Brezplačno preizkusite Toyoto Ceniki in katalogi E-novice Sestavite svojo Toyoto

TS040

hibrid

Moštvo TOYOTA Racing je danes predstavilo HIBRIDNI dirkalnik TS040 in prenovljeno vozniško posadko, ki ga bo popeljala v novo obdobje hibridnega motošporta in z njim nastopala v letošnjem svetovnem prvenstvu vzdržljivostnih dirk pod okriljem zveze FIA.

HIBRID TS040, ki so ga danes predstavili v Paul Ricardu, ima s 473 konjskimi močmi štirikolesnega hibridnega pogona v kombinaciji s 513 konjskimi močmi 3,7-litrskega bencinskega motorja skupno moč 986 konjskih moči in predstavlja najnaprednejšo hibridno tehnologijo v dirkalnem svetu.

TOYOTA se je s štirikolesnim hibridnim pogonom vrnila h konceptu, ki je že od leta 2007 del njenega dirkalnega hibridnega razvoja. Takrat je model Supra HV-R s štirikolesnim pogonom z zmago na dirki 24 ur Tokačija postal prvi hibridni dirkalnik, ki je zmagal na vzdržljivostni dirki. Nov TOYOTIN HIBRIDNI dirkalni agregat so razvili v skladu s prenovljenimi pravili prvenstva WEC, pri katerih je v ospredju poraba goriva. V primerjavi s sezono 2013 mora biti poraba goriva manjša za 25 %, kar je treba doseči s pomočjo izboljšav motorja, aerodinamike in učinkovitejšega sloga vožnje.

Merilnik pretoka goriva bo nadziral porabo goriva in moštva bodo doletele kazni, če bo povprečna poraba goriva v treh krogih presegla predpisane omejitve. Dovoljena poraba goriva je odvisna od hibridnih zmogljivosti posameznega moštva. Moštvo TOYOTA Racing se je v Le Mansu odločilo za 6 MJ hibridne zmogljivosti na krog.

TOYOTINI inženirji so v sodelovanju z uradnim partnerjem, proizvajalcem specializiranih maziv TOTAL, dosegli dodatno izboljšanje učinkovitosti in zmogljivosti.


Nova, bolj odprta pravila so moštvu TOYOTA Racing omogočila znatno povečanje hibridne moči z generatorjem AISIN AW na sprednji osi, ki dopolnjuje enoto DENSO na zadnji osi.

Zavorna moč generatorjev v kombinaciji z običajnimi mehanskimi zavorami pri upočasnjevanju proizvaja energijo, ki je prek pretvornika (spredaj AISIN AW, zadaj DENSO) prenesena v superkondenzator NISSHINBO. Generator ima pri pospeševanju obratno funkcijo in kot motor razvije 473 konjskih moči.

Moč štirikolesnega hibridnega pogona je dodana sesalnemu osemvaljniku. Oba so razvili v razvojnem oddelku za motošport v tehnološkem središču Higašifuji, kjer nastaja TOYOTINA tehnologija osebnih avtomobilov naslednje generacije.

Tehnologija HIBRIDA TS030 je že zdaj uporabljena v TOYOTINIH hibridnih osebnih avtomobilih, z novimi pravili serije WEC pa bo še več tehnologije prenesene z dirkalnih stez na običajne ceste. TOYOTA je od predstavitve Priusa leta 1997 prodala že šest milijonov hibridnih osebnih avtomobilov.

Šasijo HIBRIDA TS040 so zasnovali, razvili in izdelali v družbi TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) v Kölnu. Predstavlja pomemben razvoj HIBRIDA TS030 in ustreza spremembam pravil, s katerimi se je dovoljena širina dirkalnika zmanjšala za 10 cm, uvedena pa je bila tudi vrsta varnostnih rešitev.

Posebno pozornost so namenili pretoku zraka okrog avtomobila, s čimer so zmanjšali upor in izboljšali porabo goriva ter povečali aerodinamični potisk k tlom in oprijem s podlago. S tem so nadomestili slabši oprijem pnevmatik, ki so v primerjavi s sezono 2013 ožje za 5 cm.

S pomočjo najsodobnejših vetrovnikov družbe TMG so razvili aerodinamično zasnovo, ki je po zaslugi naprednih kompozitnih materialov in proizvodnih postopkov neverjetno lahka.


V nekoliko premešani vozniški posadki si bodo dirkalnik s številko 7 delili Alex Wurz, Stéphane Sarrazin in Kazuki Nakadžima, medtem ko bodo za krmilo dirkalnika s številko 8 sedli Anthony Davidson, Nicolas Lapierre in Sébastien Buemi.

HIBRID TS040 je na dirkališču debitiral 21. januarja v Paul Ricardu, do danes pa je opravil 12 dni testiranj po vsej Evropi in prevozil okrog 18.000 kilometrov.

Po dvodnevnem testnem prologu v Paul Ricardu, ki se začne jutri, načrtuje moštvo še eno testiranje pred šesturno dirko v Silverstonu, ko se bo prvič letos pomerilo s tekmecema, tovarniškima moštvoma Audija in Porscheja.

/
Koledar svetovnega prvenstva vzdržljivostnih dirk za sezono 2014

20. april: Šesturna dirka v Silverstonu (VB)

3. maj: Šesturna dirka v Spa-Francorchampsu (Bel)

14. junij: 24 ur Le Mansa (Fra)

20. september: Šesturna dirka na dirkališču Circuit of the Americas (ZDA)

12. oktober: Šesturna dirka pod goro Fuji (Jap)

2. november: Šesturna dirka v Šanghaju (Kit)

15. november: Šesturna dirka v Bahrajnu

30. november: Šesturna dirka v Sao Paulu (Bra)

/
Več o moštvu TOYOTA Racing v svetovnem prvenstvu vzdržljivostnih dirk pod okriljem zveze FIA

TOYOTA je prvič nastopila v svetovnem prvenstvu vzdržljivostnih dirk (WEC) v sezoni 1983, kar je naznanilo začetek dolgoletnega sodelovanja na vzdržljivostnih dirkah. TOYOTINI avtomobili so nastopili na 15 dirkah 24 ur Le Mansa in štirikrat osvojili drugo mesto, kar je njihov najboljši dosežek (1992, 1994, 1999 in 2013). TOYOTA je leta 2012 pod imenom TOYOTA Racing s svojim prvim hibridnim dirkalnikom LMP1, HIBRIDOM TS030, vstopila v ponovno oživljeno serijo WEC. Dirkalnik je v dveh sezonah zmagal na petih dirkah.

Zasnovali in izdelali so ga pri TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), kjer je tudi sedež moštva. Družba TMG je nekoč bedela nad TOYOTINIMA ekipama v svetovnih prvenstvih v reliju in formuli 1 in je skrbela za zasnovo in delovanje TOYOTINEGA dirkalnika TS020, ki je v sezoni 1998/99 nastopil na dirki v Le Mansu. TMG danes sodeluje v motošportu, hkrati pa nudi svoje vrhunske tehnične storitve tretjim osebam in TOYOTINI družini.

Naš pravilnik o zasebnosti na spletni strani

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev.  Če se z uporabo piškotkov strinjate, lahko nemoteno nadaljujete z uporabo spletne strani, lahko pa si ogledate tudi nastavitve piškotkov.