TOYOTA C-HR

Hy-Power konceptno vozilo

Osupljiva oblika

Skupina iz ED2, Toyotinega evropskega oblikovalskega studia, se je poigravala z barvami, teksturami in obrobami ter ustvarila konceptno vozilo Toyota C-HR Hy-Power, novo interpretacijo športnega terenca, ki se ponaša z impresivnim videzom v skladu z novim, zmogljivejšim hibridnim pogonskim sklopom.

Toyota C-HR beleži izjemen uspeh vse od svojega vstopa na trg konec leta 2016, saj je Toyotin vstop na trg srednje velikih športnih terencev nemudoma pritegnil pozornost s svojim izjemnim slogom in navdušujočim voznim značajem, ki temelji na zasnovi Toyota New Global Architecture (TNGA). Najnovejša generacija Toyotinega hibridnega pogonskega sklopa se je z uvrstitvijo v vrh prodaje v Evropi prav tako izkazala za priljubljeno pri strankah (več kot 75 odstotkov).

Na podlagi proizvodnega modela so si Toyotini snovalci prizadevali razviti zmogljivejšo hibridno različico s še bolj poudarjeno in emocionalno obliko. Rezultat je novo konceptno vozilo Toyota C-HR Hy-Power, ki ga je ustvarila ekipa pri Toyotinem evropskem oblikovalskem studiu ED2 na jugu Francije in bo doživelo svetovno premiero na letošnjem avtomobilskem salonu v Frankfurtu.

/
Koncept

Namen Toyote je bil razviti slog modela Toyota C-HR, s katerim bi ustvarili zelo privlačno vozilo, ki bi še bolj pritegnilo stranke z zelo individualnim okusom in življenjskim slogom, ter poudarili njegov sodoben videz in zabavo v vožnji. Novo konceptno vozilo z nadaljnjim raziskovanjem "diamantne" arhitekturne zasnove proizvodnega modela izkazuje visokokakovostno izvedbo in pozornost detajlom.

Oblika prav tako odraža prisotnost močnejšega hibridnega pogonskega sklopa, ki napoveduje prihodnjo širitev Toyotinega hibridnega progama.

Zunanji

Že od začetka projekta konceptnega vozila Toyota C-HR Hy-Power je oblikovalska ekipa vedela, da za želeni rezultat ne želijo uporabiti koncepta prilagoditev ali dodajanja elementov.

Raje so svoje znanje in spretnosti usmerili v spreminjanje prvotnih značilnosti oblike proizvodnega avtomobila z inovativno uporabo barv, zaključkov in detajlov. V konceptnem vozilu je dejansko uporabljena enaka pločevina kot pri serijskem avtomobilu.

Pri proučevanju diamantne tematike, na kateri temelji slog Toyote C-HR, je ekipa pri ED2 našla navdih v naravnih silah, ki spreminjajo ogljik v diamante, in načinu, kako lahko trda kamnina skriva ognjeno, staljeno jedro.

/

To razmišljanje je privedlo do uporabe srebrnega laka Dark Carbon z matirano površino za poudarek vzajemnega učinka ostrih linij in globoko izoblikovanih površin vozila.

To kombinacijo nadgradijo elementi v svetleče črni barvi, vključno z nižjo ustnico sprednjega spojlerja, območje nad znakom Toyota na sprednjem delu vozila in okrasni elementi blatnikov. Temen krom ta učinek podkrepi, kar se kaže v izvedbi žarometov, okvirjih stekla in 20-palčnih platiščih iz lahke kovine.

Dinamični kontrast je dosežen z eloskiranim zaključkom Burning Orange na sprednjih stebričkih, ohišji zunanjih ogledal in poudarjeno letvijo v enotah žarometov. Barva prav tako služi kot poudarek v črnem mrežastem diamantnem vzorcu spodnje maske.

Kombinacija barve, teksture in oblike doseže še večji učinek na strehi konceptnega vozila. Edinstvena plast v videzu brušenega diamanta prekriva celotno površino v izbrušenem, kristalnem vzorcu, ki se pretaka od povsem črne na zadnjem delu do sijoče eloksirane oranžne na sprednjem delu in tako združuje kontrastne mat in sijoče površine.

Notranjost

Notranjost sledi motivom zunanjosti in ohranja oblikovno moč konceptnega vozila v podobnem stilu, ki kombinira črno oblazinjenje in obrobe z detajli v barvi Burning Orange.

