Brezplačno preizkusite Toyoto Ceniki in katalogi E-novice Sestavite svojo Toyoto

Toyota predstavila zunanjo podobo svoje limuzine

na gorivne celice

Toyota predstavila zunanjo podobo svoje limuzine na gorivne celice.

  • Končna oblika limuzine na gorivne celice razkrita.
  • Limuzina na gorivne celice bo še pred aprilom 2015 predstavljena na Japonskem, poleti istega leta pa še v Evropi in ZDA.
  • Predvidena cena na Japonskem bo 7 milijonov jenov, ceni za ameriški in evropski trg pa še nista znani.

Na današnjem medijskem dogodku v Tokiu je družba Toyota Motor Corporation predstavila zunanjost in japonsko ceno svoje limuzine na vodikove gorivne celice, ki je bila kot koncept prvič predstavljena lani na tokijskem avtomobilskem salonu.

Avtomobil bo pred aprilom 2015 doživel japonsko premiero, potekajo pa tudi že priprave za predstavitev na ameriškem in evropskem trgu poleti leta 2015.

Na Japonskem bo limuzina na gorivne celice naprodaj pri prodajalcih vozil Toyota in Toyopet. Predvidena cena je 7 milijonov jenov (priporočena maloprodajna cena proizvajalca; brez davka na porabo). Na začetku bo prodaja omejena na regije*, v katerih razvijajo infrastrukturo za oskrbo z vodikom. Cene v Evropi in ZDA še niso določili, prav tako bodo šele pozneje objavili podrobnejše informacije, kot so tehnični podatki, natančne cene in prodajni cilji.

Toyotino prizadevanje za okolju prijazna vozila temelji na treh načelih: vključevanju različnih energetskih virov; razvoju učinkovitih vozil z majhno količino izpustov in populariziranju tovrstnih vozil z namenom širjenja pravih in pozitivnih okoljskih sprememb.

Zlasti vodik je zelo obetavno gorivo. Pridobivati ga je mogoče iz različnih primarnih virov energije – tudi iz sončne in vetrne energije – prav tako pa ga je preprosto shranjevati in transportirati. Stisnjen vodik ima višjo energijsko gostoto kot baterije. Poleg tega, da ima potencial kot gorivo za uporabo doma in v avtomobilih, je mogoče vodik uporabiti na zelo različne načine, vključno za proizvodnjo energije v širšem obsegu.

Pri Toyoti že več kot 20 let razvijajo lastna vozila na gorivne celice. Toyotin sistem gorivnih celic vključuje lasten sklad gorivnih celic, ki ustvarja energijo s pomočjo kemične reakcije med vodikom in kisikom, in jeklenke z vodikom pod visokim pritiskom. Leta 2002 so pri Toyoti v omejenem obsegu na Japonskem in v ZDA začeli v poslovni najem ponujati model "Toyota FCHV", športno uporabno vozilo na gorivne celice.

Od leta 2002 do danes so sistem gorivnih celic znatno izboljšali. Danes predstavljena Toyotina limuzina na gorivne celice ima na primer enake zmogljivosti in avtonomijo kot vozilo z bencinskim motorjem, napolniti pa jo je mogoče v približno treh minutah. Med vožnjo v ozračje oddaja samo vodno paro, ki je posledica reakcije med vodikom in kisikom.

Vozila na gorivne celice pripomorejo k večji raznolikosti avtomobilskih goriv, med delovanjem ne oddajajo CO2 ali drugih okolju škodljivih snovi, hkrati pa so enako praktična kot avtomobili z bencinskim motorjem. Pri Toyoti verjamejo, da imajo ogromen potencial in da so idealna okolju prijazna vozila za promocijo družbe s trajnostno mobilnostjo.

"Zelo se veselimo prihoda tehnologije gorivnih celic. Seveda je pred nami še veliko izzivov, med katerimi izstopata dostopnost napajalne infrastrukture in osveščenost kupcev. Naše pretekle izkušnje s hibridi nam bodo v veliko pomoč pri lansiranju nove tehnologije na tržišče. V Evropi se bomo tega lotili korak za korakom in postopoma predstavili avtomobil na izbranih trgih. Prepričani smo, da bo v prihodnosti vodik postal vse bolj priljubljeno avtomobilsko gorivo,« je povedal Karl Schlicht, podpredsednik družbe Toyota Motor Europe.

Družbe skupine Toyota Group sodelujejo tudi pri drugih pobudah, povezanih z vodikom, na primer pri razvoju in preskušanju gorivnih celic za domačo uporabo in pri razvoju avtobusov in viličarjev na gorivne celice.

* Prefektura Sajtama, prefektura Čiba, metropola Tokio, prefektura Kanagawa, prefektura Jamanaši, prefektura Aiči, prefektura Osaka, prefektura Hjogo, prefektura Jamaguči in prefektura Fukuoka.

25. 6. 2014.

Naš pravilnik o zasebnosti na spletni strani

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev.  Če se z uporabo piškotkov strinjate, lahko nemoteno nadaljujete z uporabo spletne strani, lahko pa si ogledate tudi nastavitve piškotkov.