Brezplačno preizkusite Toyoto Ceniki in katalogi E-novice Sestavite svojo Toyoto

Cité lib by

Ha:mo

Nova vrsta urbane mobilnosti v Grenoblu z ultrakompaktnimi električnimi vozili, povezana z javnim prevozom.

  • Inovativna storitev skupne rabe avtomobilov naj bi mesto Grenoble z okolico pripravila na električno mobilnost v okviru celovitega multimodalnega načrta mobilnosti.
  • Triletni poskusni projekt združuje zmožnosti in storitve petih partnerjev: mesta Grenoble, njegovega metropolitanskega območja, francoskega ponudnika električne energije EDF in njegove podružnice Sodetrel, Toyote ter družbe Cité lib, lokalnega ponudnika skupne rabe avtomobilov.
  • 35 trikolesnih vozil Toyota i-ROAD in 35 štirikolesnih vozil Toyota Auto Body COMS bo na voljo za kratke mestne vožnje na 27 napajalnih postajah, ki jih bo postavilo in vzdrževalo podjetje Sodetrel, vključno z enosmernimi vožnjami od ene postaje do druge. 120 napajalnih točk v okviru projekta in 41 napajalnih postaj za druga priključna vozila bodo dodali v mestno prometno infrastrukturo.
  • Meščanom Grenobla bodo ponudili preprost cenovni načrt z imenom »3, 2, 1 evro« za podaljšanje uporabe za prvih, drugih in tretjih 15 minut. Imetniki letnih kart za javni prevoz bodo deležni znižane cene, ki bo znašala 2 evra, vsakih nadaljnjih 15 minut pa jih bo stalo dodaten evro.
  • Storitev Cité lib by Ha:mo bo na voljo od 1. oktobra 2014.

V čistem mestu prihodnosti bo osebna električna mobilnost v sožitju povezana s sistemom javnega prevoza. Ta vizija je povezala pet partnerjev – francosko mesto Grenoble, njegovo metropolitansko območje Grenoble-Alpes Metropole ter družbe EDF s podružnico Sodetrel, Toyota Motor Corporation in Cité lib – in danes so predstavili novo storitev z imenom »Cité lib by Ha:mo«.

Nova storitev je inovativna v več pogledih:
  • Ne gre zgolj za še eno od storitev skupne rabe avtomobilov. Storitev naj bi z novo vrsto mobilnosti, ki temelji na ultrakompaktnih električnih vozilih, dopolnila omrežje javnega prevoza v Grenoblu z rešitvijo za kratke vožnje, tudi enosmerne, ki lahko sestavljajo del skupne mestne vožnje.
  • Vozila in napajalne postaje so povezane z informacijsko infrastrukturo prometnega omrežja Grenobla, ki nudi tako načrtovanje poti kot tudi rezervacije prek spleta/mobilne aplikacije.
  • Uporabniki lahko najamejo eno od 70 vozil in ga vrnejo na poljubno postajo v bližini njihovega cilja. Ni jim ga treba vrniti na izhodiščno točko najema. Plačati morajo samo ceno vožnje.
  • Storitev vključuje 35 vozil Toyota i-ROAD, kar je največ tovrstnih vozil v uporabi na svetu. Toyota i-ROAD je inovativno in zabavno trikolesno osebno vozilo, opremljeno z revolucionarno tehnologijo aktivnega nagibanja, ki posnema gibanje pri smučanju. i-ROAD se ponaša z okretnostjo skuterja, zaprta platnena kabina pa nudi avtomobilsko udobje. V projekt bo vključenih tudi 35 štirikolesnih vozil COMS družbe Toyota Auto Body.
  • Uporabnikom storitve ne bo treba iskati parkirnega prostora. Poleg tega bo zaradi kompaktnosti vozil lažje načrtovati in graditi parkirno in napajalno infrastrukturo.
