Brezplačno preizkusite Toyoto Ceniki in katalogi E-novice Sestavite svojo Toyoto

50. obletnica

Toyote Corolle

Leta 2016 je Toyota Corolla dosegla nov izvrsten mejnik, saj najbolj priljubljen avtomobil na svetu praznuje svojo 50. obletnico.

  • Corolla je najbolje prodajan model na svetu
  • V 150 državah so prodali že več kot 44 milijonov vozil
  • 50 let pozneje Corolla ohranja lastnosti izvirnega modela
Prva Toyota Corolla
Prvo Toyoto Corollo so predstavili na Japonskem leta 1966. Corollo, ki je bila na voljo v dveh karoserijskih različicah (dvo- in štirivratni limuzinski ter dvovratni karavanski), so zasnovali kot »ljudski avto«, a kljub temu sta jo odlikovala vrhunska kakovost izdelave in razkošna oprema, ki jo je bilo tedaj mogoče videti samo pri avtomobilih višjega razreda.

Na dnu kabine nameščena prestavna ročica je bila za tiste čase nekaj nenavadnega. Ločena školjkasta sedeža sta nudila trdo oblazinjeno oporo sprednjima potnikoma, zadnja klop pa je bila tako prostorna in udobna, da so jo primerjali s kavčem v dnevni sobi. Čeprav so avtomobil šteli med kompaktna vozila, je bil zaradi višjega stropa izjemno prostoren.
Ime »Corolla«
Ime »Corolla«, ki v latinščini označuje cvetni venec, so izbrali v upanju, da bi avtomobil cvetel na avtomobilskem trgu. In natanko to se je tudi zgodilo: v treh letih je Corolla prve generacije postala najbolje prodajan avtomobil na Japonskem, prodaja pa se je hitro razširila tudi na druge države po svetu.
Nova Corolla
Podrobna analiza in upoštevanje povratnih informacij kupcev sta igrala vlogo pri razvoju vseh generacij Corolle. Toyota je tako nadgradila filozofijo, ki je botrovala nastanku prve Corolle - avtomobila vrhunskih kakovosti, trajnosti in zanesljivosti (QDR), ki je na vseh glavnih področjih presegel pričakovanja kupcev, o čemer pričajo tudi povratne informacije.

Rezultat je nova Corolla z letnico 2016 – avtomobil s 50-letno tradicijo, ki ga vedno razvijajo in prilagajajo različnim potrebam kupcev po vsem svetu. Odlikujejo ga prestižna zunanja oblika, poudarek na organoleptičnih lastnostih, prostorna notranjost in višje ravni tehnologije ter varnostne opreme.

Predvsem pa nova Corolla predstavlja nadaljevanje legendarnih kakovosti, trajnosti in zanesljivosti modela. Kljub znatno višji kakovosti v vseh pogledih dizajna in tehnologije Corolla ohranja zavidanja vredno razmerje med ceno in kakovostjo na vseh svetovnih trgih.

50-letna zgodovina razvoja Corolle s primeri izboljšav kakovosti in tehnologije simbolizira nenehna Toyotina prizadevanja za predvidevanje potreb kupcev in izdelavo vedno boljših avtomobilov.
/
44 milijonov vozil izdelanih v 16 tovarnah po svetu
Novembra 1966 je Toyota odprla novo tovarno v Takaoki v prefekturi Aiči, v kateri so izdelovali izključno Corollo. Dve leti pozneje so začeli proizvodnjo v Avstraliji in Maleziji s poudarkom na vozilih, ki so bila namenjena določenim regijam.

Med letoma 1965 in 1968 je Toyota več kot podvojila svojo letno proizvodnjo (od 480.000 do 1,1 milijona vozil), kar priča o tem, kako pomembno vlogo je odigrala Corolla pri rasti podjetja.

V Evropi so Corollo predstavili aprila 1967. Evropska proizvodnja v tovarni Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) v turški Sakariji se je začela s 7. generacijo modela leta 1994, nadaljevala z 8. in 9. generacijo, nato pa se v isto tovarno vrnila z 11. generacijo Corolle leta 2013.

Corollo so v Severno Ameriko začeli izvažati leta 1968 in uspešna začetna prodaja na ameriškem trgu je pripomogla k temu, da je skupna globalna prodaja dosegla milijon vozil v samo štirih letih.

Leta 1997 je Corolla postala najbolje prodajan model na svetu, saj je skupna globalna prodaja dosegla številko 22,65 milijona vozil. Do leta 2013 so po vsem svetu prodali že 40 milijonov vozil Toyota Corolla.

