1. About us
  2. Newsroom
  3. Evropska premiera povsem novega električnega modela Toyota bZ4X

Evropska premiera povsem novega električnega modela Toyota bZ4X

·  Prvo povsem električno baterijsko vozilo (BEV) znamke Toyota je pripravljeno za predstavitev na evropskem trgu.
·  Prvi model nove Toyotine podznamke bZ – beyond Zero.
·  Udoben, prostoren in avtentičen športni terenec, ki je na voljo z novim sistemom štirikolesnega pogona izjemnih zmogljivosti.
·  Izjemno kakovostna, zmogljiva in trpežna baterija, ki je rezultat četrt stoletja izkušenj znamke Toyota na področju avtomobilskega elektrifikacijskega inženirstva.
·  Napredne tehnologije vključujejo varnostni paket T-Mate in številne asistenčne sisteme.
·  Zanimiv pristop lizinga, ki pokriva vse vidike lastništva in vzdrževanja vozila.

Toyota v Evropi premierno predstavlja povsem novi avtomobil bZ4X, ki je hkrati tudi prvi model nove serije bZ – beyond Zero. Vozilo bo na evropskem trgu na voljo v letu 2022.

bZ4X odlikujejo še dodatno izpopolnjene elektrifikacijske tehnologije, poleg tega pa prinaša tudi pomembne inovacije na področju varnosti, asistenčnih sistemov za pomoč vozniku in multimedijske povezljivosti. Prav zaradi tega je to vozilo, ki močno presega funkcijo prevoznega sredstva od točke A do točke B.

Ob vsem tem bo Toyota model bZ4X predstavila tudi s popolnoma novim programom lizinga, ki je zasnovan tako, da pokriva vse glavne vidike lastništva. Tako imenovani koncept "Vse na enem mestu" bo zagotovil udobje in brezskrbnost, nad čimer bodo še posebej navdušeni kupci, ki kupujejo svoje prvo električno vozilo.

Predstavitev električnega športnega terenca Toyota bZ4X

bZ4X je prostoren in udoben športni terenec, ki je na voljo s povsem novim sistemom štirikolesnega pogona, ta pa omogoča izjemne terenske zmogljivosti in odlično krmiljenje. Sistem poganjata ločena elektromotorja, ki sta nameščena vsak na svoji osi. To je prvi električni model znamke Toyota in prvi, ki je nastal na povsem novi platformi eTNGA (Toyota New Global Architecture). Ta prinaša številne prednosti, saj baterija, ki je integrirana v šasijo, zagotavlja nizko težišče, odlično ravnotežje med sprednjim in zadnjim delom avtomobila ter izjemno torzijsko togost. Vse te lastnosti izrazito pripomorejo k varnosti, udobju in krmiljenju.

Oblika zunanjosti

Toyota je novi model bZ4X zasnovala kot robustni športni terenec s prepoznavno novo kladivasto zasnovo sprednjega dela, ki poudarja mogočno cestno podobo. Njegov videz je mešanica naprednosti baterijskega električnega vozila in atletske zasnove športnega terenca. Sprednji del je zasnovan tako, da se izogiba nepotrebni dekoraciji. Zaznamuje ga že omenjena kladivasta zasnova, ki naj bi postala novi prepoznavni zaščitni znak blagovne znamke bZ. To zasnovo še poudarjajo ozke luči, ki dodatno pripomorejo k mogočni zunanji podobi avtomobila.

S profila prevladuje silhueta, ki temelji na kratkih previsih, nizkih linijah in prefinjenih stebričkih, ki izžarevajo nizko težišče. Veliki koloteki omogočajo namestitev 50,80-centimetrskih (20-palčnih) koles, ki še poudarjajo značaj avtentičnega športnega terenca. Na zadnjem delu pa so luči pomaknjene povsem v kote, kar optično še poveča širino avtomobila.

Aerodinamične značilnosti

Oblikovalska zasnova vključuje tudi aerodinamične elemente, ki usmerjajo pretok zraka nad vozilom in pod njim ter posledično povečujejo doseg. Odprtine v vogalih sprednjega odbijača ustvarjajo tako imenovane zračne zavese. Aerodinamiko pa izboljšujejo tudi raven pokrov podvozja, deljeni strešni spojler, zadnji spojler, zadnji difuzor in zadnje steklo, ki je nagnjeno pod točno premišljenim kotom. Tanka spodnja rešetka je prilagodljiva tako, da usmerja tok hladilnega zraka v baterijo in hkrati pomaga pri zmanjševanju zračnega upora.