Sedeži z zelo stabilno oporo so izvedeni v črnem usnju z oranžnimi vzglavniki in blazinami. Preja v barvi Burning Orange ustvarja edinstven, asimetričen prešit vzorec več diamantnih oblik prek naslonjal in blazin. Oblika se ponovi na notranjih vratnih panelih z oranžnimi nasloni za roko.

Dodatni poudarek je obroba v oranžni barvi, ki se razteza prek celotne širine armaturne plošče z instrumenti in okvirov večpredstavnostnega zaslona na dotik sistema Toyota Touch® 2.

/
Nov visokozmogljiv hibridni pogonski sklop

Konceptno vozilo temelji na uporabi novega hibridnega pogonskega sklopa, ki ponuja več moči in zmogljivosti kot sistem z močjo 122 KM aktualnega modela Toyota C-HR. To nakazuje pomemben in strateški prihodnji razvoj Toyotine vodilne svetovne tehnologije, ki bo večjo zmogljivost hibridnih različic prenesla v vse osrednje modele.

Več informacij o širitvi hibridov bo razkritih v začetku leta 2018.

/
Intervju: Lance Scott, glavni oblikovalec, Toyota ED2

Lance Scott je vodil ekipo, ki je izdelala konceptno vozilo Toyota C-HR Hy-Power. Spregovoril je o izvedbi projekta.

Kakšen je bil prispevek oblikovalskega centra Toyota ED2 pri izdelavi vozila Toyota C-HR?

Lance Scott: Sodelovali smo v začetnih fazah oblikovanja zunanjosti in notranjosti. Razvili smo izvirno zunanjost konceptnega vozila, ki je bila predstavljena v Parizu leta 2014 in jo prenovili za avtomobilski salon v Frankfurtu naslednje leto kot predogled glavnih oblikovnih motivov zunanjosti. Pri notranjosti smo se odločili za smer, kateri smo sledili pri natečaju za notranjo obliko, in jo razvili za proizvodnjo.

Proizvodni model že ima dinamičen in zelo edinstven dizajn – kako je to vplivalo na proizvodnjo še odločnejšega videza konceptnega vozila HY-POWER?

Na začetku projekta smo vedeli, da bistvene spremembe glavne oblike niso potrebne. Želeli smo namreč precej očistiti oziroma strniti edinstvene prednosti modela Toyota C-HR in s tem ugotoviti, kako bi z novo in edinstveno barvo in obrobo notranjosti model še bolj poudarili.

Ali sta status in uspeh modela vplivala na vaš pristop k projektu?

Zaradi dejstva, da je Toyota C-HR ključni model, ki je nedavno vstopil na trg in dosega dobre prodajne rezultate, smo vedeli, da z razstavnim modelom ne smemo povzročati zmede. Vrnili smo se k prvotnim pričakovanjem in profilu ciljne stranke, da bi ugotovili, kako lahko poudarimo obliko obenem pa ostanemo zvesti prvotnemu konceptu.

Kakšne izzive in priložnosti je predstavljal proces oblikovanja razstavnega vozila?

Izziv se ni bilo oddaljiti od lastnosti, ki opredeljujejo model Toyota C-HR, ampak jim dodati pridih svežine in izvirnosti. Želeli smo na primer ohraniti visoko kakovost proizvodnega avtomobila, zato smo pretehtali različne načine edinstvene izvedbe notranjosti. Z visokokakovostno usnjeno obrobo s posebnimi vzorci preje in šivov smo nadgradili osnovne lastnosti ambienta notranjosti.

Kako ste interpretirali diamantni motiv modela Toyota C-HR?

Oblika diamanta je zbudila naše razmišljanje o procesu, v katerem diamant nastane iz ogljika. Sam ogljik ima zelo zanimive lastnosti, ki so nas usmerjale pri obdelavi novega barvnega zaključka zunanjosti s tekočim ogljikom, ki po videzu nima mat ali sijočega učinka.

Tako smo začeli razmišljati o staljenem materialu, kot je lava, ki predstavlja močan kontrast med hladno zgornjo površino in razbeljenim tekočim jedrom. To je bil naš navdih pri ustvarjanju barve strehe in dinamičnega vzorca, ki preide iz intenzivne rdeče v črno barvo.

Naš pravilnik o zasebnosti na spletni strani

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev.  Če se z uporabo piškotkov strinjate, lahko nemoteno nadaljujete z uporabo spletne strani, lahko pa si ogledate tudi nastavitve piškotkov.