Brezplačno preizkusite Toyoto Ceniki in katalogi E-novice Sestavite svojo Toyoto

Mirai s pogonom na

gorivne celice

Toyota utira pot prihodnosti z limuzino ‘Mirai’ s pogonom na gorivne celice.

Družba Toyota Motor Corporation bo 15. decembra na japonski trg poslala popolnoma novo vozilo na vodikove gorivne celice z imenom "Mirai"1. Vozilo bo naprodaj pri prodajalcih vozil znamk "Toyota"2 in "Toyopet"2. Na izbranih evropskih trgih bo avtomobil na voljo septembra 2015.

Video

Mirai naznanja začetek nove dobe vozil. Z uporabo vodika – pomembnega vira energije v prihodnosti – za gorivo, ki ustvarja električno energijo, je Mirai prijazen okolju, njegova priročnost in vozni užitki pa so takšni, kot bi jih pričakovali od vsakega avtomobila.
Mirai uporablja sistem Toyotinih gorivnih celic (TFCS), ki zajema tako tehnologijo gorivnih celic kot tudi hibridno tehnologijo ter vključuje Toyotin novi sklad gorivnih celic in vodikovi jeklenki pod visokim pritiskom. Sistem TFCS je energetsko učinkovitejši od motorjev z notranjim zgorevanjem in med vožnjo ne proizvaja CO2 ali onesnaževalcev. Vozniki lahko pričakujejo enako mero praktičnosti kot pri vozilih z bencinskim motorjem, obilno avtonomijo in napajanje z vodikom, ki bo trajalo okrog tri minute3.
Mirai nudi vse, kar bi pričakovali od avtomobila naslednje generacije: takoj prepoznavno obliko, užitkov polno vožnjo, ki je posledica vrhunskih vodljivosti in stabilnosti zaradi nizkega težišča, in tiho, a zmogljivo pospeševanje, ki ga nudi elektromotor.
/
Prodajni načrt za Evropo
Začetek prodaje: september 2015
Države: UK, D, DK v letu 2015, več trgov bo sledilo leta 2017
Letna prodaja: 50–100 avtomobilov letno v letih 2015 in 2016
Cena: okrog 66.000 EUR + DDV (Nemčija)
Proizvodni obrat: Motomachi Plant, Toyota Motor Corporation
/
1. Sistem TFCS ponuja odlično okoljevarstveno učinkovitost in priročnost
Mirai je opremljen s sistemom TFCS, ki združuje tehnologijo gorivnih celic in hibridno tehnologijo.
 
Sistem nudi boljšo energetsko učinkovitost kot motorji z notranjim izgorevanjem, vrhunsko okoljevarstveno učinkovitost brez izpustov CO2 ali onesnaževalcev med vožnjo, enako raven priročnosti in avtonomije kot pri vozilih z bencinskim motorjem ter čas napajanja z vodikom, ki traja okrog tri minute3.
 
Sistem uporablja komponente, ki so jih razvili pri Toyoti, vključno s Toyotinim skladom gorivnih celic, pretvornikom navzgor za gorivne celice in vodikovima jeklenkama pod visokim pritiskom.
/
2. Varna zasnova vozila s pestrim naborom varnostnih rešitev
Varnostne rešitve FCV 
Pri zasnovi modela Mirai je bila varnost na prvem mestu, saj so morali zagotoviti, da vodik ne uhaja, v primeru malo verjetnega uhajanja pa zagotoviti takojšnje zaznavanje in prekinitev dotoka vodika ter preprečevanje zbiranja vodika v avtomobilu.
Uporaba rešitev, kot je struktura, ki učinkovito porazdeli in absorbira energijo trka prek več delov, zagotavlja visoko raven varnosti, ki ščiti Toyotin sklad gorivnih celic in vodikovi jeklenki v primeru čelnega in bočnega trčenja ali naleta od zadaj.
Ogrodje Toyotinega sklada gorivnih celic je iz novo zasnovane termoplastične z ogljikovimi vlakni ojačane plastike, ki je lahka in močna ter jo je enostavno proizvajati. Na ta način je Toyotin sklad gorivnih celic zaščiten pred udarci, do katerih pride zaradi neravnin na cestišču in drugih cestnih ovir.
/
Serijsko vključena napredna varnostna tehnologija:
  • Sistem za zaznavanje trčenja (z radarjem, ki oddaja milimetrske valove) pomaga preprečiti trčenje oziroma zmanjša škodo, ki bi v trčenju nastala, s pomočjo opozoril in nadzora nad zavorami v primeru zaznane velike verjetnosti trčenja.
  • Sistem opozarjanja na zapustitev voznega pasu s pomočjo kamere zazna bele in rumene oznake voznih pasov in opozori voznika, ko vozilo zaide z voznega pasu.
  • Sistem nadzora speljevanja omeji nenadna speljevanja ali pospeševanja med prestavljanjem.
  • Sistem za nadzor mrtvih kotov s pomočjo radarja zazna vozila na sosednjih voznih pasovih in pomaga pri menjavi voznih pasov tako, da potrdi, ali je kdo za vozilom.
/
3. Takoj prepoznavna oblika modela Mirai
Zunanjost
Pri oblikovanju maske je bila uporabljena nova tehnika, s katero so poudarili levo in desno mrežo, skozi kateri se dovaja zrak za zalogo kisika in za hlajenje sistema gorivnih celic. Sveža maska poudarja posebnost vozila.
Elegantni profil spominja na tekočo obliko vodne kaplje in s tem izraža lastnost vozila, ki vsrka zrak in odda vodo. Strešne sani in pokrov motorja izstopajo iz linij karoserije in ustvarjajo videz nizkega in futurističnega vozila.
Zadek vozila ima drzen profil s trapezoidno obliko, ki se razteza od letve nad registrsko tablico do spodnjih vogalov odbijača ter proti kolesom, zgornji rob odbijača pa poudarja širino in daje videz stabilnosti. Hkrati ustvarja tudi vtis okretnosti s čistimi linijami, ki omogočajo pretok zraka skozi odbijač in pod njim.
/
Žarometa izražata visokotehnološko in napredno razkošje s svojo novo obliko, ki jo zaznamuje izjemno tanek profil s štirimi poravnanimi diodami, vidnimi odvodniki toplote in drugo optično opremo. Sprednji in bočni smerniki so ločeni od žarometov, kar še pripomore k izjemno tankemu profilu, ki se zlije s stranskima mrežama. To daje videz naprednega čistega dizajna z aerodinamiko, ki izboljša pretok zraka.
 
