Brezplačno preizkusite Toyoto Ceniki in katalogi E-novice Sestavite svojo Toyoto

Ekipa Toyota Racing

zmagala

Ekipa TOYOTA Racing je zmagala na dirki Šest ur Bahrajna in dosegla svojo peto zmago v svetovnem prvenstvu vzdržljivostnih dirk pod okriljem zveze FIA, Anthony Davidson in Sébastien Buemi pa sta si dirko pred koncem sezone zagotovila naslov prvakov.

Dirkalnik TS040 HYBRID s številko 7, za volanom katerega so sedeli Alex Wurz, Stéphane Sarrazin in Mike Conway, je z odlično predstavo zmagal prvič v sezoni in moštvu TOYOTA Racing pridirkal peto zmago v sezoni 2014.
 
Anthony in Sébastien sta po tehničnih težavah končala na 11. mestu, a kljub temu postala svetovna prvaka med vozniki za sezono 2014, saj imata dirko pred koncem sezone neulovljivo prednost v skupnem seštevku.
TOYOTA je tako osvojila prvi naslov svetovnega prvaka med vozniki po Didierju Auriolu, ki je leta 1994 postal svetovni prvak v reliju.
 
Z današnjim rezultatom je TOYOTA tudi povečala svoje vodstvo pred Audijem v konstruktorskem seštevku na 40 točk. Na zadnji dirki, ki bo 30. novembra v Sao Paulu, je na voljo največ 44 točk.
Celotno dirko je zaznamovalo dramatično dogajanje, ki se je začelo že v uvodnem krogu, ko sta Alex in Sébastien, ki sta dirko začela s četrtega in drugega mesta, zamenjala mesti s tekmecema.
 
Čeprav sta v prvem ovinku zaostala, sta se bolida TS040 HYBRID kmalu pobrala in sedem krogov pozneje je številka 8 prevzela vodstvo na dirki po zaslugi Sébastienove odločne vožnje, Alex pa se je s podobno borbeno vožnjo prebil na tretje mesto.
Po 30 minutah je na stezo zapeljal varnostni avto, kar sta oba dirkalnika izkoristila za zgodnji postanek v boksih, menjavo pnevmatik in dolivanje goriva. Zaradi varnostnega avta je bila izguba časa v boksih minimalna in Sébastien in Alex sta dirko nadaljevala na tretjem in četrtem mestu.
Oba sta se kmalu prebila za eno mesto višje in po skoraj uri dirkanja prevzela vodilna položaja ter se s podobno hitrimi krogi odlepila od zasledovalcev.
 
Po 90 minutah sta oba v istem krogu zapeljala v bokse, med njima pa je bilo le devet sekund razlike. Mike je sedel v bolid s številko 7, Sébastien pa je krmilo predal Anthonyju, ki je dirko nadaljeval v vodstvu.
To ni dolgo trajalo, saj je dirkalnik s številko 8 moral nepričakovano v bokse zaradi menjave alternatorja. Na ta način se je Mike s številko 7 prebil v vodstvo, Anthony pa je 30 minut pozneje dirko nadaljeval na 26. mestu s 17 krogi zaostanka.
 
Pozneje je sledil še nov krajši postanek v boksih, med katerim so preverili ustrezno delovanje novega alternatorja, nato pa je Anthony nadaljeval, odločen, da dirko konča in ekipi zagotovi naslov svetovnega prvaka med vozniki.
Dirkalnik s številko 7 je imel drugačen cilj in Mike je še povečal svoje vodstvo. Kmalu po polovici dirke, ko je krmilo prevzel Stéphane, je prednost znašala že skoraj minuto.
 
Sébastien se je vrnil za krmilo številke 8 in se zanesljivo prebijal naprej ter pri tem kmalu postavil tudi najhitrejši krog na dirki. Medtem je Stéphane varno vodil dirkalnik s številko 7 do zadnje ure, ko je krmilo znova predal Alexu.
Številka 8 se je hitro prebijala naprej in 50 minut pred koncem dirke, ko je v voznikov sedež zadnjič sedel Anthony, zasedala 13. mesto.
 