Z novo storitvijo bo metropolitansko območje Grenobla nadaljevalo tradicijo inovacij in postalo poskusno prizorišče mestne mobilnosti prihodnosti. »Grenoble ima zmožnost podpreti nove pobude in jih spremeniti v zgodbe o uspehu. Z novo okolju prijazno rešitvijo mobilnosti, ki dopolnjuje kolesarski in javni prevoz, poskusna storitev ‘Cité lib by Ha:mo’ nadaljuje to tradicijo,« trdi Jacques Wiart, podžupan, ki je odgovoren za mobilnost in promet v Grenoblu.
V skupnosti Grenoble-Alpes Metropole, ki skrbi za omrežje javnega prevoza, verjamejo, da je pomembno promovirati prehod na različne načine mobilnosti pri vožnjah, ki jih morajo ljudje opraviti vsakodnevno, kot so vožnja na delo, v šolo ali službene poti. S tem bi znatno pripomogli k zmanjšanju izpusta CO2 in izboljšali kakovost zraka.
»Projekt ‘Cité lib by Ha:mo’ je zgolj začetek, vendar ima potencial, da spodbudi naše meščane, da aktivno sodelujejo pri ustvarjanju jutrišnje mobilnosti. To je pot, ki smo si jo začrtali,« doda Christophe Ferrari, predsednik skupnosti Grenoble-Alpes Metropole.
Pri družbi EDF že vse od svoje ustanovitve raziskujejo in uvajajo novosti, zato so ponosni, da lahko pri projektu v Grenoblu sodelujejo s svojimi zmožnostmi s področja infrastrukture za napajanje z elektriko in s svojim znanjem s področja energetskega upravljanja. »Energetski prehod nas vodi do inovativnih rešitev za nizkoogljično mobilnost, s katerimi lahko dvignemo kakovost življenja v krajevnih skupnostih.
To je tudi glavni namen tega edinstvenega poskusnega projekta za družbo EDF in njene partnerje,« pove Jean-Pierre Frémont, direktor za javne trge pri skupini EDF. S sodelovanjem pri projektu so v skupini EDF pokazali svojo predanost razvoju nizkoogljične mobilnosti v vlogi ponudnika storitev električne mobilnosti. Skupina EDF bo s svojo podružnico Sodetrel spodbujala vse svoje stranke, javne, poslovne in zasebne, k premiku proti okolju prijaznim, manj hrupnim načinom prevoza brez izpusta CO2.
Toyota pri projektu ne sodeluje samo s 70 električnimi vozili. Odgovorni so tudi za sistem upravljanja skupne rabe vozil, ki se imenuje Ha:mo (harmonična mobilnost) in so ga uspešno uvedli že v svojem domačem mestu Toyota na Japonskem. Pri Toyoti verjamejo, da so električna vozila del skupne rešitve za nizkoogljični prevoz in so zlasti primerna za krajše mestne vožnje.
Za daljša potovanja so primernejši hibridi, priključni hibridi in vozila na gorivne celice. »Projekt je obrodil sadove zaradi skupnih ambicij vseh partnerjev – vsi želimo sodelovati pri ustvarjanju urbane mobilnosti prihodnosti. Rešitve za urbano mobilnost bodo v prihodnosti ključno področje razvoja za Toyoto. Zelo se veselimo sodelovanja z meščani Grenobla pri reševanju težav z mestnim prometom,« pove Takeši Učijamada, predsednik družbe Toyota Motor Corporation.
Cité lib by Ha:mo: preprosta storitev za meščane Grenobla
Družba Cité lib s skoraj desetletnimi izkušnjami s področja storitev izposoje 80 avtomobilov (z bencinskim, hibridnim, plinskim in električnim pogonom) bo skrbela za tekoče delovanje nove storitve. Z dodatnimi 35 vozili i-ROAD in COMS bodo podvojili svojo floto in svojim strankam ponudili drugačno storitev. 
 