Mirai je opremljen s 17-palčnimi aluminijastimi platišči, ki so jih s postopkom vrezovanja naredili lažja7.
/
Notranjost
Profil modela Mirai povezuje sprednji in zadnji del tako, da na neopazno prijeten način izraža prostor. To ustvari prefinjeno notranjost kabine z mehkim oblazinjenjem vrat in drugih notranjih površin ter svetlimi srebrnimi površinami po vsej kabini.
Sprednja sedeža nudita vrhunsko prileganje in oprijem po zaslugi posebnega načina izdelave integrirane prevleke/oblazinjenja sedežev8. Sedeža sta električno nastavljiva v osmih smereh in tako omogočata nastavitev optimalnega položaja sedenja, v serijski opremi pa je tudi funkcija motorizirane ledvene opore na obeh sprednjih sedežih.
/
Sredinski sklop merilnikov na sredi zgornjega dela instrumentne plošče vključuje merilnik hitrosti in 4,2-palčni večinformacijski zaslon z visoko ločljivostjo iz tekočih kristalov TFT in dizajnom, ki vizualno izstopa. Voznik lahko zaslon spreminja z gumbi na volanskem obroču.
Stikala za ogrevanje sedežev in druge funkcije je mogoče upravljati prek elektrostatične upravljalne plošče klimatske naprave tako, da se nežno dotaknete ploskega zaslona.
 
Paket
Postavitev baterije omogoča veliko prostora v prtljažniku.
/
4. Vrhunska vodljivost in stabilnost ter izjemno tiha vožnja povečajo užitke v vožnji
Zmogljiv Toyotin sklad gorivnih celic in optimalen nadzor energije v baterijah poganjata elektromotor in zagotavljata močno odzivnost pri vseh hitrostih. To takoj poveča navor ob prvem dotiku stopalke za plin, čemur sledi močno in zvezno pospeševanje.
Vodljivost in udobje med vožnjo so izboljšali s prerazporeditvijo glavnih delov, kot so Toyotin sklad gorivnih celic in vodikovi jeklenki, na sredino dna vozila, s čimer so dosegli nizko težišče in optimalno razdelitev teže med sprednjim in zadnjim delom vozila, ter z izjemno togo karoserijo, ki je okrog zadnjega vzmetenja še bolj toga.
 
Način "Bs" (pomoč pri zaviranju) učinkovito izrablja regenerativno zaviranje in izboljša učinkovitost zavor, ko želi voznik znatno zmanjšati hitrost vozila, na primer med dolgimi spusti.
/
1Japonska beseda za prihodnost
2 Prodaja se bo začela na območjih z vodikovimi črpalkami in v njihovi okolici.
3Kot so izmerili pri Toyoti med polnjenjem na vodikovi črpalki, ki dovaja vodik pod pritiskom 70 MPa v skladu s standardom SAEe J2601 (temperatura okolice: 20 °C, tlak v vodikovi jeklenki med polnjenjem: 10 MPa). Čas polnjenja bo odvisen od tlaka vodika in temperature okolice.
4Kanali, razporejeni v strukturi fine tridimenzionalne mreže. Izboljša razdelitev zraka (kisika) in tako omogoča enakomerno proizvajanje električne energije na površini celic.
5Od novembra 2014 po raziskavah TMC.
6Masa shranjenega vodika na težo jeklenke.
7Proizvodni postopek, s katerim zmanjšajo težo aluminijastih platišč. Kovino stanjšajo od presečnice med kolutom in platiščem, da zmanjšajo težo vsakega aluminijastega platišča za približno 500 gramov.
8Po prejšnjem postopku so sedežne blazine oblikovali posebej, nato pa jih oblekli v prevleke. Po tem postopku namestijo prevleke v kalup, nato pa vanj neposredno vbrizgajo uretan.
Naš pravilnik o zasebnosti na spletni strani

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev.  Če se z uporabo piškotkov strinjate, lahko nemoteno nadaljujete z uporabo spletne strani, lahko pa si ogledate tudi nastavitve piškotkov.