Oba dirkalnika sta v zadnjih minutah vozila tesno skupaj in Alex je s številko 7 prvi prevozil ciljno črto ter zmagal s prednostjo 50,460 sekunde. Ko je ciljno črto prečkal še Anthony, se je dvojno slavje za moštvo TOYOTA Racing lahko začelo.
Jošiaki Kinošita, predsednik moštva: »Čestitam Anthonyju in Sébastienu za naslov svetovnih prvakov. Ta naslov sta si zaslužila. To ni priznanje samo za voznika, pač pa tudi za fantastično opravljeno delo celotne ekipe. Gre za resnično veliko nagrado, zlasti zato, ker se je letos začelo novo obdobje na področju porabe goriva. Sta prva svetovna prvaka po uvedbi novih pravil in zelo smo ponosni, da je TOYOTIN HIBRIDNI sistem dokazal svoje zmožnosti s tem, ko jima je prinesel naslov prvaka.

Rad bi se zahvalil vsem vpletenim; vsem zaposlenim v podjetju TOYOTA Motorsport GmbH v Kölnu, sodelavcem iz motošportnega in hibridnega oddelka družbe TOYOTA Motor Corporation na Japonskem in prijateljem iz podjetja ORECA ter vsem partnerjem. Prav tako bi se rad poklonil našim navijačem, ki so nas podpirali vse od začetka projekta. Seveda gredo čestitke tudi Alexu, Stéphanu in Miku za današnjo zmago. Po nekaj dirkah, na katerih so dirkalnik s številko 7 pestile različne težave, so bili danes zelo hitri in konsistentni na eni od stez, na katerih pnevmatike najbolj trpijo. Odlično so opravili svoje delo.«

/
TS040 HYBRID s št. 7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Mike Conway)
Dirka: Prvo mesto, 195 krogov, 6 postankov. Najhitrejši krog: 1 min 46,377 s
 
