Brezplačno preizkusite Toyoto Ceniki in katalogi E-novice Sestavite svojo Toyoto

Nov motor za Yaris

1,5-litrski bencinski

V pričakovanju standarda Euro 6c in homologacijskega standarda RDE (Real Driving Emission) pri realnih pogojih vožnje Toyota opremlja vozila Yaris z novim 1,5-litrskim bencinskim motorjem, ki bo nadomestil trenutne 1,3-litrske izvedbe.

Kot del družine izdelkov ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficient Combustion – majhna poraba goriva z izjemnim toplotno učinkovitim zgorevanjem) ta novi štirivaljni motor uvaja nove tehnične rešitve, ki ponujajo boljšo zmogljivost, večji užitek v vožnji in hkrati zmanjšanje porabe goriva za 12 %* v trenutnem ciklu NEDC.
Za pogon tega modela v segmentu vozil B so inženirji izbrali neprisilno polnjeni motor 1496 cm3, ki razvije moč 111 DIN KM/82 kW in navor 136 Nm pri 4400 vrt./min; 118 Nm je na voljo že pri 2000 vrt./min.
Hitra odzivnost neprisilno polnjenega motorja te zmogljivosti daje vozilu Yaris raven udobja pri vožnji, ki bo cenjena tako v mestni vožnji kot vožnji po prazni cesti. Izboljšana zmogljivost v primerjavi s predhodnim 1,3-litrskim motorjem se jasno odraža v številkah, saj je pridobil 0,8 sekunde pri pospeševanju od 0 do 100 km/h (11,0 v primerjavi z 11,8) in več kot sekundo pri pospeševanju od 80 do 120 km/h (17,6 v primerjavi z 18,8).
Da bi izpolnila zahteve novega standarda Euro 6c in novega homologacijskega cikla RDE, Toyota izkorišča prednosti znanja na področju hibridnih vozil. V tem novem motorju se je to pokazalo z vrednostjo toplotne učinkovitosti 38,5 %, kar ga uvršča med najboljše.
To je rezultat uvedbe visokega kompresijskega razmerja 13,5, uporabe sistema ohlajenega povratnega voda izpušnih plinov (EGR) in večjega kota spremenljivega odpiranja ventilov, ki omogoča preklop iz Ottovega cikla v Atkinsonov cikel. 
Višja vrednost kompresijskega razmerja se doseže zaradi zasnove zgorevalne komore in uporabe novih batov, ki zagotavljajo delo s homogeno zmesjo zrak/bencin in hitro zgorevanje.
Sistem ohlajenega povratnega voda izpušnih plinov (EGR) z znižanjem temperature zgorevanja prav tako pomaga preprečiti pojav klenkanja. Poleg tega količina ponovno vbrizganih inertnih plinov omogoča zmanjšanje izgub pri črpanju pri nizkih in srednjih obremenitvah, s čimer se izboljša učinkovitost.
Uvedba novega inteligentnega sistema spremenljivega odpiranja dovodnih ventilov – VVT-IE** – omogoča prehod iz Ottovega cikla v Atkinsonov cikel in obratno v delčku sekunde.
Električno nadzorovana faza premika sesalne odmične gredi omogoča zamik pri zapiranju sesalnega ventila prek spodnje najnižje točke bata, da bi se tako zmanjšala faza stiskanja, kar prispeva k nadaljnjemu zmanjšanju izgub črpanja (Atkinsonov cikel), ali hitrejše odpiranje pri preklopu nazaj v Ottov cikel za boljše delovanje pri visoki obremenitvi. Faza premika izpušne odmične gredi se krmili s hidravličnim sistemom.
Inženirji so se osredotočili tudi na zmanjšanje porabe goriva in emisij pri stalnih hitrostih vožnje na avtocesti. Zato je prvič pri Toyoti novi motor opremljen z vodno hlajenim zbiralnikom izpušnih plinov.
Omejevanje temperature plinov preprečuje obogatitev zmesi, potrebne za zmanjšanje temperature zgorevanja pri kateri koli hitrosti vožnje na avtocesti, in s tem zmanjša porabo in emisije v teh voznih razmerah.
Tako kot vsi novi motorji družine ESTEC tudi novi 1,5-litrski motor uporablja najnovejše izboljšave na področju zmanjšanja izgub zaradi trenja.
* s samodejnim menjalnikom CVT
** VVT-iE = sistem inteligentnega spremenljivega odpiranja ventilov elektromotorja
Brezplačno preizkusite Toyoto
Naš pravilnik o zasebnosti na spletni strani

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev.  Če se z uporabo piškotkov strinjate, lahko nemoteno nadaljujete z uporabo spletne strani, lahko pa si ogledate tudi nastavitve piškotkov.