1. About us
  2. Newsroom
  3. 2020
  4. Simbolika

Simbolika zaščitnega znaka Toyota

Logotip je obraz avtomobila. Je avtogram, podpis, po katerem ga vsi spoznajo. Nameščen je na tistih delih, na katerih diskretno pripoveduje zgodbo o blagovni znamki, hkrati pa ne moti linij avtomobila, ki so si jih zamislili oblikovalci.

Avtomobili Toyota se ponašajo s prepoznavno obliko. To pomeni, da bi se jih dalo spoznati, tudi če na njih nikjer ne bi bilo zapisano ime znamke. A logotip je tista pika na i, ki zagotavlja žlahtnost, avtentičnost in ekskluzivnost.

Da je Toyota prišla do sedanjega zaščitnega znaka, so bila potrebna leta evolucije. Pravzaprav je Toyota v svoji zgodovini kar nekajkrat spremenila ime: najprej je bila Toyoda, potem Toyopet in šele kasneje Toyota.

Znak, ki je danes po vsem svetu sinonim za zanesljivost, kvaliteto, varnost, energetsko učinkovitost in okoljsko osveščenost, je nastal oktobra 1989 v okviru praznovanja petdesetletnice družbe. Z oblikovanjem logotipa pa so se ukvarjali kar pet let. Toyota je sicer že precej pred tem imela sloves globalne znamke, a v osemdesetih je njen ugled začel občutno pridobivati na pomenu. Zato so želeli tudi logotip, ki bi izžareval kvaliteto in se ponašal z močnim vizualnim učinkom, s pomočjo katerega bi se že od daleč videlo, da gre za avtomobil znamke Toyota. A predvsem so želeli zaščitni znak, ki bi simboliziral bistvo znamke.

Logotip Toyota sestavljajo trije ovali, ki so združeni v horizontalno simetrični konfiguraciji. Notranja dva ovala simbolizirata srce potrošnika in srce korporacije ter izžarevata njuno vzajemno spoštovanje in zaupanje. Zunanji oval pa celotnemu logotipu daje obliko črke T, ki seveda predstavlja znamko Toyota, hkrati pa predstavlja tudi volan kot upravljalni sestavni del avtomobila. Poleg tega zunanji oval predstavlja svet, ki obkroža znamko Toyota.

Prostor v ozadju pa pripoveduje zgodbo o vrednotah, s katerimi Toyota nagovarja svoje kupce: prvovrstno kvaliteto, izjemno vrednost glede na ceno, užitek pri vožnji, inovacije, integriteto, varnost, okoljsko in družbeno ozaveščenost.

Z novim logotipom so leta 1989 prvič opremili model Celsior. Pravzaprav ni trajalo dolgo, da se je po vsem svetu prijel kot simbol za vse, kar predstavlja Toyota.

Letos je Toyota na evropskih trgih predstavila svojo novo celostno grafično podobo, ki vključuje nekoliko osvežen logotip znamke in novo tipografijo. Tudi na ta način izraža svojo preobrazbo iz klasičnega avtomobilskega proizvajlca v dobavitelja celostnih mobilnostnih rešitev. Nova vizualna identiteta znamke temelji na enostavnosti. Pri snovanju so izpostavljena štiri glavna načela: napredno mišljenje, bolj premijski vtis, enotnost vseh platform in pripravljenost za mobilne naprave.

“Pri razvoju nove vizualne identitete smo imeli vseskozi v mislih prihodnost. Seveda smo mislili tudi na naše kupce in jim želeli omogočiti, da gredo v korak z izjemno hitrim razvojem elektrificiranih vozil mobilnostnih storitev in spletne prodaje izdelkov znamke Toyota. Z novo vizualno podobo želimo tako na digitalnih kot na fizičnih platformah ustvariti še boljšo komunikacijo z našimi strankami. Nova podoba je prvič predstavljena v sklopu predstavitve četrte generacije našega inovativnega mestnega avtomobila Yaris Hybrid," je povedal Didier Gambart, ki je pri Toyota Motor Europe zadolžen za prodajo, marketing in uporabniške izkušnje.