosti na upravljanje toplote podvozja je bil izpušni sistem povsem prenovljen, za kar je bilo sicer na voljo zelo malo prostora. Cilja sta bila zmanjšati protitlak izpušnih plinov in nadzorovati emisije in raven hrupa. Izpolnjena cilja sta prinesla večjo moč motorja in energičen zvočni značaj vozila. Zasnova je prav tako dodatno zmanjšala težo vozila.

/
Karoserija in oblikovanje

Kot njegov sovrstnik iz sveta relija tudi Yaris GRMN uporablja trivratno različico karoserije novega modela Yaris. Ta vključuje številne elemente, kot so črn zadnji krilni spojler, umerjena oblika zadnjega odbijača, zadnji difuzor, satasta mreža spredaj in – zopet po vzoru sloga reli avtomobila – sredinska ovalna izpušna cev.

Prav tako se ponaša s posebno barvno kombinacijo – bela z rdečimi in črnimi svetlikajočimi detajli na pokrovu motorja in pragovih, ki odražajo identiteto modela Toyota Yaris WRC, ter črna streha z anteno v obliki plavuti morskega psa, ki je edinstvena v tem segmentu vozil. Sprednja ustnica je v rdeči barvi, žarometi LED pa so dodaten vizualen poudarek skupaj s črnim zgornjim okrasnim elementom.

Oblika kabine

Kabina prav tako kaže na zmogljivost avtomobila s športnimi sedeži, ki jih je posebej za avtomobil oblikovalo podjetje Toyota Boshoku in zagotavljajo najboljšo podporo telesu v tem razredu.

/

Avtentična detajla zmogljivosti sta gumb za zagon motorja in usnjen volanski obroč majhnega premera, povzet iz kupeja Toyota GT86 in prilagojen posebnim zahtevam modela Yaris GRMN. Tu so tudi športne aluminijaste stopalke, aluminijasti okrasni detajli in umerjen vrhunski kombinirani instrument z zaslonom TFT, ki odraža posebno zmogljivost avtomobila.

Prodaja in cene

Za evropske stranke bo na voljo samo 400 modelov Yaris GRMN – modelov z volanom na levi in desni strani. Cena je 29.000 EUR z možnimi odstopanji glede na obdavčitve in druge lokalne dejavnike.
* Podatek se lahko do končne homologacije spremeni

Več o tej temi

Naš pravilnik o zasebnosti na spletni strani

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev.  Če se z uporabo piškotkov strinjate, lahko nemoteno nadaljujete z uporabo spletne strani, lahko pa si ogledate tudi nastavitve piškotkov.