Oblika notranjosti

Dolga medosna razdalja omogoča prostorno, zračno in udobno petsedežno kabino, ki ustvarja prijeten vtis dnevne sobe. Nadzorna plošča je zasnovana dokaj ozko, poleg tega je nameščena nizko, kar vozniku odpira pogled na cesto in povečuje vidljivost. S tem je zadoščeno načelu – roke na volanu, oči na cesti. Središče kokpita je 17,78-centimetrski, 7-palčni informacijski zaslon, ki je nameščen tik pred voznikom, kar pomeni, da so podatki dostopni, ne da bi moral voznik pogled umakniti s ceste.

Velika medosna razdalja potnikom omogoča veliko prostora za noge. Potnika na sprednjem in zadnjem sedežu imata več kot meter oddaljeni kolčni točki. Na voljo je tudi velik prtljažni prostor, katerega prostornina znaša kar 452 litrov.

Zmogljivost

bZ4X s sprednjim pogonom je opremljen s 150 kW elektromotorjem, ki zmore 204 konjske moči in 265 Nm navora. Od 0 do 100 km/h pospeši v 8,4 sekunde, njegova največja hitrost pa znaša 160 km/h. Različica s štirikolesnim pogonom zmore 217,5 konjske moči in 336 Nm navora. Največja hitrost znaša 160 km/h, od 0 do 100 km/h pa pospeši v 7,7 sekunde. Vsi ti podatki so za zdaj še provizorični in so predmet končne homologacije.

Sistem ponuja tudi opcijo enopedalne vožnje, ki omogoča dodatno regeneracijo zavorne energije in vozniku omogoča pospeševanje in upočasnjevanje vozila samo z uporabo stopalke za plin. 

Zagotovljena kakovost baterije

Toyota se je pri snovanju vozila naslanjala na 25-letne izkušnje, ki jih ima na področju razvoja elektrifikacijskih avtomobilskih tehnologij. Na ta način so zasnovali izjemno zanesljivo in zmogljivo
litij-ionsko baterijo, ki poganja avtomobil bZ4X. Pričakujejo, da bo ta baterija tudi po desetih letih uporabe ali 240.000 prevoženih kilometrov še vedno delovala z najmanj 70 odstotki svoje zmogljivosti – ob pogoju, da bo baterija deležna rednih letnih pregledov.

Ključnega pomena za kakovost in trajnost baterije je večkratni nadzor nad napetostjo, tokom in temperaturo. Če sistem kjerkoli zazna kakršnokoli nepravilnost, se samodejno sprožijo nadzorni postopki. bZ4X je sploh prvo vozilo znamke Toyota z vodno hlajeno baterijo.

Zmogljivost v hladnih vremenskih razmerah

Zaradi učinkovitega sistema ogrevanja sta delovanje in doseg ohranjena tudi v hladnih vremenskih razmerah. bZ4X uporablja toplotno črpalko, ki za ogrevanje avtomobila izkorišča zrak iz zunanjosti, kar je v primerjavi s standardnimi klimatskimi napravami bolj učinkovito in manj energijsko potratno.

Za dodatno toploto v kabini je za voznika in sovoznika predvideno infrardeče sevalno ogrevanje, ki je nameščeno pod volanskim drogom in armaturno ploščo, omogoča pa ogrevanje nog in stopal. Opcijsko je na voljo tudi ogrevanje sedežev, in sicer v le eni minuti.

Doseg vožnje

Litij-ionska baterija ponuja visoko gostoto in kapaciteto 71,4 kWh. To zadostuje za več kot 450 kilometrov dosega po ciklu WLTP. Seveda je ta podatek odvisen od različice in je predmet finalne homologacije.

Zaradi izjemne učinkovitosti in učinkovitega sistema ogrevanja, vključno s toplotno črpalko, je zanesljivost omogočena tudi pri temperaturah pod ničlo. Baterija omogoča tudi hitro polnjenje. Do 80 odstotkov se napolni že po 30 minutah polnjenja na hitri polnilnici 150 kW. Na voljo pa je tudi novi trifazni polnilnik.