Trenutno jo izdelujejo v 16 tovarnah po svetu, prodali pa so že več kot 44 milijonov vozil, kar pomeni, da je Corolla vsak peti prodan avtomobil v Toyotini 79-letni zgodovini. Po letu 2002 so vsako leto prodali več kot milijon vozil. Lani so vsak dan prodali 3670 Coroll v več kot 150 državah in regijah.
Corolla 1. generacije (1966–1970)
Leta 1966 smo bili priča rojstvu »cvetnega venca« oziroma Corolle. Pod vodstvom vodje razvoja Tacua Hasegawe so si Corollini oblikovalci zadali cilj osvojiti srca javnosti. Glavno načelo programa je bilo ustvariti Corollo, ki je bila športna tako po zunanjosti kot tudi po voznih lastnostih.
Revolucionarni novi avtomobil je bil na voljo v več karoserijskih različicah, opremljen pa je bil z mnogimi novimi tehnologijami, ki jih še nismo videli na japonskem trgu, na primer z vzmetenjem z Macphersonovo vzmetno nogo ali s štiristopenjskim menjalnikom. Paleto modela so sestavljali dvovratna limuzinska, štirivratna limuzinska in dvovratna karavanska različica.
/
Corolla 2. generacije (1970–1974)
Ko se je proizvodnja Corolle prve generacije bližala koncu, so se inženirji in oblikovalci soočali z izzivom, kako nadgraditi uspeh prvega modela pri njegovem nasledniku. V letu, ko so izdelali milijonto Corollo, so zasnovali nov model, ki naj bi bil »povsem nova Corolla«.
Zunanja oblika je imela rahlo zaobljene linije, zadnje vzmetenje z listnatimi vzmetmi pa je povečalo udobje in vodljivost med vožnjo. Leta 1972 so paleto modela s kupejem razširili na štiri karoserijske različice. Corolla Levin s svojim slovitim motorjem 2T-G je bila priljubljena izbira ljubiteljev športnih avtomobilov.
/
Corolla 3. generacije (1974–1979)
Leto 1974 se je izkazalo kot zahtevno za rojstvo nove Corolle. Strogi predpisi glede izpušnih plinov so pomenili, da je bilo treba razviti nove motorje in izpušne sisteme, preden je nov model dobil dovoljenje za prodajo. Rezultat tega je bil Toyotin razvoj katalizatorjev, kakršne uporabljamo še danes. Okolju prijaznejša in učinkovitejša Corolla je bila plod še enega naprednega izuma – vetrovnika.
Z njegovo pomočjo so dosegli bolj aerodinamično zunanjo obliko. Izboljšali so tudi kakovost in ergonomijo notranjosti Corolle, v kateri ste imeli zdaj občutek, kot da sedite v avtomobilu višjega cenovnega razreda.
/
Corolla 4. generacije (1979–1983)
Leta 1979 je po novi naftni krizi japonsko gospodarstvo počasi okrevalo. Z novim optimizmom je luč sveta ugledala četrta generacija Corolle. Zamislili so si jo kot luksuzen, a varčen družinski avtomobil z vrhunskimi zmogljivostmi, ki naj bi zadovoljil različne potrebe uporabnikov. Aerodinamika je igrala večjo vlogo pri oblikovanju vozila, zato so novo Corollo več kot 400 ur izpopolnjevali v vetrovniku.
Da se ne bi preveč oddaljili od dizajna predhodnika in se zamerili zvestim kupcem, so novo Corollo zaznamovale bolj oglate in ostre linije. Z obeso s štiriveznim vpetjem so izboljšali udobje in stabilnost, z novim 1,8-litrskim dizelskim motorjem pa so zadovoljili okoljske zahteve.
/
Corolla 5. generacije (1983–1987)
Vodja razvoja Fumio Agecuma je želel, da bi bila Corolla pete generacije čim bolj inovativna z revolucionarnimi rešitvami na vseh področjih, kot je to bilo pri prvi Corolli. Novi model je bil prvi model, ki so ga razvili s pomočjo računalnika in tako prihranili čas ter sredstva za razvoj motorja in zunanjosti. S svojim poševnim nosom in zaobljeno padajočo obliko zadka je bil novi avtomobil prvi s pogonom na sprednji kolesi, zaradi česar je predstavljal pravi izziv za inženirje.