»Glavna prednost za stare in nove uporabnike bo v tem, da bodo lahko najeli in vrnili vozila na različnih lokacijah ter da bodo lahko najeli zelo majhno vozilo za krajše vožnje,« razloži Martin Lesage, direktor družbe Cité lib.
Kdo lahko uporablja storitev Cité lib by Ha:mo?
• Vse polnoletne osebe z veljavnim vozniškim dovoljenjem.
• Uporabniki se morajo registrirati na spletni strani Cité lib (www.citelib.com) ali pa osebno obiskati enega od treh uradov za multimodalni prevoz v Grenoblu.
Kje so napajalne postaje?
• Skupaj bo na voljo 27 napajalnih postaj v bližini železniških ali avtobusnih postaj v mestih Grenoble, Fontaine, Gières, St Martin D’Hères, Seyssinet-Pariset in La Tronche.
• Vsaka postaja bo imela vsaj štiri parkirna mesta za vozila i-ROAD in COMS.
• Nekatere postaje imajo tudi eno ali dve parkirni mesti za druga električna ali priključna hibridna vozila.
Kako rezerviraš vozilo?
• Ko postanete registriran uporabnik storitev Cité lib, lahko na svoj pametni telefon ali tablični računalnik prenesete aplikacijo (Cité lib by Ha:mo v spletnih trgovinah), lahko pa jo na svoj osebni računalnik prenesete s spletnega naslova www.citelib.com.
• Prek aplikacije lahko uporabniki vidijo lokacije, na katerih so vozila z zadostno količino električne energije. 
• Ko uporabnik vrne vozilo na postajo in ga priključi v električno omrežje, se baterija začne polniti.
Koliko stane storitev?
• Cena storitve naj bi spodbujala kratke vožnje z velikimi popusti za celoletne naročnike storitev javnega prevoza v Grenoblu (MetroVelo, TAG, Itinisere ali vlaki TER).
Koliko stane napajanje električnega vozila/priključnega hibrida?
• Po plačilu administrativnih stroškov in članarine v višini 25 evrov bodo uporabniki priključnih vozil lahko brezplačno uporabljali napajalne postaje do 31. decembra 2014. Od januarja 2015 naprej bodo znane tarife, ki naj bi znašale od 2 do 5 evrov za uro napajanja, odvisno od hitrosti napajanja (običajno ali hitro napajanje). Čas napajanja bo omejen, zlasti v dnevnem času, s čimer naj bi odvrnili uporabnike od daljšega parkiranja in omogočili maksimalen dostop do parkirnih mest.
»Cité lib by Ha:mo« bo javnosti na voljo od 1. oktobra 2014, poskusno obdobje pa naj bi trajalo tri leta. V tem času naj bi partnerji projekta zbrali dragocene podatke o tehničnih vidikih in navadah uporabnikov ter tako z zelo konkretno in praktično pobudo prispevali k mobilnosti prihodnosti.
Več o:
Grenoble-Alpes Métropole: Grenoble s svojo okolico v osrčju izjemnega naravnega okolja francoskih Alp nudi vrhunsko kakovost življenja na živahnem gospodarskem območju. Metropolitansko območje s 450.000 prebivalci in 49 mesti ima nalogo organizirati mobilnost, razvoj gospodarstva, varovanje okolja in skrbeti za stanovanjske razmere ter mestne socialne programe. Celotno območje bo leta 2015 postalo eno od 12 francoskih metropolitanskih območij, ki jih bo francoska vlada označila za »pomembna središča gospodarskega razvoja« z večjimi zmožnostmi.
Skupina EDF, ki spada med vodilne družbe na evropskem energetskem trgu, je integrirano energetsko podjetje, ki je aktivno na vseh poslovnih področjih: proizvodnji, prenosu, distribuciji, zalogi in prodaji energije. Skupina je vodilni proizvajalec električne energije v Evropi. V Franciji ima v lasti predvsem nuklearke in hidroelektrarne, v katerih je 95,9 % električne energije proizvedene brez izpusta CO2.
Podrejene družbe skupine EDF, ki skrbijo za prenos in distribucijo v Franciji, upravljajo z 1.285.000 km električnih vodov z nizko in srednjo napetostjo in s približno 100.000 km vodov v omrežjih z visoko in zelo visoko napetostjo. Skupina sodeluje pri dobavi električne energije in storitev v približno 28,5 milijona gospodinjstvih v Franciji. Skupina je v letu 2013 imela 75,6 milijard evrov prihodkov, 46,8 % od tega zunaj Francije. Delnice EDF kotirajo na pariški borzi, skupina pa je članica indeksa CAC 40.
SODETREL, ki je v stoodstotni lasti družbe EDF SA, je partner javnih lokalnih vlad in družb za razvoj inovativnih rešitev električne mobilnosti. SODETREL upravlja storitve napajanja, vključno z zasnovo, postavitvijo, namestitvijo, vodenjem in vzdrževanjem napajalne infrastrukture za električna in priključna hibridna vozila.
SODETREL v realnem času upravlja več sto napajalnih infrastruktur in s svojim strokovnim znanjem predlaga inteligentne, zanesljive in učinkovite rešitve napajanja. SODETREL ponuja tudi celovito rešitev skupne rabe električnih vozil z infrastrukturo, vozili in sistemom upravljanja. SODETREL je vodilni francoski ponudnik izposoje in vzdrževanja baterij za javni električni promet in zagotavljanja prvega/zadnjega kilometra mestne vožnje.
Toyota Motor Corporation (TMC) je vodilni globalni proizvajalec avtomobilov. Leta 1997 so začeli prodajati Prius, prvo hibridno vozilo serijske proizvodnje, in do danes prodali več kot 6,5 milijona hibridnih vozil po vsem svetu. S svojima hčerinskima družbama Daihatsu Motor Co., Ltd in Hino Motors, Ltd. proizvajajo celovito paleto vozil, od avtomobilov, luksuznih vozil, tovornjakov do mini vozil. Toyota proizvaja vozila v 60 proizvodnih obratih po vsem svetu in ima 330.000 zaposlenih.
Družba Toyota Motor Europe NV/SA (TME) skrbi za veleprodajo in trženje vozil, delov in dodatne opreme znamk Toyota in Lexus ter za Toyotino evropsko proizvodnjo in tehniko. Pri Toyoti posredno in neposredno zaposlujemo okrog 94.000 Evropejcev, od leta 1990 pa smo v proizvodnjo vložili že več kot osem milijard evrov. Toyotino delovanje v Evropi temelji na omrežju 30 uvoznikov v 56 državah, okrog 3000 prodajnih mestih in devetih proizvodnih obratih. V letu 2013 je Toyota v Evropi prodala 847.540 vozil znamk Toyota in Lexus.
Cité lib je zadružni operater skupne rabe vozil v Grenoblu, kjer deluje zadnjih deset let. Družba Cité lib je članica omrežja Citiz, prvega zadružnega omrežja za skupno rabo vozil v Franciji. Družba, ki je bila ustanovljena leta 2002 pod imenom France Auto-Partage, danes združuje 15 neodvisnih krajevnih operaterjev. Omrežje je danes prisotno v 50 mestih po Franciji in omogoča 15.000 članom uporabo več kot 700 vozil na več kot 300 lokacijah.
Naš pravilnik o zasebnosti na spletni strani

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje funkcionalnosti storitev.  Če se z uporabo piškotkov strinjate, lahko nemoteno nadaljujete z uporabo spletne strani, lahko pa si ogledate tudi nastavitve piškotkov.