Štirikolesni pogon

Toyota je pri razvoju novega sistema štirikolesnega pogona, ki je prilagojen baterijsko-električnim vozilom, sodelovala z znamko Subaru, ki se tudi ponaša z bogatim izročilom snovanja pogonov na vsa štiri kolesa. Tako so zagotovili varno delovanje v vseh še tako težavnih cestnih razmerah ter športnega terenca bZ4X opremili z najboljšimi terenskimi zmogljivostmi v svojem razredu.

Različica s štirikolesnim pogonom AWD je opremljena z dvema ločenima 80 kW elektromotorjema, ki sta nameščena vsak na svoji osi. XMODE ponuja izbiro različnih načinov vožnje, ki so prilagojeni vožnji po blatu in snegu (pod 20 km/h). Grip Control pa omogoča vožnjo po zahtevnih terenih pri hitrosti pod 10 km/h.

Elektronsko krmiljenje

bZ4X je sploh prvi serijski model znamke Toyota, ki je opremljen z elektronskim sistemom krmiljenja. V nadaljevanju bo na evropskem trgu predstavljen tudi sistem One Motion Grip.

Sistem elektronskega krmiljenja brez mehanske povezave med volanom in sprednjimi kolesi uporablja elektronski sistem, ki prilagaja kot koles skladno z voznikovimi nameni. Poleg tega pa zagotavlja več prostora za noge, izboljšuje svobodo pri vožnji in olajša izstopanje in vstopanje v vozilo. Tradicionalni volan je nadomeščen s tako imenovanim sistemom One Motion Grip-control, ki omogoča bolj tekoče in preprosto upravljanje. Do skrajne točke volana zadostuje že poldrugi obrat.

Sistem brez fizične povezave med volanom in kolesi tudi izničuje nepotrebne vibracije, hkrati pa voznik še vedno dobiva povratne informacije z vozne podlage. Občutek krmiljenja namreč zagotavlja neodvisni nadzor nad krmilnim trenjem. Delovanje volana je prilagojeno izbranemu načinu vožnje.

Vsestranska okoljska zmogljivost

Pozitiven okoljski profil športnega terenca bZ4X ni omejen le na brezemisijsko zmogljivost električnega pogonskega sklopa. Toyota pri izdelavi avtomobilov uporablja tudi reciklirane materiale in izvaja program obnove, ponovne uporabe in recikliranja baterije, s čimer zagotavlja daljšo življenjsko dobo sestavnih delov in materialov.

Doseg avtomobila bZ4X je optimiziran tudi z uporabo opcijske sončne strehe, ki generira električno energijo. Sončna streha deluje ne glede na to, ali je avtomobil parkiran ali v gibanju. Na letni ravni zbere dovolj energije za 1800 prevoženih kilometrov.

Sistem T-Mate nove generacije

bZ4X je opremljen z naprednim sistemom T-Mate, ki vključuje številne asistenčne sisteme za aktivno varnost.

Tretja generacija varnostnega paketa Toyota Safety Sense ima številne nove izboljšane funkcije, ki pomagajo pri preprečevanju nesreč. Sistem deluje kot voznikov partner in odločilno pripomore k doseganju mobilnostnega cilja ničelne stopnje smrtnih žrtev in poškodb, ki so posledica prometnih nesreč.

Sistem deluje na podlagi milimetrskega radarja in monokularne kamere, ki sta še dodatno izboljšana. Med novimi funkcijami je treba omeniti zaznavanje nasproti vozečih vozil, preprečevanje nenadnih pospeševanj pri nizki hitrosti in asistenčno zaviranje v sili.

Izboljšana sprednja kamera in radar ter izpopolnjeni sprednji bočni radarji omogočajo razširjen obseg zaznavanja nevarnosti v vseh prometnih scenarijih.

Sistem za zaznavanje in preprečevanje trka zaznava nasproti vozeča vozila in motorna kolesa.

Pomoč pri zavijanju v križišču lahko zdaj prepozna bližajoči se promet po dveh voznih pasovih, zaznava pa tudi prečni promet.

Sistem za pomoč pri krmiljenju v sili zagotavlja dodatno blago zaviranje, ki pomaga obdržati avto na svojem prometnem pasu, kadar se voznik želi izogniti pešcu, kolesarju ali parkiranemu avtomobilu.