Kupeji s pogonom na zadnji kolesi so se ponašali s športnimi voznimi lastnostmi in vzdolžno nameščenim 1,5- ali 1,6-litrskim motorjem. Slednja različica z imenom Hači-Roku (ali »8-6« po japonsko), kar se je nanašalo na šifro šasije AE86, je bila zadnja Corolla z motorjem spredaj in pogonom zadaj. S svojimi številnimi uspehi na dirkah in relijih ter z zaslugami pri dvigu priljubljenosti drsenja z avtomobilom je ta model postal eden najbolj cenjenih in kultnih vozil v sodobni Toyotini zgodovini.
/
Corolla 6. generacije (1987–1991)
Leta 1987 je bila ključna beseda pri razvoju nove Corolle »kakovost«: tako pri voznih občutkih kot pri občutkih lastnika. Inženirjem se je zdelo pomembno, da novi avtomobil ni zgolj zadovoljil lastnikov, pač pa jim je moral dati občutek višje kakovosti. Več kot stotim proizvajalcem delov so predlagali več kot 2000 izboljšav, s katerimi naj bi izboljšali delovanje vseh področij avtomobila, od zmanjšanja ravni hrupa do uporabe mehkih materialov na armaturni plošči in stikalih. To je bila najkakovostnejša Corolla dotlej.
/
Corolla 7. generacije (1991–1995)
V letu 1991 smo bili priča sedmi generaciji Corolle. Pri razvoju so želeli navdušiti z njenim značajem in karizmo, ki sta dopolnjevala tri glavna področja: eleganco oblike, vozne zmogljivosti ter varnost in zanesljivost. S poudarkom na pomembnih podrobnostih in prostornostjo, ki je zadovoljila tudi družine, so takratni inženirji želeli ustvariti avtomobil, ki bi lastnika navdal z globljim zadovoljstvom in spomini na kakovostno Corollino družino.
/
Corolla 8. generacije (1995–2000)
Leto 1995 so zaznamovali okoljski in gospodarski dejavniki, zlasti pri snovalcih Corolle osme generacije. Šepajoče domače gospodarstvo je spodbudilo razvojno ekipo, da je izdelala avtomobil po zahtevah potrošnikov: avtomobil z manjšim vplivom na okolje in večjim izkoristkom, z nižjimi stroški lastništva in vzdrževanja. Natanko to so tudi dobili – avtomobil za vse generacije in trge, ki je postal najbolje prodajan avtomobil na Japonskem. Zmanjšali so skupne stroške lastništva in ponudili varnejši, tišji ter kakovostnejši kompaktni avtomobil.
/
Corolla 9. generacije (2000–2006)
Leto 2000 je prineslo rojstvo Corolle 9. generacije, prvo različico, ki je bila zasnovana v Evropi. Z njo so želeli pretrgati zvezo s preteklostjo in postaviti standarde za 21. stoletje. Od samega začetka razvoja so imeli v mislih cenovno ugodnost. Zaščitni znaki te Corolle so bili prijaznost voznikom, zanesljivost, visoka raven kakovosti v notranjosti in udobje, s katerimi so jo postavili ob bok avtomobilom višjih razredov.
/
Corolla 10. generacije (2006–2013)
Leto 2006 je predstavljalo pomemben mejnik v Corollini zgodbi, saj je model praznoval 40. obletnico začetka prodaje na Japonskem. Z deseto generacijo je prišla nova usmeritev pri oblikovanju. Soičiro Okudaira, ki je vodil razvoj modela, se je odločil izdelati nov avtomobil, ki bi bil resnično globalen v vseh pogledih.
Dinamične zmogljivosti so bile primerljive z najboljšimi evropskimi znamkami, prijaznost voznikom in prostornost pa sta se morala kosati z vozili na severnoameriškem trgu. Med razvojem so se vseskozi držali pravila petih minut, kar je pomenilo, da morajo potencialni kupci prepoznati kakovost novega modela po petih minutah vožnje.
/
Corolla 11. generacije (po letu 2013)
Leto 2013 je svetu z velikim pompom prineslo enajsto generacijo Corolle, saj je Toyotin model slavil naziv najbolje prodajanega avtomobila na svetu. V več kot 50 letih so prodali več kot 44 milijonov Coroll in z najnovejšim modelom so predstavili novo prestižno zunanjo obliko, poudarili organoleptične lastnosti in višje ravni tehnologije ter varnostne opreme. Ikona bo še dolgo živela.
/
Naš pravilnik o zasebnosti na spletni strani

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev.  Če se z uporabo piškotkov strinjate, lahko nemoteno nadaljujete z uporabo spletne strani, lahko pa si ogledate tudi nastavitve piškotkov.