Alex Wurz: »Zelo sem vesel za svoja moštvena kolega, ki sta postala svetovna prvaka. Vso sezono sta bila fenomenalna. Vsi vozniki se zelo trudimo in med nami vlada krasno vzdušje. Zdaj sta svetovna prvaka in v tem naj uživata. Mi smo zmagali na dirki, kar me zelo veseli. Moram se zahvaliti Stéphanu, ki je na začetku vikenda poskrbel, da smo se odločili za prave nastavitve. Imeli smo zmogljiv dirkalnik, za kar je zaslužna vsa ekipa.«
Stéphane Sarrazin: »Čestitke Anthonyju in Sébastienu. Za njima je neverjetna sezona in to je trenutek, ki sta si ga zaslužila. Zelo sem zadovoljen z našim dirkanjem in fantastično je znova zmagati, zlasti tu v Bahrajnu, kjer sem s številko 8 zmagal že lani. Ko sem bil za volanom, sem moral nekoliko varčevati z gorivom, da smo se izognili dolivanju goriva proti koncu dirke. Zelo sem se trudil, da sem obvladal situacijo, in uspelo mi je; vse se je dobro izšlo. Alex in Mike sta odlično opravila delo. Celotno moštvo se je izvrstno odrezalo ta teden in skozi vso sezono.«
Mike Conway: »Čestitke Anthonyju in Sébastienu, ki sta si zagotovila naslov svetovnih prvakov. Vso sezono sta bila izjemno močna. Danes smo z dirkalnikom s številko 7 dosegli odličen rezultat. Stéphane in Alex sta z odliko odvozila svoje vožnje, zadovoljen pa sem tudi s svojo predstavo. Lepo je upravičiti zaupanje in podporo, ki sem ju bil deležen s strani moštva. Prva zmaga na vzdržljivostni dirki na šele moji drugi dirki s TOYOTO je odličen rezultat in uspešen dan. Tega trenutka se bom dolgo spominjal.«
/
TS040 HYBRID s št. 8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi)
Dirka: 11. mesto, 177 krogov, 7 postankov. Najhitrejši krog: 1 min 45,989 s
Anthony Davidson: »Za nami je neverjetno leto. Zame osebno je to daleč največji dosežek kariere, zato je to pomemben dan. Še nikoli nisem bil svetovni prvak, zato mi to veliko pomeni in ne zavedam se še povsem, kaj sem dosegel. Ekipa je odlično opravila svoje delo in poskrbela, da sva imela najhitrejši avto.
Nisva si ravno želela osvojiti naslova na tak način, a se ne pritožujeva. Velika zahvala gre mehanikom, ki so dirkalnik spravili nazaj na stezo. Ne samo najinim mehanikom, pomagali so tudi mehaniki, odgovorni za dirkalnik s številko 7. Ta naslov je dosežek celotne ekipe in hvaležen sem vsem, ki so pomagali doseči ta rezultat. Za nami je krasen dan, a v Braziliji nas čaka še ena naloga; osvojiti naslov prvaka v seštevku konstruktorjev.«
Sébastien Buemi: »Zelo sem zadovoljen; osvojiti naslov svetovnega prvaka je odličen občutek. Nisva ga osvojila na način, na kakršnega sva si želela, a sva vseeno zelo vesela. Osvojiti prvenstvo v konkurenci Porscheja in Audija je fantastičen dosežek. Najin dirkalnik je bil sposoben zmagati, a sem vesel, da je zmagala številka 7. Zahvalil bi se ekipi, saj za naslov prvaka potrebuješ odličen dirkalnik in tega so nama priskrbeli.
Čeprav gre za naslov svetovnega prvaka med vozniki, je to v resnici naslov za ekipo, saj danes z Anthonyjem ne bi stala tukaj, če ne bi bilo vseh, ki so bili danes na dirki, in vseh v Kölnu in Higašifudžiju. Če osvojimo konstruktorsko prvenstvo v Braziliji, bo za nami fantastično leto.«
/
Več o moštvu TOYOTA Racing v svetovnem prvenstvu vzdržljivostnih dirk pod okriljem zveze FIA:

TOYOTA je prvič nastopila v svetovnem prvenstvu vzdržljivostnih dirk (WEC) v sezoni 1983, kar je naznanilo začetek dolgoletnega sodelovanja na vzdržljivostnih dirkah. TOYOTINI avtomobili so nastopili na 16 dirkah 24 ur Le Mansa in štirikrat osvojili drugo mesto, kar je njihov najboljši dosežek (1992, 1994, 1999 in 2013). TOYOTA je leta 2012 vstopila v ponovno oživljeno prvenstvo vzdržljivostnih dirk z moštvom TOYOTA Racing. Leta 2014 je njihov prvi hibridni dirkalnik razreda LMP1, TS030 HYBRID, nasledil dirkalnik TS040 HYBRID.

Zasnovali in izdelali so ju pri TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), kjer je tudi sedež moštva. Družba TMG je nekoč bedela nad TOYOTINIMA ekipama v svetovnih prvenstvih v reliju in formuli 1 in je skrbela za zasnovo in delovanje TOYOTINEGA dirkalnika TS020, ki je v sezoni 1998/99 nastopil na dirki v Le Mansu. TMG danes sodeluje v motošportu, hkrati pa nudi svoje vrhunske tehnične storitve tretjim osebam in TOYOTINI družini.
Naš pravilnik o zasebnosti na spletni strani

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev.  Če se z uporabo piškotkov strinjate, lahko nemoteno nadaljujete z uporabo spletne strani, lahko pa si ogledate tudi nastavitve piškotkov.