Sistem za zaznavanje prečnega prometa opozarja na vozila, ki se v križišču približujejo z obeh strani. Nova pomoč za varni izstop iz vozila pa pomaga preprečiti trčenje ob odpiranju vrat, ko se vozilu približujejo kolesarji ali druga vozila.

Novi sistem Advanced Park uporablja štiri kamere panoramskega monitorja in 12 ultrazvočnih senzorjev, ki so nameščeni okoli avtomobila. S tem omogoča popolnoma daljinsko izvajanje parkirnega manevra, pri katerem vozniku sploh ni treba sedeti v vozilu.

Toyota Safety Sense s posebnimi senzorji preverja tudi voznikovo počutje. Beleži njegov običajni položaj vožnje in sproži opozorilo, če zazna kakršnokoli odstopanje, zaradi katerega bi voznik lahko zaspal za volanom.

Multimedijski sistem

bZ4X je opremljen z najnovejšo multimedijsko platformo znamke Toyota, katere osrčje je intuitivni 30,48-centimetrski (12-palčni) zaslon, ki je občutljiv za dotik. Zaslon omogoča dostop do navigacije v oblaku, ki posreduje aktualne prometne informacije in podatke o prostih parkirnih mestih. Na voljo so tudi funkcije, ki so specifične za baterijska električna vozila, saj posredujejo podatke o dosegu vožnje, podpori pri vožnji in prostih polnilnih postajah.

Voznik lahko komunicira z vozilom s pogledom, dotikom in glasom. Z zvočnimi ukazi je mogoče nadzorovati nastavitve klimatske naprave, odpiranje in zapiranje stekel in delovanje multimedijskega sistema. Posodobitve po zraku pa zagotavljajo brezhibne nadgradnje programske opreme in številne nove storitve.

Novi programi lizinga

Skupaj s povsem novim baterijsko-električnim vozilom Toyota uvaja tudi popolnoma novi pristop k nakupu vozil in lastniški izkušnji strank.

Cilj tega novega pristopa je, da bi večina prodaje v Evropi potekala prek nove lizinške pogodbe, ki poleg vozila vključuje tudi vzdrževanje, zagotavljanje stenskih polnilnih postaj in dostop do povezanih storitev, vključno z enim največjih polnilnih omrežij v Evropi. Vključeno je lahko tudi zavarovanje Toyota, ki zagotavlja tudi pomoč na cesti in dodatno opremo.

Toyota bo v sodelovanju s svojimi trgovci zagotovila, da bodo strankam ponudili najbolj primerne mobilnostne rešitve za njihove želje, potrebe in življenjski slog. Hkrati pa bodo upoštevali tudi različne stopnje razvitosti trgov baterijsko-električnih vozil po vsej Evropi.

Predstavitev podznamke beyond Zero

bZ4X je prvi model nove Toyotine podznamke bZ. To je kratica, ki pomeni beyond Zero in izžareva vodilno okoljsko vlogo znamke Toyota. Ta je že od leta 1997, ko je bila predstavljena 1. generacija hibridnega modela Prius, zavezana elektrificirani mobilnostni prihodnosti.

S predstavitvijo modela bZ4X bo Toyota še okrepila svojo multitehnološko videnje elektrificirane mobilnosti. Kupcem so zdaj na voljo hibridnoelektrična vozila, električni priključni hibridi, vozila na vodikove gorivne celice in po novem tudi baterijsko-električna vozila. S temi izdelki Toyota ves čas zmanjšuje emisije CO2. Hkrati pa ponuja izdelke, ki so funkcionalni in zasledujejo cilj ogljične nevtralnosti.

Brezemisijska prihodnost je le del ambicije znamke Toyota, saj beseda beyond označuje čas onkraj ničelnih stopenj emisij in je hkrati sinonim za čistost. Toyota je poleg vsega zavezana tudi čedalje boljšim mobilnostnim rešitvam za vse, hkrati pa ohranja užitek pri vožnji. Prizadeva pa si tudi pri ustvarjanju boljše družbe na vseh koncih našega planeta.

bZ4X je vozilo, ki v središče postavlja človeka. Zasnovano je za brezkompromisni prehod na baterijska električna vozila. Ob vsem tem pa prinaša tudi nov oblikovalski pristop, ki presega pričakovanje svojih kupcev.